Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, 1993 yılından bu yana tüm paydaşlarına en iyi yaşam kalitesi deneyimini sunmak için çalışıyor. Çalışan yan hakları, teşvik, ödüllendirme ve harcama yönetimi gibi alanlarda faaliyet gösteren Sodexo; 80 bin noktadaki üye iş yeri ile Türkiye’nin en geniş hizmet kapsama alanını oluşturuyor. Müşteri ve tüketiciyi odak noktasına alan şirket; sundukları hizmet ve çözümleri, bütünsellik içinde ele alan dijital bir platforma dönüşüyor. Sorularımızı yanıtlayan, Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri İcra Kurulu Başkanı & Yönetim Kurulu Üyesi Eda Uluca Özcan; hem şirket olarak yaşadıkları dijitalleşme süreçlerini hem de sundukları hizmetlerin detaylarını anlattı
Küresel anlamda dijitalleşmenin liderliği ele aldığı ve şirketlere yepyeni yollar açtığı bir dönemi hep birlikte deneyimliyoruz. Sodexo olarak dijital değişimleri nasıl yönettiniz? Genel bir perspektifle baktığınızda temassız ödeme sistemlerinde yaşanan yeni teknolojik değişimleri nasıl yorumluyorsunuz?
Dijital dönüşüm, son yıllardaki en önemli gündem maddelerimizden. Pandemi ile birlikte dijitalleşme, baş döndürücü bir hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Bu hareketin ivme kaybetmeden daha birçok alanda yaygınlaşacağını söylemek mümkün. Biz 3 yıl önce Sodexo’da tüm süreçlerimizi dijitalleştirmeye yönelik çok kapsamlı bir dönüşüm hareketi başlattık. Bu doğrultuda yatırımlarımıza önemli bir ivme kazandırdık. Ürün ve hizmetlerimizin yanı sıra süreçlerimizi de dijitalleştirdik. Ayrıca müşterilerimizin ve üyelerimizin de süreçlerini dijitalleştiriyoruz. Bugün geldiğimiz noktada Sodexo, bir önceki sorunuzda da belirttiğim gibi, sadece ülkemizde değil, dünya çapında dijitalleşmeye yönelik cesur adımlar atan, sektörümüzün gelişmesine ve dijitalleşmesine liderlik eden bir firma. Dijitalleşmenin önem kazandığı pandemi dönemi de; dijital ürünlerimizi yaygınlaştırdığımız, bu alanda yaptığımız yatırımların meyvesini aldığımız bir dönem oldu.
Sodexo, şirketler için FlexoGift kurumsal hediye platformu ile çalışanların motivasyonlarının artmasına yardımcı olan bir hizmeti devreye aldı. Söz konusu çalışmaların içeriğini ve hem şirketlere hem de çalışanlarına getirdiği avantajları sizden dinleyebilir miyiz?
Kurumsal hediye alanında yepyeni bir dönem başlatan FlexoGift, bu yıl yaptığımız en önemli yatırımlardan biri oldu. Uzaktan çalışma dönemi ile birlikte çalışan motivasyonunu ve bağlılığını sağlamak İK profesyonellerinin en önemli gündem maddesi haline geldi. Bu durum firmaları hem çalışan beklentilerini karşılayacak hem de operasyonel süreci hafifletecek ödül ve faydalar için; pratik, dijital ve çok seçenekli bir platform arayışına yönlendirdi. Biz de bu iç görülerden yararlanarak hayata geçirdiğimiz, bu alandaki ihtiyaçları adresleyen FlexoGift ürünümüz ile kurumsal hediye alanında yepyeni bir dönem başlattık. FlexoGift çalışanlara seçim özgürlüğü sağlayan bir platform. Kurumları tarafından FlexoGift dijital bakiyeleri kendilerine tanımlanan çalışanlar; bunu çok çeşitli kategorilerde, Türkiye’nin en saygın markalarından oluşan platformumuzda diledikleri şekilde kullanabiliyorlar. Bugün mağazalar ve e-ticaret siteleri olmak üzere 18 binden fazla noktada FlexoGift ile varız. Bununla birlikte, dijital bir şekilde anlık erişime imkân veren FlexoGift, firmaların da hediye tedarik etme, dağıtma gibi operasyonel yüklerinin ortadan kalkmasına katkı sağlıyor
