“TÜRKİYE’DE E-TİCARET SEKTÖRÜ DÜNYA ORTALAMASIYLA AYNI HIZLA BÜYÜYOR”
“Teknolojiyi sadece kullanan değil aynı zamanda üreten ve ihraç etmeyi hedefleyen bir şirket olarak, e-ticaret sektörünün gelişmesini sağlayan rekabete farklı bir boyut getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”
2000 yılından bugüne 600’den fazla çalışan, 6 milyona varan aktif ilan ve on binlerce ürün çeşidiyle Türkiye’nin en büyük elektronik ticaret ve ilan platformlarından biri olan sahibinden.com’u eylül ayı itibariyle 45,9 milyon kullanıcı 341,5 milyon kez ziyaret etti; 10,7 milyar sayfa görüntüledi. 5 milyondan fazla aktif ilanı ve yüz binlerce ürün çeşidiyle e-ticaret alanında lider konumunda olan sahibinden.com hakkında sorularımızı, Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazım Erdoğan şöyle yanıtladı.
Geçtiğimiz mart ayı itibariyle; sahibinden.com’un Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütüyorsunuz. Bölümünüzde sorumlu olduğunuz Segment ve Gelir Yönetimi, İş Zekâsı, Online Pazarlama, Marka ve İletişim Birimleriyle ilgili yaptığınız çalışmaları bizimle paylaşabilir misiniz?
Gelir ve Segment Yönetimi, bireysel ve kurumsal üyelerin sahibinden.com’daki müşteri döngülerine göre gerekli aksiyonları alarak gelir yönetimini yapıyor. Online Pazarlama Ekibi ise sahibinden.com’a yeni trafik kaynakları oluşturmak ve var olan trafiği büyütmek için çalışıyor. İş Zekâsı Ekibi kullanıcıların bilgilerini derinlemesine inceleyerek pazarlama stratejileri kararlarına destek oluyor. Marka ve İletişim Ekibi de sahibinden.com’un ürün ve hizmetlerini tanıtmaya yönelik iletişim süreçlerini yürütüyor.
sahibinden.com büyük bir girişimcilik örneği… 2000 yılından bugüne 600’den fazla çalışan, 6 milyona varan aktif ilan ve on binlerce ürün çeşidiyle Türkiye’nin en büyük elektronik ticaret ve ilan platformlarından biri olan sahibinden.com’un büyümesini, gelişimini ve benzerlerinden ayrılan yönlerini anlatabilir misiniz?
sahibinden.com, Türkiye’de e-ticaret sektörünün hem ilk örneklerinden biri hem de güçlü teknoloji yatırımlarıyla fark yaratan bir şirket. Türkiye’de e-ticaret sektörünün henüz çok yeni olduğu 2000’li yılların başında sahibinden.com, “ilan” ve “ikinci el alım/satım” anlayışını tamamen online platforma taşıyarak zamanının ötesinde bir yatırıma imza attı. Vizyoner bir bakış açısıyla offline bir fikri online’da uygulayan sahibinden. com, bugün 45 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaşan bir ilan ve e-ticaret platformu oldu. Bunun da ötesinde, sahibinden.com Ar-Ge yatırımları sayesinde ayda 5 milyondan fazla ilana ait veriyi işleyen, bu veriyi anlamlandırarak kullanıcılarına en iyi çözümleri sağlayan bir teknoloji firmasıdır. Teknolojiyi sadece kullanan değil; aynı zamanda üreten ve ihraç etmeyi hedefleyen bir şirket olarak, e-ticaret sektörünün gelişmesini sağlayan rekabete farklı bir boyut getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.
TÜRKİYE’DE E-TİCARET
“Türkiye’de e-ticaret sektörü dünya ortalamasıyla aynı hızda büyüyor. Her ne kadar ülke olarak alışverişimizi görerek, dokunarak, belki satış temsilcisiyle konuşarak yapmayı sevsek de yeniliklere de çok hızlı adapte oluyoruz. TÜBİSAD’ın açıkladığı Türkiye’de E-Ticaret raporuna ve e-ticaretin toplam perakende içindeki payına bakarsak Türkiye ortalaması yüzde 5,3 iken, gelişmekte olan ülkeler ortalaması yüzde 5,9’dur. Bununla birlikte teknoloji alanındaki yeni yaklaşımlar, mobildeki kullanım artışı ve bunu destekleyen 4.5G/5G teknolojileri sayesinde kolaylaşan erişimle bu paydaki büyümenin önümüzdeki dönemde hızlanacağını öngörüyoruz.”
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.