“YENİLİKÇİ VE DİJİTAL ÇÖZÜMLERİMİZLE ÜYE İŞYERLERİMİZİN VE KULLANICILARIMIZIN YANINDAYIZ”

Alışveriş deneyimini hem alıcılar hem de satıcılar için kolaylaştıran finansal teknoloji şirketi iyzico, yenilikçi teknolojilerle ödemeyi herkes için erişilebilir kılma vizyonunu başarıyla koruyor. Dijitalleşmeyi ve teknolojik trendleri odağına alan şirket, gerçekleştirdiği yeniliklerle öncü konumunu sürdürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan iyzico CEO’su Orkun Saitoğlu, şirket olarak oluşturdukları stratejilerin yanı sıra, yeni dönemde iş hayatında kazanılması gereken yönetim kabiliyetlerini de bizlere aktarıyor.

Şeffaf, çözüm odaklı ve özgürlükçü yapısıyla geleceğe sağlam adımlar atan iyzico’nun gündemin bir hayli yoğun geçtiği 2023 yılına dair değerlendirmelerini ve 2024 hedeflerini sizden dinleyebilir miyiz?

2023 finansal teknoloji sektörü için dijital dönüşümün hız kazandığı, yenilikçi çözümlerin öne çıktığı ve rekabetin arttığı bir yıl oldu. Regülasyon ve uyum gereklilikleri daha da önemli bir odak noktası haline geldi. Dijital ödeme işlemleri, özellikle mobil cüzdan çözümleri popülerliğini artırdı. Sektörümüz yine yatırım ve birleşmelerin yoğun olduğu bir dönem yaşadı. Geçtiğimiz yılın anlamı iyzico için de oldukça büyük oldu. Çünkü sektörde 10. yılımızı kutladık. Ödemeyi demokratikleştirmek ve herkes için erişilebilir kılma vizyonuyla çıktığımız bu yolda şirketimiz yerini sektöre öncülük eden ve yeniliklere imza atan kurumsal bir iyzico’ya bıraktı. İlk 5 finansal kuruluştan biri olma misyonu ile girdiğimiz ikinci 10 yılımız için orta vadeli bir strateji oluşturduk. Biz ödeme dünyasının öncüsü olarak ezber bozan birçok ürün ve hizmeti hayata geçirdik. Geldiğimiz noktada tüm dünyanın etkisini hissettiği zorlu bir dönemden geçiyoruz. Bu dönemin etkilerini biraz daha hissedeceğiz gibi duruyor. Ancak biz sadece iyi günlerde değil, zor günlerde de tüm paydaşlarımız ile yan yanaydık ve olmaya devam edeceğiz. Üye işyerlerimizin ölçek fark etmeden satış yapmalarını, e-ticarete girip aktif şekilde yönetmelerini sağlayan ve nakit akışlarını daha iyi yönetecekleri bir sistem kuracağız. Bu hedefin temelinde, paydaşlarımız ve ekosistemimiz için yepyeni dijital bir dünyaya ulaşmak yatıyor. Gündemi ve trendleri takip eden bir ekosisteme sahibiz. Bu ödeme ekosisteminde kullanıcılarımızın aradıklarını bulduğu, onlara fayda sağlayan ve kazandıran bir döngü olacak. Dijitalleşme yoluyla performans ve verimliliklerde sağlanacak artışın, ülkemizin ekonomik büyümesi açısından da önemli olduğunun farkındayız. Dijitalleşmeyi ve teknolojik trendleri odağımıza alarak, KOBİ’lerin büyümesi için onlara yol arkadaşı olacağız. 2023 yılında üye işyerlerimiz için finansmandan raporlamaya, nakit yönetiminden pazarlama ve CRM araçlarına kadar pek çok çözüme kolay ve güvenilir şekilde erişmelerini sağlayacak çözümler üretmeye başladık. Bu yıl da çalışmalarımızın çıktılarını alacağımız bir dönem olacak. Son kullanıcılar için de alışveriş deneyimini uçtan uca sahiplenip ödeme opsiyonlarımızı geliştiriyoruz. Online alışverişin yanı sıra iyzico Cep POS ürünüyle alıcı ve satıcıyı fiziksel ortamda da buluşturan iyzico’nun bu alandaki yatırımları devam edecek. Perakende kanalında rafta, reyonda ve kapıda ödeme alma deneyimini iyileştirecek çözümler üzerine odaklanıyoruz. Üye işyerlerimizin hem fiziki hem de internet mağazalarındaki tüm ödeme alma işlemlerini tek panelden kontrol edebilmeleri için çalışıyoruz. Çoklu kanallardaki tüm finansal ihtiyaçlarını ve nakit akışlarını kolayca yönetebilecekleri uçtan uca servis hizmeti sağlayacağız.

