POST-İMAJ DEVRİNDE MARKALARIN ERKEK TÜKETİCİLERLE İLETİŞİMİ

Başlıktaki soruya çok klişe cevaplar verilebilir, hatta muzipçe gülümseyip, ne var bunda tahmin edemeyecek diyebilirsiniz. Tabii aklınıza gelen o ilk madde benim yazımın konusu değil, yazmayı çok istesem de o mecra Business Türkiye değil. Birkaç sayı önce “Kadınlar Ne İster?” adlı okurlar tarafından çok paylaşılan, birçok kişinin şunu da eklemelisin diye fikir vererek katkıda bulunduğu yazının erkekler ile ilgili devamı ne zaman gelecek diye soranlara geç olsa da ancak bu sayıda cevap verebiliyorum.

Erkek tüketicilere ilişkin bazı kalıplaşmış yargılar mev- cut. Bunlar; erkekler alışveriş yapmayı sevmez!, alışveriş erkeğin değil kadının işidir!, erkekler sadece teknoloji ürünlerine ilgi duyar! Bu yargılar yanlış olmayabilir ancak eksik olduğu ve değişen erkek kimliğini de açıklamadığı görülmektedir. Özellikle metropolleşme ile birlikte bütün dünyada bir dönüşüm yaşanırken erkek tüketicilerin sabit kalmasını bekleyemeyiz. Son yıllarda erkek sağlığına ve yaşam tarzına yönelik dergilerin artması da erkek tüketicilerin artık saha kenarında oturmadıklarının bir göstergesidir. Son yıllarda pazarlama dünyasında, erkeklerle ilgili birçok yeni tanım ortaya atıldı.

• Modaya ve kişisel bakımına düşkün şehirli Metroseksüel erkekler.

• Toplumsal konulara duyarlı, siyaset bilinci olan, kadınsı özelliklere öykünmeyen, maço olmayan ama gerektiğinde yumruğunu masaya vurmaktan çekinmeyen, kaliteli yaşamayı ve kaliteli tüketimi arzu eden Überseksüel erkekler.

• Futbol gibi performans odaklı konulara ilgisini açıkça belli eden, dış görünüme önem vermediğini vurgulayan, kirli sakal bırakan, hırpani tarzda giyinen, estetik duygusunun az gelişmiş olduğunu ispat etmek isteyen, kadınlara karşı öyle çok fazla nazik davranmayan, ama kadınlara karşı her zaman koruyucu bir tutum sergileyen Retroseksüel erkekler.

• Hayatındaki önceliği teknolojik gelişmelere ve teknolojik ürünlere veren, teknoloji marketlerinin baş müdavimleri, kafede, havaalanında, yolda sürekli çevrimiçi olan; tabletleri, kablosuz kulaklıkları olmadan yapamayan; tasarıma önem veren, megapixellerin, gigabyteların yüksekliğini prestij meselesi yapan Teknoseksüel erkekler.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.