“YATIRIMLARIMIZA MÜŞTERİ TRENDLERİNE GÖRE YÖN VERİYORUZ”
Sektör liderliğini imza attığı başarılı projelerle koruyan Teknosa, geniş mağaza ağı, teknosa.com ve mobil platformlarıyla müşterilerine en yakın teknoloji perakende zinciri olarak güçlü faaliyetlerini sürdürüyor. Yılın ilk yarısını başarıyla tamamlayan şirket, sektöründe yaşanan hızlı gelişmelerde öncü bir rol üstleniyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Teknosa Kategori Yönetimi ve Tedarik Zinciri Genel Müdür Yardımcısı Cenk Yenginer bizlere 2024 yılının ilk yarısında en çok tercih edilen ürün kategorilerinin yanı sıra yaz aylarında öne çıkan ürünler hakkında bilgiler veriyor.
Teknosa’da yılın ilk yarısı en çok tercih edilen ürün kategorileri, öne çıkan markalar ve modeller neler?
2024 yılının ilk yarısında en çok tercih edilen ürün kategorileri arasında telefonlar, süpürgeler, tam otomatik kahve makineleri IPL epilasyon cihazları ve saç şekillendirme makineleri yer aldı. Telefon kategorisi, satış bazında geçen yıla benzer adetlerle devam etti. Apple ve Samsung’un premium segment telefon satışları bu dönemde dikkat çekti. Islak/kuru şarjlı süpürgelerde Philips ve Dyson markaları ön plana çıkarken, tam otomatik kahve makinelerinde Philips ile Delonghi markası öne çıktı. IPL epilasyon cihazı kategorisinde Philips Lumea serisi, Braun Silk Expert Pro 5 ve Pro 3 modelleri kullanıcıların favorisi oldu.
Bu yıl hangi yeni kategoriler ürün yelpazenize eklendi? Bu kategorilerin performansını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Teknosa olarak müşterilerimize bütünsel ve kapsamlı bir deneyim sunmak adına yeniliklere imza atmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda, fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak iyi olma halini ifade eden wellbeing için teknosa.com’da özel bir sekme açtık. Tüketicilerimiz bu özel sekme üzerinden mental ve fiziksel sağlıklarını geliştirmelerine yönelik çeşitli temalarda yer alan ürünlere kolaylıkla erişebiliyor. Bu yıl ilk olarak, İyo markasının kızılötesi ışınlar ve sarı, mavi, kırmızı LED ışık teknolojisini kullanan cilt bakım cihazlarını portföyümüze dahil ettik. Bu yeni kategori, yenilikçi cilt bakımı arayan tüketiciler arasında büyük ilgi görmeye başladı. İkinci olarak, IT kategorisine yapay zeka donanımlı bilgisayarlar ekledik. Gelecekte, müşteri trendlerine göre bu alana daha fazla yatırım yapmayı planlıyoruz. Bu yeni kategorilerin performansını yakından izliyoruz ve tüketicilerimizin geri bildirimlerini dikkate alarak ürün çeşitliliğimizi sürekli olarak güncelliyoruz.
Tüm dünyanın heyecanla beklediği EURO 2024 özellikle TV kategorisinde satışları nasıl etkiledi? Bu organizasyonun diğer ürün gruplarında etkisi ne yönde ilerledi?
Televizyon kategorisindeki satışlar bir önceki ay geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 küçülürken, bu küçülme haziran ayında EURO 2024 etkisiyle yüzde 16 olarak gerçekleşti. Turnuva döneminde küçülme oranında bir azalma görülse de EURO 2024’ün TV kategorisindeki satışlara etkisinin beklentilerin altında kaldığını söyleyebiliriz. Bununla birlikte maçların yaz dönemine denk gelmesinin de bu dönem alışveriş tercihlerinde etkili oldu. Tüketicilerin açık hava etkinlikleri ve tatil planları yapmaları taşınabilir projeksiyon cihazları ile maç izleme deneyimini farklı mekanlara taşımaları bu ürün grubuna olan ilgiyi artırdı.
Benzersiz müşteri deneyimi için tüm kanallarında pek çok yeniliğe imza atan Teknosa’da müşterilerinizin ilgi gösterdiği ve hızla büyüyen kategoriler neler?
Özellikle telefon kategorisinde belirgin bir ayrışma gözlemliyoruz. Oppo markasının tekrar pazara girmesiyle android pazarında nasıl bir etki yaratacağını ilerleyen dönemde görmeyi planlıyoruz. Küçük ev aletleri ve kişisel bakım kategorileri ise her dönem olduğu gibi yoğun ilgi görüyor. Islak/kuru şarjlı süpürgeler, tam otomatik kahve makineleri, IPL epilasyon cihazları ve yeni trend saç şekillendiriciler bu dönemde trend ürünler arasında.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.