NEDEN SPONSORLU YAYIN YAPMALISINIZ

Dijital pazarlama stratejilerinizde LinkedIn’in yeri var mı? Veya şöyle sorayım: Markanızın dijital pazarlama bütçesinde LinkedIn için kaynak ayırıyor musunuz? Eğer LinkedIn’in sponsorlu içerik imkanını değerlendirmiyorsanız, bir sonraki strateji toplantınızda gündeme getirmenizi öneririm. Neden mi?

LinkedIn, bildiğiniz gibi dünyanın en büyük profesyonel ağı. Birlikte çalışmak, iş birliği yapmak isteyeceğiniz dünya çapında 67 milyondan fazla şirket burada. Sadece B2B pazarlama için değil, aynı zamanda 1 milyardan fazla bireysel kullanıcı sayısıyla da LinkedIn, B2C pazarlamada önemli bir potansiyel sunuyor. Bu potansiyeli tabii ki yararınıza olacak şekilde kullanmalısınız. Bunu yapmanın en etkili yollarından biri ise sponsorlu yayınlar.

LinkedIn’de paylaşmak üzere hazırladığınız tek görselli, kaydırmalı, yalnızca metin veya videolu yayınlarınızı, LinkedIn Ads modülü üzerinden sponsorlu olarak yayınlayabiliyorsunuz. Hatta dilerseniz halihazırda yayınladığınız ve olumlu dönüş aldığınız bir yayınınız varsa, sponsorlu yayın formatına getirerek tekrar çıkabilirsiniz. LinkedIn’de “reklam” olarak adlandırabileceğimiz bu yayınların avantajlarını ise üç temel faktörde ele alabiliyoruz.

Öncelikle her şirketin bir ideal müşteri personası var. Ürün/ hizmetlerinizi satın almasını istediğiniz ve dolayısıyla gözlerinde bilinirliğinizi artırmak istediğiniz hedef kitlenize, LinkedIn’in sponsorlu yayın filtreleriyle doğrudan ulaşabiliyorsunuz. B2B çalışıyorsanız şirketlerin satın alma sorumluları da LinkedIn’de. Sponsorlu yayın yapacağınız zaman, hedeflediğiniz şirketlerin satın alma sorumlularını, satın alma sürecinde karar verici olabileceğini düşündüğünüz kişileri direkt olarak hedefleyebilirsiniz. Yani yayınınızın tam olarak istediğiniz kişilerce görünmesini sağlayabiliyorsunuz. Bir diğer faktör marka bilinirliğinizi artırma. Ne kadar çok görünür olursanız, ihtiyaç anında kişilerin aklına gelme olasılığınız o kadar artar. Genellikle şirketleri kurumlar olarak düşünüyoruz ama bu kurumları yürütenler de kişiler. Kişilerin aklına yerleşebildiğinizde kurumların da zihninde kendinize yer bulabilirsiniz. Bilinirliğiniz arttıkça iş hacminizi artırma potansiyeliniz de artacak. Çok değer verdiğim ve değineceğim son faktör de web sitenizin veya e-ticaret platformunuzun trafiğini artırmak. Sponsorlu yayınlarınızda ürün veya hizmet tanıtımı yapıyorsanız, (varsa) e-ticaret platformunuza yönlendiren bir link ekleyerek veya itibar çalışması yaptıysanız da okuyucuları web sitenize yönlendirerek buraların trafiğini artırabilirsiniz. İnsanlar, doğal olarak ilgilerini çeken ve merak ettikleri konularda daha fazla bilgi sahibi olmak ister. Sponsorlu yayınlarınızı bunu sağlayacak şekilde tasarladığınızda, LinkedIn etkinliğinizi de aşan bir değer yaratabilirsiniz. Mesela Google, endekslemesinde trafiği yüksek olan web sitelerini önceliklendiriyor. LinkedIn’deki sponsorlu yayınları da bu noktada yaptığınız çalışmalara destek olmak amacıyla kullanabilirsiniz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.