“NEDEN DİĞER PLATFORMLARDAN DAHA İTİBARLI ?”
L inkedIn, dünyanın B2B potansiyeli en büyük sosyal ağı. Bu platformda bir şirketle ilgili neredeyse tüm bilgilere ulaşabiliyor, iş başvurusu yapabiliyor, yeni bağ lantılar ve ilişkiler geliştirip profeyonel gelişim sağla yabiliyorsunuz. Ancak LinkedIn’in en önemli özelliklerinden biri itibarı.
Bir şirketin satın alma sorumlusu olduğunuzu düşünün. Sizce TikTok, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformlarından gelen mesajlar mı daha güvenilir olur, yoksa LinkedIn’den ulaşan bir satış temsilcisi mi?
LinkedIn’in genel olarak itibarı, diğer platformlardan çok daha yüksek ve çok daha güvenilir bir alan olması. Bunun bir kaç nedeni var: İlki elbette LinkedIn’in ortaya çıkış amacının profesyonel bağlantılar kurmak olması. LinkedIn’i aktif olarak kullanan herkes buranın asıl amacını ve neden popüler olduğunu biliyor. Sektörünüzün en iyilerinin neler yaptığını takip edebildiğiniz bir alan burası. Profesyonel geçmişinizi ve başarılarınızı, kariyer hedeflerinizi ve işinizle ilgili içerikleri paylaşarak kendinizi gösterebileceğiniz bir topluluk. Dolayısıyla bu odak, LinkedIn’in itibarını olumlu yönde etkiliyor. İkinci neden, doğrulanmış kullanıcılar. LinkedIn hesabı alırken kimlik doğrulaması yapmanız gerekiyor. Bu da LinkedIn kullanıcı ları için ekstra bir güvenlik adımı. Bu platformda etkileşime geçtiğiniz kişilerin gerçekten o kişiler olduğundan emin ola biliyorsunuz. Örneğin, hesabınıza herhangi bir sebepten ötü rü kısıtlama geldi. Bu kısıtlamayı kaldırabilmek için LinkedIn sizin gerçekten siz olduğunuzu kimliğinizle doğruluyor. Dolayısıyla LinkedIn’de gördüğünüz özellikle tamamlanmış ve aktif profillerin gerçekten söyledikleri kişi olduğundan şüpheniz olmasın.
Aysu BİLGİN Suit Your Job – Founder 46 www.businessturkiye.com.tr LinkedIn’in itibarı demişken, kanaat önderlerinin burada fikirlerini ve görüşlerini beyan ettiklerinden bahsetmeden geçmek olmaz. Çalıştığınız endüstrinin en önemli kanaat önderi muhtemelen LinkedIn’de. Yani LinkedIn’i sadece iş bulma anlamında düşünmek büyük bir potansiyel kaybı olur. Ek olarak, sosyal medya platformlarında influencer olma macerasına girişecekseniz eğer sizi uzun ve zorlu bir yolculuk bekleyecek. LinkedIn’de de bu iş çok kolay değil. LinkedIn’de influencer olmak ve insanları fikirlerinizle etkilemek istiyorsanız, profesyonel bilgi ve becerilerinizi olabildiğince kullanmanız gerekir. Örneğin, TikTok’ta bir kişinin verdiği beslenme tavsiyesine ne kadar güvenebilirsiniz ki ? O kişinin kim olduğunu, yetkinliklerini, eğitimini veya tecrübesini biliyor musunuz? Ama LinkedIn’de bir kişi beslenme tavsiyesi verdiğinde birkaç tıkla profiline gidebilir, deneyimlerini, eğitimini ve uzmanlık alanlarını kolayca teyit edebilirsiniz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.