”SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEMİZ 2024 YILINDA DA DEVAM EDECEK”

Yaşanan deprem felaketi ve global ekonomik krize bağlı zorluklara rağmen istikrarlı performansıyla 2023 yılını da başarılı şekilde geride bırakan ŞOK Marketler, müşterilerine sunduğu kaliteli ürünler, uygun fiyatlar ve kampanyalarıyla sektördeki güçlü konumunu koruyor. 2023 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıklayan ŞOK Marketler’in açılan 674 yeni mağazayla 81 ildeki toplam mağaza sayısı 10 bin 725’e ulaşırken, cirosu 133 milyar TL’ye yükseldi. İşe alımlarda önceliği depremden etkilenen vatandaşlarımıza veren şirketin çalışan sayısı ise 47 bine yaklaştı. 2023 yılı finansal sonuçlarını değerlendiren ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, geçen sene yaşanan deprem felaketi ve zorluklara rağmen yıl sonu satış hedefine ulaştıklarının altını çizdi.

”HER ZAMAN ÜRETİCİLERİMİZ VE MÜŞTERİLERİMİZİN YANINDAYIZ”

2023 yılında stratejimiz doğrultusunda ortaya koyduğumuz istikrarlı ve başarılı performansımızla hedeflerimizi gerçekleştirdik. Mağaza yatırımlarımız ve artan istihdamımızla ülkemiz ekonomisine katkı sunmaya devam ettik. “Birlikten Berekete” yaklaşımı ile her zaman ülkemizin, üreticilerimizin ve müşterilerimizin yanında olmayı sürdürüyoruz. Yıl boyunca özellikle deprem bölgesini odağımıza alarak bölgenin yeniden kalkınmasına destek olduk. Daima kadınlara fırsat eşitliğini odağına alan bir marka olarak “ŞOK’ta Ben de Varım” ile kalıcı etkileri olacağına gönülden inandığımız bir proje ortaya koyduk. Öte yandan dayanışma ve paylaşma ayı Ramazan’ın bereketinin müşterilerimize taşınmasına destek olmak amacıyla başlattığımız temel ihtiyaç ürünlerinde “Her Gün Ucuz Fiyat” kampanyamız devam ediyor. ŞOK Marketler olarak 2023 yılında hem üreticiler hem perakendeciler hem de tüketicilerimizin yanında olmaya devam ettik. Hissedarlarımız da bizim için çok değerli. Yönetim kurulumuz 2023 yılı kârımızdan yatırımcılarımıza 1,5 milyar TL brüt temettü dağıtılmasını önerdi. ŞOK Marketler olarak 2024 yılında da yeni hedeflerle hem üreticiler hem perakendeciler hem de tüketicilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz.

2023’TE ÖNEM VERDİĞİMİZ KONULAR

• Deprem bölgesinde hızlı çözümler
ŞOK Marketler, şubat ayındaki Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından 2023 yılı boyunca bölgenin ekonomik olarak kalkındırılmasına yönelik çalışmalarla ön plana çıktı. Depremin hemen sonrasında tırlarca ürünü mağaza ve depolarından vatandaşlara ulaştıran ŞOK Marketler, hasar gören mağazalarının yerine de hızla konteyner ve prefabrik mağazalar açarak bölgede gündelik hayata dönüşün hızlanmasına katkı sağladı. ŞOK Marketler özellikle sebze ve meyve alanındaki satın almalarda bölgedeki üreticilere öncelik verirken, işe alımlarda ise yıl boyunca önceliği depremden etkilenen vatandaşlara vererek bölgesel istihdama destek oldu.

• Kadın istihdamında ve kadınlara ekonomik destekte öncü adımlar
Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan şirketlerinden biri olan ŞOK Marketler, toplam çalışan sayısının yüzde 54’üne ulaşan kadın çalışan oranıyla ülkemizde kadın istihdamında öncüler arasında yer aldı. Daha güçlü bir gelecek için “Şok’ta Ben de Varım” projesinin kapsamını genişleten şirket, deprem bölgesi başta olmak üzere ülkemizin farklı yörelerindeki kadın kooperatiflerinden kadınların ürettiği el emeği ürünleri seçili ŞOK mağazalarında satışa sunarak kadınların ekonomiye katılımının artırılmasına ve fırsat eşitliğine katkıda bulunuyor.

• Win Sadakat Programı ile dijitalleşmeye önemli yatırım
Müşteri memnuniyetini odağına alan çözümler üretme vizyonuyla ŞOK Marketler, 2023 yazında müşterilere ekstra kazançlar sunan Win Sadakat Programı’nı hayata geçirdi. ŞOK Marketler, online ticaret uygulaması Cepte ŞOK üzerinden üye olunabilen ve kısa zamanda müşterilerden büyük ilgi gören Win programı ile dijitalleşme alanındaki yatırımlarını daha da ileri taşıdı.

• Sabit fiyat kampanyası ve büyük indirimler
ŞOK Marketler, küresel dalgalanmaların etkisiyle hem üreticiler hem perakendeciler hem de tüketiciler açısından maliyetlerin ve dolayısıyla fiyatların yüksek seviyelere çıktığı 2023 yılında, ülke ekonomisine ve müşterilerin bütçesine katkı sağlamak üzere ocak ayı süresince bin üründe fiyatları sabitleyerek her zaman uyguladığı düşük fiyat politikasının çıtasını yükseltti ve sektöre öncülük yaptı. “Cumhuriyetimizin 100. Yılı Şenlikleri” kapsamındaysa bir başka büyük indirim kampanyası gerçekleştiren ŞOK Marketler’de ekim ayı boyunca toplam bin üründe yüzde 50’ye varan indirimlerin yanı sıra sadakat programı Win ile müşterilere TL kazancı sağlandı.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.