1944 yılında Türkiye’nin ilk özel bankası olarak kurulan Yapı Kredi; o günden bu yana güçlü vizyonu ve dinamik yapısıyla birçok ilkin altına imzasını atan banka olmaya devam etti. Müşteri odaklı yaklaşımı ve çalışanlarına verdiği değerle çizgisini her za- man koruyan banka; günün koşullarına uygun olarak getirdiği çözümlerle de sektöründe her zaman bir adım önde oldu. Yurt içi ve yurt dışı bankacılık iştirakleri ile öncü bir fi- nansal hizmet kuruluşu olan Yapı Kredi; perakende bankacılık (bireysel bankacılık, KOBİ bankacılığı ve kartlı ödeme sistemleri, özel bankacılık ve varlık yönetimi) ile kurumsal ve ticari bankacılık altında faaliyetlerine başarıyla devam ediyor. Fırsat eşitliğine önem ve- ren, kurum kültürünü sahiplenen ve ülkemiz için değer yaratan çalışmalarıyla “Hizmette Sınır Yoktur” mottosunu yıllardır koruyan Yapı Kredi’nin Genel Müdür Yardımcısı Hakan Alp; uyguladıkları “Yalın Çalışma” modelinden kadın istihdamına kadar tüm sorularımızı yanıtladı.
Covid-19 pandemisi pek çok sektörde iş yapış şekillerini derinden etkiledi. Farklı sektörlerde çeşitli firmalar evden çalışma sistemine kalıcı olarak geçiş yaptı. Bu konuda bankacılık sektöründe öncü oldunuz. Evden çalışma modeline geçen ilk banka olarak ‘‘Yalın Çalışma’’ modelinden bahsedebilir misiniz?
Covid-19 salgını hayatımızı pek çok alanda kökten etkiledi. Birçok eski alışkanlık, yerini yenilerine bıraktı. Yaşadığımız pandemi süreci bize “olmaz” gözüyle bakılan yaklaşımların bu kadar kısa bir sürede nasıl hayata geçirilebileceğini gösterdi. Biz de bu değişimin bir parçası olarak sektörümüzde öncü bir karara imza attık. Bu anlamda kalıcı olarak tüm Genel Müdürlük çalışanlarını kapsayan yeni çalışma düzenini hayata geçirmeye başlayan ilk banka Yapı Kredi oldu. Ülkemizde ilk vakanın açıklanmasıyla birlikte öncelikle Yapı Kredi Müşteri İletişim Merkezi’nde çalışan 1.400 kişilik ekibimizi çok kısa bir sürede sorunsuz bir biçimde tamamen evlere taşıdık. Bu operasyonda güçlü altyapımızın ve hızlı karar alma mekanizmamızın bize oldukça yardımcı olduğunu söyleyebilirim. Uzun bir süre önce başlamış olduğumuz teknolojik altyapı çalışmalarımız hızla evden çalışma modeline geçmemize olanak sağladı. Hâlihazırda 8 binden fazla Yapı Kredili, Mart ayından bu yana sorunsuz bir şekilde evden çalışmaya devam ediyor. Bu süreçteki gözlemlerimiz ve öngörülerimiz sonucunda bu sistemi “Yalın Çalışma” düzeniyle kalıcı hale getirmeye karar verdik. Aşamalı olarak uygulamaya aldığımız bu proje kapsamında şu anda Genel Müdürlük ofislerini dönüşümlü olarak kullanıyoruz. Söz konusu modele tamamen geçişi ise pandemi sürecinin gidişatına göre planlayacağız. Tabii ki işin kolayı bir model oluşturup ilan etmek. Biz kurum kültürü ve değerlerimizi yansıtmak ve yaşatmak adına ofis birlikteliğinin önemini koruyacağına inanıyoruz. İş başı eğitimin öneminin ilk işe girişte ve yeni üstlenen rol–sorumluluklarda artacağına inanıyoruz. Dolayısıyla kurgunun bu hususları sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerektiğini düşünüyoruz. “Yalın Çalışma” düzeninin işleyişinden bahsedecek olursak; görev tanımları ve yaptıkları işin doğasına uygun olacak şekilde yaklaşık 5.500’den fazla Genel Müdürlük çalışanlarımızın çalışma düzenlerini 3 gruba ayırdık: Tam zamanlı ofisten çalışma, dönüşümlü olarak ofisten çalışma ve esnek çalışma. Ofis düzenimizi de bu yeni çalışma modeline uygun olacak şekilde yeniden tasarlıyor ve değiştiriyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.