“TÜM YATIRIMLARIMIZI DİJİTALLEŞME ODAĞINDA GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”

Fark yaratan bir anlayışla müşterilerine hizmet vermeyi ilke edinen Garenta, tamamen müşterilerinin konforu ve mutluluğunu düşünerek geliştirdiği teknolojik altyapısı ile öncü hizmetlere imza atıyor. 38 ilde 80’in üzerinde ofisiyle, araç kiralamak isteyenlere çözümler sunan marka, web sitesi ve Garenta mobil uygulamasıyla da çeşitli fırsatlar yaratıyor. Garenta, ikinciyeni.com ve Carwizz Oto Ekspertiz, liderlik hedefiyle her geçen gün dijital yetkinliklerini artırıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Şafak Savcı, bizlere müşteri deneyimi ile ilgili yaratılan projeleri ve geleceğe dair stratejilerini aktarıyor.

Kuruluş hikayesinde barındırdığı “yeni nesil” hizmet anlayışı ile yolculuğunu sürdüren Garenta olarak 2023 yılına dair değerlendirmelerinizi ve gelinen noktaya dair bilgileri sizden alabilir miyiz?

“Yeni Nesil Ulaşım Çözümleri” sloganı, Garenta markasının faaliyete başlamasından bu yana kullandığımız, vizyonumuzu anlatan bir ifade. Önceliğimiz her zaman müşterimiz. Sektörümüzde kurumsal marka değerlerini benimseyen bir marka olarak müşteri memnuniyetini merkeze alıyoruz. Bu ilkemiz faaliyete başladığımız 10 yıldan bu yana hiç değişmedi. Garenta, Anadolu Grubu’nun otomotiv sektöründe sahip olduğu deneyim ve bilgi birikimiyle kurulan, yüzde yüz yerli sermayeli bir şirket. Şu anda 38 ilde 80’in üzerinde ofisimiz bulunuyor. Araç kiralamak isteyen herkese Garenta deneyimini yaşatmak istiyoruz. Bunun için hem ofislerimizi hem de dijital kanallarımızı aktif şekilde kullanıyoruz ve sürekli geliştiriyoruz. Müşterilerimize uçtan uça mükemmel bir deneyim sunmak için ofis tasarımlarımızı müşteri odağında geliştiriyor, onların konforunu önceliklendirdiğimiz yenileme çalışmaları yapıyoruz. Daha modern, sade ve kurumsal öğelerle desteklenen ofislerimiz, müşterilerimizin hizmetine girmeye başladı. Web sitemiz ve Garenta mobil uygulamamızı sürekli güncelliyor, kampanyalarımızla araç kiralamak isteyen herkese fırsatlar sunuyoruz. Müşterilerimiz için tüm süreçleri kolaylaştırmak adına bütün yatırımlarımızı dijitalleşme odağında gerçekleştiriyoruz. Yarattığımız bu deneyim ve oluşturduğumuz müşteri memnuniyeti de büyüme yolunda en büyük gücümüz. Sektörümüze ilkleri getirmeye devam edecek, dijital dünyadaki yetkinliklerimizden yararlanarak tüm kanallarda müşteri memnuniyeti oranımızı yükselteceğiz. Garenta olarak her geçen gün büyüyoruz. 2023 yılında toplam sözleşme adetimizi yüzde 34, toplam kira günü sayımızı ise yüzde 40 artırdık. 2023 sonu itibarıyla filomuz bir önceki seneye göre yüzde 28’den fazla büyüdü. Filomuzdaki araçların model çeşitliliğini de günden güne artırıyoruz. Benzinli ve dizel araçların yanı sıra elektrikli ve elektrik destekli motora sahip araçlar da filomuzda yer almaya başladı. 2024 yılında bu araçların filomuzdaki sayısını iki kat artırmayı hedefliyoruz.

Müşteri memnuniyetini merkeze alarak üst düzey hizmet anlayışıyla hareket eden bir şirketsiniz. Bu bağlamda, müşteri deneyimi ile ilgili yarattığınız projeleri anlatır mısınız? Çalışmalarınızda öne çıkan unsurlar neler?