Özellikle şirket olarak son bir yıl içinde gerçekleştirdiğiniz yenilikler hakkında bilgi alabilir miyiz? Bulunduğunuz sektörde farklılık getiren çalışmalarınız neler?

iyzico’nun sektörde fark yaratan adımlarından biri kesinlikle hızlı entegrasyon süreci. Eğer iyzico üye işyeri ağına katıldıysanız, 24 saatten daha kısa bir sürede başvuru süreçlerinizi tamamlayarak ödeme almaya başlayabiliyorsunuz. Ödeme alma süreçlerinden sonra iyzico’da diğer bir adım olan, üye işyerlerimiz için büyüme yolculuğu başlıyor. Açıkladığımız vizyon doğrultusunda özellikle KOBİ’lerin büyüme yolculuklarında yanlarında oluyoruz. Finansmandan raporlamaya, nakit yönetiminden pazarlama ve CRM araçlarına kadar pek çok çözüme kolay ve güvenilir şekilde ulaşmalarını sağlayacak adımları atıyoruz. Bu hedefimiz ile 2023 yılında pilot olarak başladığımız ve bu yıl kullanıma açmayı düşündüğümüz yeni bir dijital projemiz var. KOBİ’lerin satış ve pazarlama süreçlerini daha iyi yönetebilmeleri, veriyi daha etkin kullanabilmeleri için sahip olduğumuz dijital pazarlama deneyimi sayesinde onlara ışık tutuyor, yol gösterici oluyoruz. Yenilikçi teknolojiler kullanarak yeni bir versiyona geçtiğimiz panel sistemimizde, üye işyerlerimizin tüm finansal hizmetlerini tek bir ekran üzerinden hızlı ve kolay şekilde yönetmelerini sağlıyoruz. Üye işyerlerimiz özel tasarlanan panelden para transferi, erken ödeme alma gibi fark yaratan uygulamalardan yararlanabiliyor ve tüm para akışlarını tek bir entegrasyonda yönetebiliyor. Yine yakın zamanda hayata geçireceğimiz yeni projemizle üye işyerlerimiz, onlara özel hazırlanan bir web sayfası üzerinden iyzico’nun ürün ve hizmetlerinin özelliklerine, kullanımına hızlı ve kolay şekilde ulaşabilecek. Çalışanlarımızın da yeni trend ve teknolojik gelişmelerden haberdar olmaları, sürekli kendilerini geliştiren bir ortamda üretebilmeleri için onları destekliyoruz. Dijitalleşme yolculuğumuzun bir parçası olarak yeni nesil ofisimiz iyzicoHUB’ı 2023 yılında kullanıma açtık. Çevik ofis yapımız ile temel amacımız, çalışanlarımızın kendini, ekibini, işini ve paydaş ilişkilerini doğru şekilde yöneterek iyzico’da dijital ve mutlu bir ekip kültürünü desteklemek. İnovasyon temelli yeni teknolojileri her gün kendi bünyemize katmak ve tüm paydaşlarımızın buradan yararlanmasını sağlamak her zaman önceliğimiz olmaya devam edecek.

Yeni pazarlama kampanyanız oldukça ses getirdi. Kampanyanın yola çıkış motivasyonu neydi? Detayları bizimle paylaşır mısınız?

