Kaliteli ürün ve hizmetleriyle faaliyet gösterdiği sektöründe ilkleri gerçekleştiren Teknosa, dijital dönüşüm yolculuğu çerçevesinde yarattığı “pazaryeri” iş modeli ile en kapsamlı ve dinamik müşteri deneyimini sunuyor. Farklı ürün gruplarında 2022 sonunda minimum 120 bin ürüne ulaşmayı hedefleyen şirket, çağrı merkezleri, sosyal medya kanalları, web platformları dahil olmak üzere 17 kanaldan müşterilerine hizmet veriyor. Sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve benzersiz müşteri deneyiminin her zaman odak noktaları olduğunu belirten Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Emre Kurtoğlu sorularımızı yanıtlıyor ve yeni projelerini Business Türkiye okuyucularına aktarıyor.
Dijitalleşme yolculuğunuzun en önemli basamaklarından biri olan pazaryeri iş modeliniz ile kendi sektörünüzde bir ilki gerçekleştirdiniz. Mevcut dijital kanallarınıza entegre bir yapıda oluşturduğunuz modelin gelişimi nasıl ilerliyor? Gerçekleştirdiğiniz projeleri ve yarattığı farklılıkları anlatır mısınız?
Dijital dönüşüm yolculuğumuz çerçevesinde dijital kanallara yatırımlarımızı son yıllarda hızlandırmıştık. Pandemiyle birlikte e ticarette yaşanan sıçrama ve online’daki satışların yarısının artık pazaryerlerinden yapılır hale gelmesi, bizi bu adımı atmada daha da cesaretlendirdi. Şubat ayında müşterilerimizi dijital dönüşüm yolculuğumuzun en önemli kilometre taşı olan pazaryerimizle buluşturduk. Teknosa pazaryeri iş modelimizi, tüketici beklentilerine uygun olarak hayata geçirdik. Müşterilerimize teknoloji ekosisteminde yer alan ürün ve hizmetleri, teklifleri, en kapsamlı deneyim ve Teknosa güvencesiyle sunmayı amaçlıyoruz. Teknoloji alanında uzmanlaşmış, kendi sektörümüzdeki ilk pazaryeriyiz. Bizim diğer pazaryerlerine göre önemli farkımız, yaygın mağaza ağına sahip olmamız. Mağazacılık alanındaki kaslarımızı burada en etkin şekilde kullanmayı amaçlıyoruz. Geçtiğimiz günlerde sektörde bir ilk olan yeni konsept mağazamıza da ilk kez Teknosa pazaryeri iş modelimizi entegre ettik. City’s İstanbul AVM’deki yeni konsept mağazamızda oluşturduğumuz pazaryeri alanında ilk aşamada müzik, akıllı ev yaşam, hobi ve hırdavat bahçe ürünlerimizi müşterilerimizle buluştuEmre KURTOĞLU Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ”TEKNOLOJİ EKOSİSTEMİNDE EN KAPSAMLI DENEYİMİ SUNUYORUZ” Kaliteli ürün ve hizmetleriyle faaliyet gösterdiği sektöründe ilkleri gerçekleştiren Teknosa, dijital dönüşüm yolculuğu çerçevesinde yarattığı “pazaryeri” iş modeli ile en kapsamlı ve dinamik müşteri deneyimini sunuyor. Farklı ürün gruplarında 2022 sonunda minimum 120 bin ürüne ulaşmayı hedefleyen şirket, çağrı merkezleri, sosyal medya kanalları, web platformları dahil olmak üzere 17 kanaldan müşterilerine hizmet veriyor. Sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve benzersiz müşteri deneyiminin her zaman odak noktaları olduğunu belirten Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Emre Kurtoğlu sorularımızı yanıtlıyor ve yeni projelerini Business Türkiye okuyucularına aktarıyor. ruyoruz. Pazaryeri alanımızı dönemsel olarak farklı konsept ve ürünlerle geliştireceğiz. Şu anda teknosa.com’daki ürün sayımız 15 katına ulaştı; pazaryerimizdeki diğer satıcılar Türkiye’nin her noktasına satış yapmış durumda. Hobi eğlence ürünleri, anne bebek ürünleri, spor & outdoor ürünleri, hır davat yapı market ve mobilya gibi farklı ürün gruplarında yepyeni ürünleri de müşterilerimize sunmaya başladık. 2022 sonunda minimum 120 bin ürün, 2024 itibarıyla en az 400 bin ürün çeşidine ulaşmayı planlıyoruz
Müşteri odaklı dönüşüm ve dijitalleşme, yol haritanızın ilk sıralarında yer almaya devam ediyor. 2022 yılı içinde bu konularla ilgili yatırım hedefleriniz olduğunu biliyoruz. Bu anlamda, yaptığınız yatırımları ve projeleri öğrenebilir miyiz? Önümüzdeki dönem için sırada hangi projeler mevcut?
