“TEKNOLOJİK YATIRIMLARIMIZ İLE MÜŞTERİ DENEYİMİNİ BİR ADIM ÖTEYE TAŞIYORUZ”
Türkiye’de kargo taşımacılığı sektörünün gelişiminde başrol oynayan, dünya standartlarındaki hizmet anlayışı ile ülkemiz taşımacılık sektörüne çağdaş dinamikler kazandıran MNG Kargo, büyümeye ve teknoloji ağırlıklı yatırımlarına devam ediyor. Süreçlerin tüm müşterileri açısından şeffaf, zamanında ve eksiksiz gerçekleştirilmesi için gelişimini hız kesmeden sürdüren şirket, transfer merkezlerini de e-ticaretin giderek artan kargo taleplerini karşılayacak şekilde yeniliyor. Yeni dönemin gerektirdiği tüm değişime ve anlayışlara çevik bir sistemle karşılık veren MNG Kargo’nun İcra Kurulu Başkanı (CEO) Kağan Gündüz, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlarken kendi merceğinden yeni nesil liderlik anlayışının profilini de çiziyor.
Geçtiğimiz aylarda başarılı kariyer yolculuğunuzda yeni bir adım atarak MNG Kargo’nun CEO’luk görevini üstlendiniz. Yeni dönemle birlikte dönüşen liderlik anlayışı hakkında görüşlerinizi alabilir miyiz? Genç bir CEO olmanın pozitif etkilerini bizlerle paylaşır mısınız?
Günümüzde bir liderin iş yapma yeteneğini ya da cesaretini test edecek güçler artık sadece organizasyon ya da sektörle sınırlı değil. Şirketin büyüme yolculuğunu etkileyecek çok daha büyük ve geniş etkilerle karşı karşıyayız, jeopolitik gelişmeler veya ekonomik belirsizlik gibi. Son dönemde pandeminin ekonomiler ve insanlar üzerinde yarattığı etkiyi hep birlikte gördük. Büyük değişim yaratan bu güçlere karşı ustalaşmak ve zirvede kalmak gerekiyor. Bugünün liderliği, en çalkantılı zamanlarda bile organizasyonu en etkin şekilde yönetmeyi, değişim ve dayanıklılık ustası olmayı gerektiriyor. Ortaya çıkan birden fazla liderlik ve yönetim zorluğu karşısında 21. yüzyıl liderliğinin temel taşı ise çeviklik. Yani esnek, değişime açık ve reaktif olmak. Bugün iş dünyasında genç liderlerin sayısı artıyor. Doğal olarak, iş dünyasının geleceğini de onlar şekillendiriyor. Genç liderlerin 3 noktada öne çıktıklarını düşünüyorum. Öncelikle daha iyi performans elde edebilmek için her kesimden ekip üyesiyle ilişki kurmaları gerektiğinin bilincindeler ve bunu yapıyorlar. Yakın ilişkiler, dikkatli dinleme, duygusal ”TEKNOLOJIK YATIRIMLARIMIZ ILE MÜŞTERI DENEYIMINI BIR ADIM ÖTEYE TAŞIYORUZ” Kağan GÜNDÜZ MNG Kargo İcra Kurulu Başkanı (CEO) Türkiye’de kargo taşımacılığı sektörünün gelişiminde başrol oynayan, dünya standartlarındaki hizmet anlayışı ile ülkemiz taşımacılık sektörüne çağdaş dinamikler kazandıran MNG Kargo, büyümeye ve teknoloji ağırlıklı yatırımlarına devam ediyor. Süreçlerin tüm müşterileri açısından şeffaf, zamanında ve eksiksiz gerçekleştirilmesi için gelişimini hız kesmeden sürdüren şirket, transfer merkezlerini de e-ticaretin giderek artan kargo taleplerini karşılayacak şekilde yeniliyor. Yeni dönemin gerektirdiği tüm değişime ve anlayışlara çevik bir sistemle karşılık veren MNG Kargo’nun İcra Kurulu Başkanı (CEO) Kağan Gündüz, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlarken kendi merceğinden yeni nesil liderlik anlayışının profilini de çiziyor. destek ve empati çok önemli. Ben de haftanın iki gününü sahada geçiriyorum. Çalışanlarla daha yakın iletişim kurmaya, dertlerine, sıkıntılarına ya da mutluluklarına ilk ağızdan ortak olmaya özen gösteriyorum. İkincisi, bugünün iş düzeni liderin yeni çalışma yolları ve süreçler yaratmasını gerektiriyor. Burada da genç yöneticilerin çok daha hızlı ve esnek olabildiklerini görüyorum. Günümüzün anahtar kelimesi, değişim. Her yerde, her sektörde değişim var. Liderin değişimin ön saflarında yer alması, yeni süreçleri aktif olarak tanıtması ve kullanması, ekibini de bu değişimi kabul etmeye motive etmesi gerekiyor. Sonuç olarak, bugün bir lidere “farklı olmak” ve “daha iyi olmak” hedefiyle görev veriliyor ve genç liderler, bunu yerine getirebilmek için çok yönlü adımlar atıyor.