Türkiye’de yemek kartı sektörünün lideri olan Sodexo, yemek kartı özelliğinden çok daha fazlasını sunan bir marka. Dünden bugüne baktığınızda, Sodexo’nun geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Markaya söz konusu liderliği getiren ve markanın fark yaratan özellikleri neler? Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri olarak, 1993 yılından beri Türkiye’deyiz ve iş hayatının nabzını tutan, ayrılmaz bir parçasıyız. Her gün 1 milyona yakın çalışana dokunuyor, 80 bin noktadaki üye iş yerimiz ile Türkiye’nin en geniş hizmet kapsama alanını oluşturuyoruz. Yemek faydasına yönelik sunduğumuz esnek çözümlerin yanı sıra, çalışan yan hakları teşvik ve ödüllendirme, harcama yönetimi, sosyal yardım ve kurumsal hediye alanlarında da çalışanların tüm ihtiyacını adresleyen bir platform yapısıyla hizmetler sunuyoruz. Türkiye’de yemek kartı sektörünün lideri olarak müşterilerimizin, kart kullanıcılarımızın ve üye iş yerlerimizin ihtiyaçlarını öngörüp en etkin çözümleri en hızlı şekilde gerçekleştiriyoruz. Dönemin getirdiklerini ve ihtiyaçlarını hızlıca tahlil edip buna uygun aksiyonlar alıyoruz. Bu bizi diğer markalardan ayıran en önemli özelliğimiz. Ürünlerimizi geliştirirken müşterimiz olan firmalar ve kullanıcılarımız olan çalışanlardan aldığımız iç görülerden besleniyoruz. Sıkça araştırma yön- temlerine başvuruyor, tasarım odaklı düşünce yöntemlerini kullanarak he- nüz paydaşlarımızın kendilerinin bile adını koymadıkları ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üretiyoruz. Örneğin, pandemiden önce restoranların sipariş operasyonlarını yönetmekte zorlandıklarını keşfederek bu alanda pratik ve dijital bir ürün sunan “Hemen Yolda” çözümüne yatırım yapmıştık. Günümüzde sipariş operasyonlarının daha da önem kazanması ile biz de değer tekliflerimizi, fiyatlama modelimizi hızlıca gözden geçirip, üyemiz olan tüm restoranra bu çözümü anlatmaya başladık. Bu ürünün öncelikle hangi restoranlara uygun olduğunu da, verilerimizle kurduğumuz bir analitik skorlama modeine göre belirledik. Bir başka örnek olarak da, pandemi dönemi ve devam eden süreçte getirdiğimiz çözümü gösterebilirim. Bu dönemlerde doğan farklı çalışma modelleri ve temassız ödeme bilincinin artmasına paralel olarak şirketlerin de yemek hizmetini esnek sunma arayışına girmesiyle, onlara sunduğumuz hizmet oldukça etkili oldu. Sodexo Avantaj olarak bu ihtiyaca ve talebe hızlıca yanıt verdik. Mobil yemek kartını üretmemizle birlikte tüm dünya çapında sektörümüzle özdeşleşen kart ve çek üretimini durdurduk. Böylece akıllı telefonları yemek kartına dönüştüren ilk marka olduk. Ayrıca yemek kartı çözümümüze, kullanım alanını genişletecek şekilde yeni bir kimlik kazandırdık. Bu çerçevede geliştirdiğimiz “bütünleşik yemek deneyimi” hizmetimiz sayesinde çalışanlar yemek kartlarını ister restoranlarda, isterlerse anlaşmalı gıda otomatlarında kullanabiliyorlar. Ya da bakiyelerini online gıda/yemek alışverişinde değerlendirebiliyorlar. Ayrıca iş birliklerimiz sayesinde firmalara, yemekhanede yemek ya da ofise paketli sıcak yemek sunma imkânı tanıyoruz. Kurumların; uzaktan, ofiste-sahada ya da hibrit gibi farklı çalışma alanlarındaki personelinin tüm yemek ihtiyaçlarını, uçtan uca yemek deneyimi ile dijital olarak adresleyen tek firmayız. Yaptığımız yatırımlar ve aldığımız aksiyonlar ile en önemli amacımız, Sodexo markamızın gücünü hizmet verdiğimiz diğer alanlara da taşıyarak uçtan uca dijital ve benzersiz deneyim sunan bir platform haline dönüşmek. Bu sebeple odağımıza “çalışan deneyimini” alarak bu noktada rakiplerimiz- den farklılaşıyoruz
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.