Müşterilerimize teknoloji konusunda bütünsel bir deneyim sağlamak için uçtan uca hizmet gücümüzü artırmaya ve yeni hizmetlerle geliştirmeye odaklanıyoruz. Satış sonrasında kapsayıcı hizmet anlayışımızla her zaman müşterilerimizin yanında olmayı odağımıza alıyoruz. Tüm satış sonrası servisleri yeni markamız “Tekno Hizmet” altında topladık. Türkiye’de elektronik ürünlerde en büyük servis ekosistemini oluşturuyoruz. Ürüne hızlı erişim, müşteri memnuniyeti için çok önemli. Yaygın mağaza ağımız sayesinde aynı gün ve ertesi gün teslimat gerçekleştiriyoruz. Mağazadan teslim alma seçeneğini kullanan müşterilerimizin sayısı da artıyor. İade ve değişim konularında müşterilerimize farklı kolaylıklar sağlıyoruz. Online alışverişlerde kapıdan iade, 30 günde memnuniyet değişimi gibi ayrışan uygulamalarımız var. Geçen yıl haziran ayında lanse ettiğimiz yeni sadakat programımız TeknoClub ile de müşterilerimizin alışveriş alışkanlıkları ve tüketim eğilimlerine göre farklılaştırılmış Teknosa içi ve dışı avantajlar ile ayrıcalıklar sunuyoruz. Hem mağazada hem de müşterinin adresinde yetkili ekiplerimiz tarafından verilen hizmetlerimizle müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu her an yanlarındayız. Müşterilerimizin satış sonrasında ihtiyaçları olan teknik desteği yerinde kurulum ve uzaktan teknoloji destek paketleri ile 7/24 sağlıyoruz. Koruma hizmetimizde TeknoGaranti öne çıkıyor, hem 5 yıla kadar ek garanti hem de kırılma, çalınma, sıvı teması için 1 yıllık sigorta hizmeti veriyoruz. Kurulum, destek, koruma, bakım ve onarım gibi tüm kapsamlı hizmetleri Full Destek üyelik paketleri altında bir araya getirdik. Teknosa’dan alınsın ya da alınmasın, teknoloji ürünlerine garanti içi ve garanti dışı bakım onarım hizmeti sunan tek teknoloji perakendecisiyiz. Bu yılın son çeyreğinde “tek tıkla servis” dönemini de başlatacağız
Yatırımlarınızı çevreye ve topluma değer üretmek olarak gören, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji, döngüsel ekonomiye katkı konularına odaklı bir şirket olduğunuzu biliyoruz. Sürdürülebilirliğe dair gerek bulunduğunuz sektörde gerekse şirket içi çalışmalarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz. Sürdürülebilirlik stratejinizi ve projelerinizi anlatır mısınız?
Teknosa’da tüm faaliyetlerimizi, toplumsal sorunlara çözüm üretmeyi odağımıza alarak sürdürüyoruz. Çalışanlarımıza, paydaşlarımıza ve topluma daha fazla değer yaratmayı hedefliyoruz. Parçası olduğumuz Sabancı Topluluğu’nun “Net Sıfır Emisyon” ve “Sıfır Atık” hedefleri çerçevesinde aldığımız aksiyonları hızlandırıyoruz. Şirketimizin anlamlı değişim yaratabileceği sera gazı emisyonlarının azaltılması, yeşil enerji, enerji verimliliği ve döngüsel ekonomiye katkı sağladığımız atık yönetimi alanlarında çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz. Şirketimizdeki eşitlik, kapsayıcılık, çeşitlilik politikamız ve uygulamalarımızın yanı sıra toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda sosyal projelere öncülük ediyoruz. Türkiye çapında dijital okuryazar olmak isteyen ve var olan bilgisini geliştirmeyi amaçlayan tüm yaş grubundan kadınlar için tasarladığımız “Kadın için Teknoloji” projemiz bu yıl 15’inci yılını doldurdu. 15 yılda, 23 binden fazla kadının dijital okuryazar olmasına katkıda bulunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Tüm iş yerlerimizden gönüllü çalışanlarımızın oluşturduğu Teknosa Gönüllülerimiz ile toplumun farklı kesimlerine birçok proje ile dokunmaya devam ediyoruz. Ayrıca yeni sadakat programımız TeknoClub üyelerimizi de daha çevreci bir dünyaya teşvik için önemli aksiyonlar alıyoruz. 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nde alışveriş yapan her TeknoClub üyesi için Ege Orman Vakfı’na 1 fidan bağışı yaparak, Manisa’nın Soma ilçesine bağlı Işıklar’da ilk etapta 2.500 fidanlık “Teknosa TeknoClub Müşterileri Ormanı”nı oluşturmak üzere harekete geçtik. İlerleyen dönemlerde ormanı daha da büyütecek adımlar atmaya devam edeceğiz. Hatıra ormanının yanı sıra TeknoClub üyeleri için uzun dönemli sürdürülebilirliği destekleyen ürün ve hizmetlerde de avantajlı kampanya fırsatları başlattık. TeknoClub üyeleri, A Enerji sınıfı beyaz eşyalarda ve TeknoGarantili cihaz alımlarında 250 TL, ekran koruma hizmetlerinde yüzde 25’e varan indirim fırsatlarından yararlanıyor. 1 Haziran’da başlayan kampanyamız, TeknoClub üyeleri için sürekli geçerli.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.