Son zamanlarda farklı platformlarda “iyzico nedir?”, “Neden ekstrelerimde iyzico’yu görüyorum?” gibi sorularla karşılaşıyorduk. Biz de bunun üzerine hızlı bir aksiyon aldık ve İstanbul’un en işlek bölgelerine binlerce açık hava reklam çalışması konumlandırdık. Bu çalışmaların ana amacı ”Ekstrende iyzico’yu görüyorsan alışveriş deneyimini hızlı, güvenli ve kolay şekilde gerçekleştirdin” algısını kullanıcıya aktarmak. iyzico olarak ilk 10 yılımızda ödeme çözümlerini dijitalleştirdik. Buradaki hedefimizi farklı ürün ve hizmetlerimizi tüm kullanıcılarımıza sunarak tamamladık. Yeni dönemde ise hedeflerimiz azalmadı, çoğaldı. Bu defa odağımızda KOBİ’lere ek olarak bireysel kullanıcılarımıza sunduğumuz hizmetleri geliştirmek de yer alıyor. Uçtan uca yaşayacakları bu deneyimin ilk adımını mobil uygulamamızda ve “iyzico ile Öde” ürünümüzde yenilikler yaparak attık. Kusursuz bir alışveriş deneyimini onlara sunmak ve dijital cüzdanımızın daha aktif kullanılması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Basit ve güvenli ödeme altyapısı ile karmaşık ödeme süreçlerini kolaylaştıran şirketinizin teknoloji yatırımları ve yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sürekli değişen ve gelişen teknoloji dünyasında dönem dönem trend başlıklar ortaya çıkıyor. Çoğu kurum bu trendleri yakalamak için birtakım aksiyonlar alıyor. iyzico, dijital dünyada doğmuş bir kurum. Bizim için dijitalleşme yeni bir kavram değil. Teknolojiyi ve veriyi iyi okuyabiliyoruz. Sahip olduğumuz güçlü teknolojik altyapı sayesinde iyzico’da ödemelerin durmasının imkansız olduğu bir sistem kurduk. iyzico’nun üye işyeri ve kullanıcı arasında oluşturduğu güven köprüsünün temeli güçlü teknolojik altyapısından geliyor. Son dönemde teknoloji yatırımlarında yapay zeka trendleri yükselişte. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda teknoloji yatırımlarının sürdürülebilir olması önem kazanıyor. Bu sebeple teknoloji yatırımı tarafında iyzico olarak bizim odak noktamız üye işyerlerimize ve kullanıcılarımıza değer yaratacak ve verimlilik getirecek teknoloji projeleri üretmek ve geliştirmek olarak karşımıza çıkıyor. Verimlilik bizim için önemli bir konu. Bu sebeple yapay zekayı kullanarak çalışanlarımızın iş süreçlerini daha verimli kılıyoruz. Çalışma metotlarımızı, dijitalleşmeye göre yeniden tasarlıyor, çevik iş yapış modeli oluşturmaya özen gösteriyoruz. Bir fintek şirketi olarak üye işyerlerimiz ve bireysel kullanıcılarımız için ödeme almayı kolaylaştırdığımız gibi, kendi finans yönetimimizde bunu uyguluyoruz. Aldığımız ödemeleri kategorize ederek mutabakat sürecini kolaylaştırıyor ve burada yapay zeka modellerini kullanıyoruz. Teknolojiye yatırım yapan bir kurum olarak bilgi teknolojileri operasyonlarımızda da yapay zekanın potansiyelinden mutlaka faydalanıyoruz. Özellikle pazarlama faaliyetlerimizdeki kaynaklarımızı artırmak, doğru hedef kitleye ulaşabilmek ve daha iyi içerik üretebilmek için yapay zeka modellerini kullanmayı ihmal etmiyoruz. Paydaşlarımız için ürün ve hizmet kullanımına yönelik hazırladığımız video içeriklerimizde yapay zeka destekli seslendirmeler kullanarak, müşteri deneyimini iyileştirmeyi önemsiyoruz. Dijital pazarlama alanında kullandığımız yapay zeka destekli araçlarla üstün kampanya performansı elde ediyor, maliyet optimizasyonu sağlıyoruz. Çalışanlarımız için organize ettiğimiz sanal etkinliklerin yönetiminde, duyuruların hazırlanmasında, oturumların planlanmasında ve soruların yanıtlanmasında da yapay zekadan destek alarak operasyonel süreçlerimizi daha verimli kılıyoruz. Bu alanda yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.

