“YENİ NESİL MARKET ANLAYIŞIMIZLA SEKTÖRDEKİ ÖNCÜLÜĞÜMÜZÜ SÜRDÜRECEĞİZ”

Kurduğu bayilik sistemiyle küçük esnafı ve bölgesel kalkınmayı destekleyen CarrefourSA, büyüme yolculuğunu sürdürüyor. Business Türkiye okuyucuları için açıklamalarda bulunan CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu hem geçtiğimiz yılın değerlendirme

“BAYİLİK SİSTEMİMİZ, BÜYÜME STRATEJİMİZİN BİR PARÇASI”

CarrefourSA olarak 2024 yılında çok yönlü yatırımlarda bulunurken, Sabancı Holding ve Carrefour Grup’un gücünü arkamıza alarak hem sektöre hem de ülkemize değer katacak projelere imza attık. Küçük esnafı ve bölgesel kalkınmayı desteklemek adına 2020 yılından bu yana sürdürdüğümüz bayilik sistemimiz, büyüme stratejimizin önemli bir parçası haline geldi. Sektörde bir ilk olarak hayata geçirdiğimiz bu model ile 530’dan fazla girişimciyi sistemimize dahil ettik. Toplumsal cinsiyet eşitliği bakışımızı yansıttığımız ve kadınların girişimcilikte daha fazla yer almasına olanak tanıdığımız bayilik sistemimizde 60 kadın bayimiz bulunuyor. CarrefourSA olarak, dijital dönüşüm stratejimiz çerçevesinde, dijitalleşme ve yapay zeka teknolojilerini tüm iş birimlerimize entegre ederek operasyonel süreçlerimizi iyileştirdik. CRM teknolojileri ile müşteri deneyimimizi daha kişiselleştirilebilir hale getirdik. Retail Media yatırımlarımız sayesinde tedarikçilerimize, hedef müşteri kitlelerine daha etkili ulaşma, geniş kitlelere erişim, yüksek hedefleme ve satış artırma potansiyeli sunduk. Çok kanallı büyüme stratejimiz sayesinde online ve fiziksel mağazalarımızda toplam 300 milyon ziyaretçiyi ağırladık. CarrefourSA Online Market aylık ortalama 8,5 milyon ziyaret alırken, kartlı müşteri sayımız ise 12 milyona ulaştı. Önümüzdeki dönemde tüketici davranışlarının daha da dijitalleşeceğini öngörüyoruz. 2025’te bu başarıları daha da ileri taşımak için dijitalleşme yatırımlarımızı hızlandıracak, iş ortaklarımıza daha fazla değer sunacak ve müşteri sadakati projelerimizi genişleteceğiz. Lezzet Arası çatısı altında yeme içme sektörü yatırımlarımızı 2024 yılında da devam ettik. 2017 yılında müşterilerimize market fiyatına benzersiz bir restoran deneyimi sunmak için başladığımız yolculukta 6 ilde 14 Lezzet Arası restoranına ulaştık. Lezzet Arası Mutfak konseptiyle 5 lokasyonda farklı lezzet seçenekleri içeren markalarımızla yemek siparişi hizmeti vermeye devam ediyoruz. 2024 yılında yeme içme yatırımlarımıza Lezzet Arası Catering’i ekleyerek, özel davetlerden etkinliklere kadar farklı organizasyonlara Lezzet Arası şeflerimizin özenle hazırladığı geniş yelpazedeki menülerle hizmet vermeye başladık. Ayrıca CarrefourSA Profesyonel markamız ile HORECA sektörünün gelişimine de katkıda bulunuyoruz. Antalya’da otel, restoran ve kafelere sunduğumuz dağıtım merkezi yatırımımızla ilk adımı attık. Ardından Bodrum Konacık’da HORECA mağazamızı hayata geçirdik. Burada işleme tesisiyle fark yaratan mağazamızda et ve deniz/ su ürünlerinde sunduğumuz geniş ürün yelpazesiyle profesyonellerin hayatını kolaylaştırıyor, gıda ve gıda dışı tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılıyoruz. Hedefimiz yeme-içme sektörüne olan yatırımlarımızı çeşitlendirerek, kısa süre içinde elde ettiğimiz bu başarıyı sürdürülebilir büyümeyle devam ettirmek. Türkiye’de ilk organik öz markalı ürünleri geliştiren ve müşterilerine sunan gıda perakendecisiyiz. Yerel üretime verdiğimiz destekle, uygun fiyatlı ve kaliteli ürünler üretiyoruz. Öz markalı (PL) ürünlerimize yaptığımız yatırımlar sayesinde müşterilerimizi 650’den fazla ürünle buluşturduk. Vegan ürünlerden atıştırmalıklara ve içeceklere, deterjandan kişisel bakım ürünlerine varan zengin seçenekler sunarak müşterilerimizin alışveriş deneyimlerini her geçen gün daha da ileri taşıyoruz.

