1 969 yılında hazır giyim sektörüne adım atan Beymen, 1987’de bir ilke imza atarak hayata geçirdiği “Koşulsuz Müşteri Mutluluğu” kavramıyla devrim yaratan marka kimliğini günümüzde de başarıyla sürdürüyor. Şirket, bulunduğu sektöre yenilikçi, mükemmeliyetçi ve özgün fikirler getirme konusunda da her zaman öncülüğünü koruyor. Çatısı altında 900’ü aşkın dünya markasının yer aldığı şirket, kendi markalarını da modaseverlerle buluşturmaya devam ediyor. Türkiye’yi lüks kavramı ile tanıştıran marka, “Beymen Dostları” olarak tabir ettikleri müşterileriyle de aralarında özel ve değerli bağlar kuruyor. Z kuşağının değerlerini ve taleplerini kapsayan aksiyonlara öncelik veren şirket, yatırımlarını, fiziksel mağazaların online alışverişle iç içe geçtiği hibrit bir modele yönlendirmiş durumda. Beymen Group Satın Alma ve Ürün Grup Başkanı Polat Uyal sorularımızı yanıtlayarak, moda ve perakende sektöründe yaşanan küresel değişimleri aktarıyor.
Kurulduğu günden bu yana sektöründe her zaman lider konumda olan Beymen’i bugünlere taşıyan değerler neler? Başarılı marka yolculuğunun arkasında bulunan ilkeleri anlatır mısınız?
Yenilikçi, yaratıcı, değer yaratan, mükemmeliyetçi ve girişimci… Beymen, geleceği gören ve bugünü en mükemmel şekilde yaşatan bir felsefeye sahip. Geçmişimizden gelen güçle duyarlı, azimli, geleceği gören ve yeni hedefler koyabilen ekip ruhunu Beymen’de her an hissedebilirsiniz. Kalite ve mükemmellik anlayışımız, markalarımızla yaratılan tüm değerlerde ön plana çıkıyor. Ürün ve servisler konusunda yaratıcı olmak ve bunu modern zamanın ruhuyla bir araya getirip, dinamizm yakalamak bizim için çok değerli. Bu di- namik yapının kalbinde yer alan anahtar unsur ise “Koşulsuz Müşteri Mutluluğu”. Koşulsuz müşteri mutluluğu anlayışı- mızla özgün ve benzersiz bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Güçlü iletişim ve servis anlayışımız, üstün kalite ürünler ve ilham veren yaratıcı iş birliklerimiz ile her zaman fark yara- tıyoruz. Beymen tüm bu değerleriyle lüksü yaşatıyor. Lüks, gü- nümüzde o kadar geniş bir kavram ki; keyifli bir deneyim yaşamak, güzel bir gün batımını seyretmek veya sakin bir sabah geçirmek de farklı kişiler için lüksün tanımına gire- biliyor. Beymen, 50 yılı aşkın geçmişiyle Türk moda sektö- rünün yanı sıra dünya lüks perakende sektörünün de önde gelen oyuncuları arasında yer alıyor. Aldığı birçok uluslara- rası ödülle, bugün mağazacılık alanında dünyada sınıfının en iyileri arasında gösteriliyor. 900’ü aşkın dünya markası- nın yanı sıra kendi markalarımız olan; Beymen Collection ve Academia’yı modaseverlerle buluşturuyoruz. Alexander McQueen, Bottega Veneta, Balmain, Balenciaga, Dolce & Gabbana, Saint Laurent, Stella McCartney, Valentino, Tom Ford, Victoria Beckham gibi dünyaca ünlü pek çok marka,Türkiye’de sadece Beymen’de satışa sunuluyor. Ayrıca, Beymen Club, Beymen Seasons, Beymen App, beymen.com ve mono brand butiklerimiz, başarımızın birer parçası. Türkiye’de perakende sektöründe pek çok ilke öncülük ederek, Türkiye’yi lüks kavramı ile tanıştırmış bir markayız. Beymen dostları ile aramızda çok özel ve değerli bir bağ var.
Onları çok iyi tanıyoruz; ihtiyaç ve talepleri için onlarla sürekli iletişim içindeyiz. Güçlü, deneyimli ve çok uzun yıllar bir arada çalışan bir ekibiz. Benim Beymen’de 25. yılım. Ekip arkadaşlarım da 10 yılın üzerinde süredir bizimle çalışıyor. Bu kadar uzun zaman bir arada çalışan bir ekibe sahip olmak, bir marka için çok önemli bir değer. Tüm bunların yanında Beymen Grup olarak, “biz” ruhuyla düşünebiliyoruz. Birbirine saygı duymak, anlayış göstermek ve keyif alarak çalışmak grup olarak ortak değerlerimiz. Tüm bu özelliklerimizin Beymen’in başarısında çok önemli olduğuna inanıyorum.
Sektörde bir ilke imza atarak hayata geçirdiğiniz “Koşulsuz Müşteri Mutluluğu” kavramı, Beymen’in “özgün ve ayrıcalıklı” hizmet anlayışının da ana fikri niteliğinde. Bu kavramı oluşturan detaylar ve sağladığı imkanlar neler?
“Koşulsuz Müşteri Mutluluğu” kavramı, Beymen’in DNA’sının, özgün ve ayrıcalıklı hizmet anlayışımızın temelini oluşturuyor. 50 yıldır odağımız, her zaman “Beymen Dostları” oldu. “Koşulsuz Müşteri Mutluluğu” ilkemizi, Türkiye’de henüz tüketiciyi koruma yasasının bulunmadığı ve tüketici haklarından söz edilmediği 1987 yılında hayata geçirdik. Tüm Beymen çalışanları tarafından benimsenen “Koşulsuz Müşteri Mutluluğu” kavramı, yıllar içinde Türk perakende sektörü tarafından da örnek alınan bir kavram oldu. Büyük veri ve pazarlama stratejimizin odağını oluşturan CRM uygulamalarımız ile Beymen dostlarımız arasındaki bağı daha da güçlendiriyoruz. Bu konudaki başarılı çalışmalarımızla pek çok uluslararası ödülün sahibiyiz.
Ülkemizdeki lüks algısı ve özellikle lüks moda tüketimi
ne yönde ilerliyor? Diğer ülkelere kıyasla söz konusu tüketim ve algıda nasıl farklılıklar gözlemliyorsunuz?
Dünya olarak hepimizin lüks algısı son iki yılda tamamen değişti. Lüksün sadece maddiyat ile ölçülemediğini hepimiz çok daha iyi anladık. Ailemiz ve sevdiklerimizle geçirdiğimiz zamandan çıktığımız seyahate, alışveriş yapmaktan hobilerimizle uğraşmaya uzanan tecrübelerin her birinin lüks olduğunu son iki yılda daha çok idrak ettik. Lüks modaya gelirsek; lüks moda, geçmişte olduğu gibi gelecekte de önemini korumaya devam ediyor. Sürdürülebilir moda kavramının yaygınlaşmasıyla birlikte lüks modanın temelini oluşturan zamansız, klasik, yatırım parçası olabilecek ürünler gelecekte daha çok tercih edilmeye başlanacak. Lükse olan talep anla- mında iç pazarı kuvvetli ülkeler, pandemi sürecinde daha az yara aldı. Türkiye, bu anlamda iç pazar dinamikleri kuvvetli bir ülke. Bunun yanı sıra önemli bir turizm merkezi olması nedeniyle de moda ve lüks, perakende sektörü için oldukça önemli bir yere sahip.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.