SİZ SİZ OLUN MARKANIZA GÖZÜNÜZ GİBİ BAKIN

Bilgi çağına geçişle birlikte, ileti şim teknolojilerindeki gelişme ler, yaşam tarzlarını değiştir miş, tüketimi farklılaştırmış, tüm bu hızlı değişim rekabeti de beraberinde getirmiştir. Rekabetin artması yaşam tarzları kadar, tüketim anlayışını da dönüştürmüş buna bağlı olarak pa zarlama faaliyetlerinde yenilikleri zorunlu kılmıştır. Ticari ürünlerin markalaşması pazarlama faaliyetleri nin önemli bir unsuru olarak kabul edilirken günümüzde bu kavram sa dece ürünler için değil insanlar için de uygulanabilir hâle gelmiştir. Günü müzde marka ve markalaşma gitgide önem kazanırken asıl soru marka ve kişisel markalama nedir?

Marka, kelime veya sembollerden oluşan, bir şeyi benzerlerinden ayırmaya ve onun tanınmasını ve tercih edilme sini sağlayan, güven verici ya da sem bolik değer ifade eden bir kavramdır. Bugün birçok firmanın önceliği mar kalarını tüketicinin gözünde güçlü kılabilmektir. Bunu sağlamak isteyen işletmeler, markanın işlevlerini dikka te almalı ve bu işlevler doğrultusunda stratejiler belirlemelidir. (Yaman, 2012) Markanın, karar yükünden kurtarma, fark oluşturma, imaj, güven ve garan ti, profilleşme, satışları teşvik, sadakat ve müşteriyi bağlama, fiyatlandırma, ticarette pazar aracılarına göre güç oluşturma gibi birçok işlevi vardır. Markalar bu işlevler sayesinde benzer lerine göre fark oluşturabilmekte ve tercih edilmektedir. Bu konuda en iko nik markalardan biri olan Starbucks’a göz atalım. 1971’de Seattle’da kurulan marka tüm dünyada ev ve işyeri dışın da kahve içme geleneğini değiştirdi. Starbucks tüm dünyada hızlı ve stratejik bir şekide genişledi. Almanya’da neuro araştırma tekniklerini kullanarak ya pılan ilginç bir araştırma, fiyatların artması durumunda, müşterilerin bir Starbucks kahvesi için daha fazla para ödeyebileceklerini gösterdi. Marka için bu belirtilenlerin gerçek dünyadaki kanıtı, fiyatlandırmaları rakiplerinin birçoğundan daha yüksek olmasına rağmen, yakaladıkları popülerlik seviyesidir.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.