Hem Garenta hem Carwizz Oto Ekspertiz hem de ikinciyeni.com markalarımızla müşteri memnuniyetinde liderliği hedefliyor ve bunu en az ticari başarımız kadar önemsiyoruz. Bu kapsamda müşterilerimizin ihtiyaç ve geri dönüşlerini dikkate alıyor, web sitelerimizi ve mobil uygulamalarımızı sürekli geliştiriyoruz. Hedefimiz müşterilerimize daha kullanıcı dostu bir ara yüz sunmak ve işlemlerini en kolay şekilde yapmalarını sağlamak. Ayrıca hem müşteri memnuniyetini artırmak hem de kurumsal standardizasyonu daha iyi noktaya getirmek adına bir okul görevi görecek dijital altyapılı projemiz olan Garenta Akademi’yi hayata geçirdik. Burada interaktif eğitimlerden sunumlara kadar birçok içerik bulunuyor. Sadece çalışanlarımızın giriş yapabileceği bu platform, çeşitli eğitimlerden oluşan bir sistem ve aynı zamanda okul da diyebiliriz. Eylül ayında ilk içeriğimizi yayına aldığımız “Garenta Benim” eğitiminde ofis çalışanlarımıza temel süreçlerimizi uçtan uca işleyen, vaka incelemeleri ile zengin örnekler sunan, temel davranış eğitimi öğeleri içeren, kurumsal giyim prosedürümüz hakkında bilgi veren birçok konuyu işledik. Bu ve bunun gibi teknolojik altyapılı çalışmalarımızla yeniliklerimizi sürdüreceğiz. Müşteri odaklı hizmet anlayışımız sayesinde birçok ödüle layık görülüyoruz. Garenta ile sikayetvar.com tarafından düzenlenen A.C.E (Achievement in Customer Excellence) ödüllerinde oto kiralama kategorisinde altın ödülün sahibi olduk. Halk jürisiyle kazananların belirlendiği ECHO Awards “E-Ticaretin En İyileri” ödüllerinde ikinciyeni.com olarak, iki sene üst üste otomobil satış platformu kategorisinde birincilik ödülünün sahibi olduk. Garenta olarak ise araç kiralama kategorisinde ilk üçe girdik. 2022 yılında düzenlenen Müşteri Deneyimi Araştırması’nda birçok marka arasından Garenta olarak en beğenilen marka seçildik. Aynı yıl The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde araç kiralama kategorisinin en itibarlı markası seçildik. Markalarımızla sektörümüze ilkleri getirmeye devam edecek, dijital dünyadaki yetkinliklerimizden yararlanarak tüm kanallarda müşteri memnuniyeti oranımızı yükselteceğiz.

Şirketinizi sektördeki global ve kurumsal şirketlerinden ayrıştıran en önemli özelliklerinizden biri de teknolojik altyapınız. Bu anlamda, dijital odaklı yatırımlarınız ile ilgili bilgileri alabilir miyiz? Önümüzdeki dönem adına yeni projeleriniz neler?