Basit ve güvenli ödeme altyapısı ile karmaşık ödeme süreçlerini kolaylaştıran şirketinizin teknoloji yatırımları ve yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sürekli değişen ve gelişen teknoloji dünyasında dönem dönem trend başlıklar ortaya çıkıyor. Çoğu kurum bu trendleri yakalamak için birtakım aksiyonlar alıyor. iyzico, dijital dünyada doğmuş bir kurum. Bizim için dijitalleşme yeni bir kavram değil. Teknolojiyi ve veriyi iyi okuyabiliyoruz. Sahip olduğumuz güçlü teknolojik altyapı sayesinde iyzico’da ödemelerin durmasının imkansız olduğu bir sistem kurduk. iyzico’nun üye işyeri ve kullanıcı arasında oluşturduğu güven köprüsünün temeli güçlü teknolojik altyapısından geliyor. Son dönemde teknoloji yatırımlarında yapay zeka trendleri yükselişte. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda teknoloji yatırımlarının sürdürülebilir olması önem kazanıyor. Bu sebeple teknoloji yatırımı tarafında iyzico olarak bizim odak noktamız üye işyerlerimize ve kullanıcılarımıza değer yaratacak ve verimlilik getirecek teknoloji projeleri üretmek ve geliştirmek olarak karşımıza çıkıyor. Verimlilik bizim için önemli bir konu. Bu sebeple yapay zekayı kullanarak çalışanlarımızın iş süreçlerini daha verimli kılıyoruz. Çalışma metotlarımızı, dijitalleşmeye göre yeniden tasarlıyor, çevik iş yapış modeli oluşturmaya özen gösteriyoruz. Bir fintek şirketi olarak üye işyerlerimiz ve bireysel kullanıcılarımız için ödeme almayı kolaylaştırdığımız gibi, kendi finans yönetimimizde bunu uyguluyoruz. Aldığımız ödemeleri kategorize ederek mutabakat sürecini kolaylaştırıyor ve burada yapay zeka modellerini kullanıyoruz. Teknolojiye yatırım yapan bir kurum olarak bilgi teknolojileri operasyonlarımızda da yapay zekanın potansiyelinden mutlaka faydalanıyoruz. Özellikle pazarlama faaliyetlerimizdeki kaynaklarımızı artırmak, doğru hedef kitleye ulaşabilmek ve daha iyi içerik üretebilmek için yapay zeka modellerini kullanmayı ihmal etmiyoruz. Paydaşlarımız için ürün ve hizmet kullanımına yönelik hazırladığımız video içeriklerimizde yapay zeka destekli seslendirmeler kullanarak, müşteri deneyimini iyileştirmeyi önemsiyoruz. Dijital pazarlama alanında kullandığımız yapay zeka destekli araçlarla üstün kampanya performansı elde ediyor, maliyet optimizasyonu sağlıyoruz. Çalışanlarımız için organize ettiğimiz sanal etkinliklerin yönetiminde, duyuruların hazırlanmasında, oturumların planlanmasında ve soruların yanıtlanmasında da yapay zekadan destek alarak operasyonel süreçlerimizi daha verimli kılıyoruz. Bu alanda yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.

iyzico’nun 2024 yılı öncelikleri neler olacak?

iyzico, üye işyeri ve bireysel kullanıcı arasında ödeme alınmasını sağlayan güven köprüsü görevini üstleniyor. Bu süreçte artan rekabet ile özellikle KOBİ’ler için dijitalleşmek ve dönüşüme uyum sağlamak kaçınılmaz oldu. iyzico olarak üye işyerlerimize bu alanda da destek olmayı kendimize hedef ve amaç edindik. Büyüme yolculuklarında dijitalleşmeleri ve rekabette ayakta durabilmeleri için hazırladığımız yeni ürün ve paket hizmetlerini çok yakında onlarla buluşturacağız. Bireysel kullanıcılarımıza sunduğumuz hizmetleri geliştirmek önceliklerimiz arasında yer alıyor. Günümüzde dijitalleşme ile fiziksel bağımlılıklardan uzaklaşarak mobil halde yaşama isteğimizin arttığı da bir gerçek. Bu isteğimiz birçok alışkanlık gibi finansal hizmetlere de yansıdı ve devrim niteliğinde gelişmeleri ortaya çıkardı. Fiziki kart kullanımının oldukça azaldığı, kusursuz bir alışveriş deneyimi sunma hedefi ile büyüyen dijital cüzdanımızın daha aktif kullanılması çalışmalarına odaklandık. Kullanıcılarımızı tüm ödeme sürecinde uçtan uca dijital bir deneyim bekliyor.

Başarılı bir CEO olarak ekiplerinizde aradığınız en önemli kriterler neler? Size göre bir CEO kendini ve ekibini geleceğe nasıl hazırlamalı?

