KADINLARIN MARKA BEKLENTİLERİ VE ALIŞVERİŞTEKİ ROLÜ
Kadınlar, niş bir pazar bölümünde değil, aksine tüm tüketici alımlarında ve satın alma kararlarında egemen durumda. Erkek tüketicilerin satın aldığı ürünlerde dahi kararları etkileme oranları oldukça yüksek. Alışveriş çoğunlukla hala kadınlar için ve gelecekte de öyle olacak gibi görünüyor. Kısaca, alışveriş = kadın. Kadınlar geçmişteki gibi sadece evde oturup çocuk bakıp yemek yapmıyor. Anne, eş kimliklerinin yanında günden güne artan çalışan kadın kimlikleriyle de kendi paralarını kazanıp harcama konusunda söz sahibiler. Kadınlar erkeklerden farklı düşünür, farklı davranır ve farklı beklentilere sahip. Eğer markalar ürün ve hizmetlerinde kadınların ihtiyaç ve isteklerine karşılık veremiyorsa uzun süre piyasada kalamayacakları aşikâr. Kadın tüketiciler erkek tüketicilerden farklı olarak alış-verişi bir deneyim olarak görür. Alışveriş merkezlerinde hiçbir şey almayacaklarsa bile uzun süre vitrinlere bakıp motive olabilir ve mağazaları dolaşıp keşif yapar. Ayrıca kadın tüketicilerin tavsiye etme oranı ve markalar hakkında konuşma oranı, erkek tüketicilere göre bir hayli yüksek. Erkekler bir ürünü çok kısa şekilde överken, kadınlar birçok detaya girerek anlatır. Bu nedenle sunduğunuz ürün gerçekten tatmin ediciyse bunun karşılığını size misliyle kadınlar geri verecek. Tüketim harcamalarıyla ilgili kadınların payının yadsınamayacak büyüklükte olması ve kadın müşterilerin daha sadık oldukları da göz önüne alınırsa işletmeler için uzun vadede çok daha yüksek kazanç sağlayan tüketici grubunu oluşturuyorlar. Kadın tüketiciler bir ürünü veya markayı ilk kez aldıktan sonra tatmin olup memnun kalmışsa o ürün veya markadan kolay kolay vazgeçmiyor. Son yıllarda online tüketimin artmasıyla birlikte hayatımıza “influencer” kavramı girdi. Birçok şöhretten bile daha etkili, hitap ettiği kitleyi yönlendirebilen, önerdiği ürünler yok satan değişik bir tüketim süreci oluştu. Özellikle online platformlarda kadınlara özel forumlar, sayfalar ve topluluklar içerisinde hangi markalar gömülüyor, hangi markalar zirveye taşınıyor gibi birçok araştırmanın veremeyeceği bilgiyi, içgörüyü marka yöneticileri bu kanallardan sağlayabilir.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.