Müşteri deneyimini odağımıza alarak dijital yolculuğumuza aralıksız devam ediyoruz. Önceki sene ikinciyeni.com’un web sitesini ve mobil uygulamasını yenileyerek müşterilerimize yeni birçok özellik sunduğumuz daha kullanıcı dostu bir platformu yayına aldık. Dijital gücümüzün yanı sıra fiziksel olarak bayilerimizle de büyümeye devam ediyoruz. Şu anda Türkiye genelinde ikinciyeni.com’un 20 bayisi bulunuyor. Yakın zamanda Garenta’nın web sitesini ve mobil uygulamasını yenileyerek müşterilerimizle buluşturacağız. Bağlantılı seyahat konusunda önemli aşama kaydettik. İlerleyen dönemde sonuçlarını da paylaşacağız. Dijitaldeki yatırımlarımızla birlikte 2024 yılında Türkiye’nin en yaygın araç kiralama markası olmayı ve yılda 2 milyon günden fazla kiralama gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Garenta’da teknolojik altyapımız ve pratik dijital çözümlerimiz ile müşterilerimiz için değer yaratan en güvenilir ve yenilikçi mobilite çözüm ortağı olmayı amaçlıyoruz. Yeni üye kazanmak ve halihazırdaki üyelerimizin etkileşimini artırmak için marka iş birliklerine önem veriyoruz. Müşterilerimize cazip kampanyalar sunarak onların yanında oluyoruz. Yaygın bayi ağımızla ulaşılabilirliğimizin altını çiziyoruz. Hem kurumsal hem de bireysel müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik çalışıyoruz. ikinciyeni.com markamızla Türkiye’yi, online açık artırma yöntemi ile ikinci el otomobil alım satımıyla tanıştırdık. Aracını yerinde nakit sat, kurumsal üyelere özel açık artırma, takas indirimi, lojistik hizmeti ve kredi kartı ile ödeme gibi birçok yeniliği hayata geçirdik. Şimdi de YeniPara adını verdiğimiz sadakat programımızla yine bir ilki gerçekleştiriyoruz ve açık artırmalarda teklif verme, araç fiyatlaması, hemen al ya da açık artırmadan araç alıp satma gibi işlemleri yapan kullanıcılarımızı ödüllendiriyoruz. Üstelik tüm bu işlemler tamamen dijital olarak yapılıyor. Gelişen dijital müşteri alışkanlıklarını yakından takip edip, sistemlerimizi buna göre güncellemeye devam ediyoruz. Bir Anadolu Grubu markası olarak verdiğimiz güven, yenilikçi ürünlerimiz, adil fiyat garantimiz ve hizmet kalitemiz ile kusursuz müşteri deneyimi sunduğumuzun altını çizmek istiyoruz. Bu kapsamda marka bilinirliğini artırmak ve üye sayımızı çoğaltmak için çeşitli araçlarla alıcılara ve satıcılara yönelik çalışmalar yapıyoruz. Hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimiz için çok kanallı ödeme yöntemlerini aktif edip finansal çözümler sunuyoruz. Carwizz Oto Ekspertiz markamız, yeni bir marka. Ancak otomotiv sektöründe 60 yıldan uzun süredir faaliyet gösteren Çelik Motor tecrübesiyle kuruldu. Şu anda 8 ilde 9 noktadayız ve çok kısa sürede 8 binden fazla aracın ekspertizini yaptık. Hedefimiz beş yıl içerisinde 100 bayiye ulaşmak ve oto ekspertiz hizmetinde de dijitalin gücünden yararlanmak. Otomotiv ekosistemindeki neredeyse her alanda bulunarak kiralamadan ikinci el araç sektörüne ve ekspertize kadar hizmet veriyoruz. Ulaşım ihtiyacının olduğu her yerde çözümler sunuyoruz. Yarını bugünden analiz edip sunduğumuz çözümlerle deneyim sahibi oluyor, uzmanlığımızı geliştiriyoruz.

ikinciyeni.com ve Carwizz Oto Ekspertiz markaları için gelecek stratejileriniz neler? Hedef ve amaçlarınızın kesişim noktaları neler?

Türkiye’nin yenilikçi araç kiralama markası Garenta ve ikinci el otomobil sektörünün kılavuz markası ikinciyeni.com’a ek olarak, Çelik Motor’un en yeni markası Carwizz Oto Ekspertiz markasıyla hizmet kapsamımızı genişlettik. Carwizz Oto Ekspertiz ile otomotiv ekosistemindeki neredeyse her alanda hizmet vermeye başladık. Yenilikçi ve dijital odaklı yaklaşım önceliğimiz. Bunu tüm markalarımız için ajandamızın başına koyuyoruz. Çelik Motor, 60 yılı aşkın tecrübesiyle faaliyet alanını uzun süredir değiştirmeden sürdürüyor. Dolayısıyla otomotiv sektöründe önemli tecrübeye ve donanıma sahibiz. Bununla birlikte yenilikçi bakış açımızla sektörümüzün farklı alanlarına da yatırım yapmaya devam ediyoruz. “Ustasından Oto Ekspertiz” sloganıyla faaliyetlerine başlayan Carwizz Oto Ekspertiz, sektördeki deneyimimizi ve bilgi birikimimizi yansıtıyor. Yenilikçi yaklaşımımızı Carwizz Oto Ekspertiz’de de müşterilerimizle buluşturuyoruz. Mobil ekspertiz hizmetimizle tüketicilerin dilediği yerde 30 dakika gibi kısa bir sürede ekspertiz hizmeti almasına imkan sağlıyoruz. Self ekspertiz paketiyle kullanıcılara istedikleri ekspertiz paketini de sunuyoruz. Carwizz Oto Ekspertiz’den hizmet almak isteyenler web sitesi üzerinden randevularını kolayca oluşturabiliyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.