Benim için ilk kriter kültüre uyumlanmak. iyzico’nun kendine özgü, yıllardır koruduğu bir kültürü var. Bu kültürde dürüstlük ve sorumluluk alma bilinci oldukça önemli. Yönetici olarak ekibimizdeki arkadaşlarımızın işi sahiplenmesini önemsiyor ve iyzinatörlerimize sonsuz güveniyoruz. Hatta bir mottomuz var: “Sorumluluklarımız dahilinde özgürüz.” Kültürümüzdeki sorumluluk bilincinin temelinde de özgürlük ve empati anlayışı yer alıyor. Ekiplerimizde bir diğer aradığımız özellik, takım çalışmasına yatkınlık. Hep söylerim, iyzico hızlı giden bir tren. Bu trende esneklik, adaptasyon yeteneği, iş birliği, takım çalışması, yetenek ve uzmanlık oldukça önemli. Bunun ışığında ben de ekip arkadaşlarım ile açık iletişim kurmayı oldukça önemsiyorum. Birlikte üretiyor, geliştiriyor ve çalışıyoruz. Ünvanım CEO olabilir ancak iyzico’da kapılar asla kapalı olmuyor. Çünkü en çok önemsediğim konuların başında erişilebilir olmak geliyor. Ben de bir iyzinatör olarak bu hızlı trende üstüme düşen sorumlulukları ekip arkadaşlarımla birlikte mevcut hedeflere göre düzenleyerek belirli disiplinler dahilinde takibini sürdürüyorum. Teknolojiyi kullanan bir şirket olarak ürünler kullanmak ve geliştirmek, sürdürülebilir bir şirket olmanın önemli yapı taşlarından biri aslında. Bu sebeple yönetici olarak her zaman alternatif planlar düşünüyor ve bu planları ekibin kültürüne göre uyumluyorum. Gelecek trendlerini konuşuyor, sürekli eğitim ve gelişim için planlamalar oluşturuyor, onlarla birlikte geleceğe hazırlanmak için stratejik planlama ve risk yönetimi konusunda birbirimizi geliştiriyoruz. Sahip olduğumuz bu anlayışın iyzico’nun ve kültürünün sürdürülebilir şekilde yaşamasını sağlayacağına inancım tam.

İŞ HAYATINDA SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARIYA ULAŞTIRAN YETKİNLİKLER

• Yenilikçilik ve esneklik özellikleri ile değişen koşullara uyum
sağlayabilmek, adapte olabilmek
• Paydaşları anlamak ve dinlemek
• Duyarlılık ve empati sayesinde iş hayatındaki motivasyon ve
bağlılığı artırabilmek
• Çeşitlilik ve dahil edicilik
• Değişime direnç göstermek değil değişimi yönetmek
• Teknoloji uzmanlığı ve dijital yetkinlikler
• Belirsizliklerle dolu iş dünyasında risk ve kriz yönetimine
önem vermek

iyzico ÜYE İŞYERLERİNİN SAHİP OLDUĞU AYRICALIKLAR

– Alışverişin henüz fiziki ortamda, kasa önünde duran pek çok
bankaya ait POS cihazlarıyla gerçekleştiği dönemde iyzico olarak
kurulduk ve bir pazar alanı yarattık.
– Biz 11 yıldır Türkiye’de hem son kullanıcı hem üye işyeri için
güvenli alışveriş altyapısı oluşturarak hızlı ve kolay ödeme çözümü
sunuyoruz.
– Sunduğumuz çeşitli ödeme seçenekleri ile üye işyerlerimize
ödeme alma kolaylığı yaşatıyor ve kullanıcılarımızın alışveriş
deneyimini zenginleştiriyoruz.
– Ödeme opsiyonlarımızdan olan “Sanal POS” ve “iyzico ile
Öde” ürünümüz ile e-ticarete başka bir boyut kazandırdık.
– 115 binden fazla üye işyerimiz Sanal POS başta olmak üzere
birçok ürünümüzü tercih ediyor. 6 milyon kayıtlı kullanıcımız
“iyzico ile Öde” ürünümüzü kullanarak alışveriş yapıyor.
– KOBİ’lerin yanında oluyoruz. Böylelikle e-ticarete açılmalarını
ve bu yolda büyümelerini destekliyoruz. Onların finansal
anlamda daha güçlü olması için yeni ürünler hazırladık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.