“ÜLKESİNDEN KAZANDIĞINI ÜLKESİNE KAZANDIRMA MİSYONU TAŞIYAN BİR ŞİRKETİZ”
Köklü geçmişiyle kaliteden ödün vermeden yolculuğunu sürdüren Saruhan Holding, insan ve çevreyi odağa alan yatırımlarıyla sahip olduğu ilkeleri başarıyla koruyor. Çatısı altında bulunan markalarla ülke ekonomisine güçlü katkılar sunan holding, teknolojiyi yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya için kullanıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Saruhan Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Tedarik Zinciri Grup Başkanı Furkan Selim Saruhan, kurumsal hikayelerinin yanı sıra teknoloji ve inovasyon alanında yaptıkları çalışmaları da aktarıyor.
“SARUHAN HOLDİNG’İN KURUMSAL HİKAYESİNİ SİZDEN DİNLEYEBİLİR MİSİNİZ ?”
Ülkesinden kazandığını ülkesine kazandırma misyonuyla hareket eden bir şirketiz. 1980 yılında düşük ve yüksek voltajlı elektrik malzemeleri satışıyla ticari yolculuğu başlayan Saruhan Holding, 1985’te Alman Fakir Hausgeräte ve endüstriyel temizlik makineleri üreticisi Nilco’nun Türkiye ve çevresindeki distribütörlük haklarını alarak büyümeye devam etti. 1997 yılında kimyasal hammaddeler, toz ve sıvı deterjan üretimi için tesis yatırımı gerçekleştirdik ve kimya sektöründe hem ev hem de endüstriyel temizlik ürünlerinin iç ve dış pazarda satışına başladık. 2021 yılında, İtalyan espresso kahve makinesi üreticisi De’Longhi ve aynı grup bünyesinde bulunan Braun Household markalarının Türkiye distribütörlüğünü üstlendik. 2022’de, marka karmasını genişleterek Range Ev Aletleri markasını kurduk. İlk yıl içinde elektrikli süpürge ve ütüden kişisel bakıma kadar geniş bir ürün gamına ulaştık. Fakir Hausgeräte markamız, evde hijyen ve bakım konularında inovatif çözümler sunarken, 2023’ün son çeyreğinde lanse ettiğimiz iYO markasıyla kişisel bakım ve sağlıklı yaşam vizyonunu sahiplendik. iYO, cilt bakımı ve yaşlanma karşıtı teknolojileri tüketiciye sunuyor. Ayrıca çekirdek kahve kavurma tesisi yatırımımızla 2019’da kurduğumuz Kaave markası ile üretim, Horeca ve mağazacılık alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Şu an 250’den fazla al-götür noktamız ile kahve severlere ulaşıyor, aynı zamanda 60’tan fazla 5 yıldızlı otelin ve Antalya Havalimanı’nın kahve tedarikçiliğini yapıyoruz. Bugün Fakir Hausgeräte, Nilco, Kaave, Saruhan Kimya, Range Ev Aletleri, S Filo Kiralama Hizmetleri, Saruhan Gayrimenkul Yatırım ile Türkiye distribütörlüğünü üstlendiğimiz De’Longhi ve Braun Household markalarımızla, ülkesinden kazandığını ülkesine kazandırmamisyonu ışığında çalışmalarını sürdüren bir şirketiz. Uluslararası rekabette kaliteyi ön planda tutarak inovatif ürünler geliştiren, insan ve çevreyi odağa alan yatırımlarımızla büyümeye devam ediyoruz.
“GLOBAL TEDARİK AĞINIZDAN BAHSEDER MİSİNİZ ?”
Geniş ve etkin bir küresel tedarik ağına sahibiz. Saruhan Holding olarak oldukça geniş ve etkin bir global tedarik zinciri ağı yönetiyoruz. Fakir Hausgeräte, şu an 60 ülkeye ihracat yapan bir marka. Almanya’nın dışında özellikle Avrupa, Türki Cumhuriyetleri ve MENA bölgesinde güçlüyüz. Geçen yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 25’i ihracat yoluyla gerçekleşti. En çok ihraç edilen ürün grubunun başında yine süpürgeler geliyor. 2022 yılına göre geçtiğimiz yıl ihracatta yüzde 50 büyüme kaydettik. Bu yıl sonu için hedeflerimiz ise ihracatın ciromuz içindeki payını artırmak ve Sahra Altı Afrika Bölgesi’ni de portföyümüze katarak ihracat yaptığımız ülke sayısını 75’e çıkarmak.
“EKONOMİK GELİŞMELER IŞIĞINDA SEKTÖRÜNÜZÜ DEĞERLENDİRİR MİSİNİZ ?”
Sektördeki ekonomik gelişmelere uyum içinde sürdürülebilir büyümeyi hedefliyoruz. Son dönemlerde yaşadığımız ekonomik değişimlere ve sıkılaşma politikalarına rağmen Saruhan Holding olarak, tüm markalarımızın tedarik zinciri süreçlerini esnek ve güçlü bir yapıda yönettik, yönetmeye de devam ediyoruz. Nakitte kalma ve işletme sermayesini verimli kullanma stratejisiyle, ekonomik belirsizlikler karşısında tedarik süreçlerini güçlü şekilde yöneterek makro ekonomik gelişmelerin öne çıktığı bu dönemi rahat şekilde geçirdik. Bu süreçte pazar payımızı koruma ve büyütme stratejilerine odaklandık. Tedarik ve satış iş ortaklarımızla olan güçlü ilişkilerimizi sürdürdük. Tedarikçilerimizi büyüterek ve destekleyerek biz de büyümemizi sürdürülebilir kılıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.