“TAZELİK KATEGORİSİNDEKİ LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜRÜYORUZ”

Türkiye perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA olarak, 70 ilde bin 225 mağazamız ve 15 bin kişilik kadromuzla doğru üreticiden temin ettiğimiz ürünleri doğru fiyatlarla müşterilerimize ulaştırıyoruz. Doğru tedarik çözümleri ve kaliteli ürün anlayışıyla müşterilerimize her zaman en güvenilir ürünleri ulaştırmayı başarıyor, tazelik kategorisindeki liderliğimizi sürdürüyoruz. Tarımda, hayvancılıkta ve balıkçılıkta sürdürülebilir üretimi teşvik eden bir yaklaşım benimseyerek, müşterilerimizin mevsiminde taze sebze meyveye ulaşmaları için Türkiye’nin birçok bölgesinden 8 bine yakın çiftçiyle çalışıyoruz. Çiftçilerden aldığımız tüm ürünleri, ekiplerimizin detaylı incelemeleri ve kontrolleri sonrasında raflarımıza taşıyoruz. Yerli besi üretimi ve sürdürülebilir balıkçılık çalışmalarımızla müşterilerimizi kaliteli, taze ve aynı zamanda uygun fiyatlı ürünlerle buluşturuyoruz. Kırmızı et reyonlarımızda yüzde 100 yerli besi ürünlere yer veriyor, av ve boy yasaklarına uyarak sezonda 80 çeşit balığı müşterilerimize sunuyoruz. “Tazesi ya denizde ya CarrefourSA’da” diyerek, deniz ürünlerine olan tutkumuzu ve tazelik anlayışımızı yeni reklam filmimiz “Balık Aşıkları” ile ekranlara taşıdık. Tazeliği merkeze aldığımız su ürünleri kategorimizi, müşterilerimize uygun fiyatlı, temiz ve kaliteli midye dolma sunmak amacıyla 2024 yılında midye dolma ürünümüzle taçlandırdık. Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi olarak, mavi ekonomiyi sahipleniyor ve bu kavramı organize gıda perakende sektöründe yaygınlaştırmayı bir sorumluluk olarak görüyoruz. Türk mutfağının sevilen bu lezzetini, Balıkesir Erdek’e bağlı Ocaklar Köyü’nde yer alan Türkiye’nin ilk ve tek entegre midye tesisinde üreterek hem yerel üretime katkı sağlıyor hem de su kaynaklarının sürdürülebilirliğini destekliyoruz. Doğru ürünü doğru üreticiden alarak oluşturduğumuz ekosistemimizi her geçen gün biraz daha genişletirken, bu sayede 365 gün ulaşılabilir ürünlerle hizmet veriyoruz. Günlük bin kilogram üretim kapasitesine ulaştığımız tesisimizle, Türk lezzetini katma değerli hale getirmeyi ve kendi yerel gücümüzle dünya pazarlarına taşımayı hedefliyoruz. Bunların yanı sıra kadınların iş gücüne katılımını da destekliyoruz. Şu anda tamamı Erdek bölgesinden olmak üzere yaklaşık 30 kadın çalışana istihdam yaratarak hem meslek sahibi olmalarını sağlıyor hem de iş gücüne kazandırıyoruz. 2024 aynı zamanda sürdürülebilirlik vizyonumuzu daha ileriye taşıdığımız bir yıl oldu. Doğaya ve insana duyduğumuz saygıyla ‘Yaşam için Doğrusu’ vizyonuyla hareket ederken, Sabancı Holding’in ‘2050 Net Sıfır’ taahhüdü çerçevesinde, yenilenebilir enerji alanında yaptığımız yatırımlarla sürdürülebilirlik çalışmalarımızı kesintisiz şekilde sürdürdük. 2024 yılında İstinye CarrefourSA Hiper mağazamızda kurduğumuz çatı üzeri Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesi ile mağazamızın yıllık enerji ihtiyacının yüzde 45’ini karşılamaya başladık. Kent Tarımı projesiyle İstanbul mağazalarımızın yeşillik satışlarının yüzde 10’unu şehre yakın yerel üreticilerden karşılayarak bu kapsamdaki lojistik faaliyetlerinden kaynaklanan karbon salımını yaklaşık yüzde 94 oranında azalttık. Enerji tüketimini optimize etmek ve karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla otonom yapay zeka teknolojilerini kullanarak yenilikçi bir çözüm sunan “Greenwise Energy Usage Transition and Reduction for CarrefourSA” projemizle uluslararası arenada büyük bir başarıya imza attık. MAPIC Awards 2024’te “En İyi Perakende İnovasyonu&Yapay Zeka Projesi” ödülünü kazanarak Türkiye’de bu kategoride ödül alan ilk ve tek organize gıda perakende markası olduk. “Görüntüsüne Aldanmayın, Tadına Şans Verin” projemizle taze meyve-sebze grubunda yaklaşık 9,5 ton gıda israfının önüne geçmeyi başardık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.