Genel olarak 2022 yılı sektörünüz ve şirketiniz açısından nasıl bir yıl oldu? Büyüme rakamlarınız ve gelinen noktaya dair sonuçlar neler?
E-ticaretteki büyüme trendi ve bunun sektörümüze olumlu etkileri bu yıl da devam ediyor. Türkiye’de 2019 yılında 136 milyar TL olan toplam e-ticaret işlem hacminin 2022 ve 2023 yıllarında, her yıl yüzde 50 büyümeyle 2023 sonunda 1 trilyon TL sınırını aşacağı öngörülüyor. 2022, bizim de MNG Kargo olarak büyümeye ve yatırımlara devam ettiği- miz bir yıl oluyor. Yatırımlarımızı her daim müşterilerimizin değişen ihtiyaç ve beklentileri şekillendiriyor. İnsana dokunan, hayatı kolaylaştıran projeler geliştiriyoruz. Transfer merkezlerimizi, e-ticaretin giderek artan kargo taleplerini karşılayacak şekilde yeniliyoruz. Geçen yıl başlattığımız şube konsepti yenileme çalışmalarına bu yıl da devam ediyoruz. Kargonun bir müşteriden alınıp diğer müşteriye teslim edildiği ana kadar geçen tüm sürecin tüm müşterilerimiz açısından şeffaf, zamanında ve eksiksiz gerçekleştirilmesi için ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bugün itibarıyla 850’den fazla şubemiz, 7 tanesi Teknolojik Transfer Merkezi olmak üzere toplam 27 transfer merkezimiz, 14 bölge müdürlüğümüz, 12 bine yakın çalışanımız, 3 bin 200’den fazla kara taşıma aracımızla hizmet veriyoruz. Tüm bunların ışığında 2022 yılını MNG Kargo için verimli bir yıl olarak tamamlayacağımızı söyleyebilirim.
E-ticaretteki büyüme ve tüketicinin alışveriş alışkanlığındaki değişimin kargo sektörüne etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Pandeminin de hızlandırıcı etkisiyle e-ticaret dünyasında büyük değişim yaşandı. E-ticaret kanalına, farklı yaş grubundan ve coğrafyalardan yeni müşterilerin geldiğini gördük. Bu, beraberinde büyüme getirdi. Bununla birlikte ihtiyaçlar değişti, beklentiler de artış gösterdi. MNG Kargo olarak, sürecin başından itibaren her türlü duruma hazırlıklı olmak adına farklı senaryolar oluşturduk, koşullara hızlıca uyum sağladık. Tüketicilerin kargolarını zamanında ve eksiksiz ulaştırmak için aralıksız çalıştık. Oluşan talebi en iyi şekilde karşılamak ve müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutmak için kaliteden ödün vermeden kapasite artırmaya yönelik yatırımlarımızı hızlandırdık. Hizmet kalitemizi artıracak teknoloji ve uygulamalardaki yatırım- larımıza hız verdik.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.