”SEKTÖRÜN İLK TEKNOLOJİ ODAKLI PAZARYERİNİ HAYATA GEÇİRDİK”
Sektöründe 22 yılı geride bırakan Teknosa, teknoloji perakendeciliğinin ve e-ticaretin lider markalarından biri olmayı sürdürüyor. Tüketicinin teknolojiye dair ihtiyacı olan tüm ürün ve hizmetleri benzersiz bir deneyimle sunmaya devam eden şirket, yaygın satış kanalları, sunduğu zengin ve kaliteli teknolojik ürün gamı ve kaliteli hizmetleriyle başarı yolculuğunda yeni adımlar atıyor. Sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryerini hayata geçirerek, fiziksel mağazaları olan dijital bir platforma dönüşen Teknosa, yaygın mağaza ağıyla öne çıkıyor. Yol haritalarında sürdürülebilirliği temel alan şirket, tüm yatırımlarını da çevreye ve topluma katkı açısından değerlendiriyor. Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin sorularımızı yanıtlayarak; şirket olarak önceliklerini ve hedeflerini anlattı.
“Yatırımda güçlü, dönüşümde öncü” mottosuyla sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryerini hayata geçirerek, fiziksel mağazaları olan dijital bir platforma dönüşüm adımlarını hızlandırdınız. Mağazalarınızda ve online kanallarınızda dijital deneyim sunma stratejinizin hedeflerini ve çalışmalarınızı anlatır mısınız? Söz konusu pazaryeri iş modelinin kapsamı ve konuyla ilgili gerçekleştirdiğiniz yatırımlar nelerdir?
Pazar yerimizi mevcut işimize entegre bir yapıda kurduk. Artık teknosa. com’a girdiğinizde tek satıcı olarak Teknosa’yı değil, diğer satıcıları da Teknosa sistemlerine entegre edilmiş olarak görüyorsunuz. Türkiye’de teknoloji alanında uzmanlaşmış, kendi sektörümüzde ilk pazaryeriyiz. Müşterilerimize teknolojiye dair geniş kapsamda ürün ve hizmetleri, Teknosa güvencesiyle sunmayı amaçlıyoruz. Diğer pazar yerlerine göre önemli farklarımızdan biri, yaygın mağaza ağına sahip olmamız. Önümüzdeki dönemde pazaryeri operasyonlarımız ile mağaza operasyonlarımızı evlendirip, güçlü bir omnichannel deneyim sunacağız. Bir başka farklılaştığımız alan, veri bazlı yöntemlerle belirlenmiş, iyi deneyim sunan seçili satıcılarla çalışmamız. Bu yılın sonuna kadar en az 200 satıcıyla çalışacağımızı öngörüyoruz. Müşterilerin ihtiyaçları ve teknolojinin gelişimi doğrultusunda, bu sayı her yıl artacak. Ayrıca, uçtan uca servis kapsamımıza pazaryeri ürünlerini de etap etap dahil edeceğiz. Amacımız, en doğru ürünleri en iyi deneyimle müşterilerimizle buluşturmak. Ürün çeşitliliğimizi şimdiden katbekat artırdık. Hobi-eğlence ürünleri, anne-bebek ürünleri, spor&outdoor ürünleri, eğitim teknolojileri gibi farklı ürün gruplarında yepyeni ürünleri de müşterilerimize sunmaya başladık. Bu senenin sonuna kadar teknosa.com’da sunduğumuz ürün sayısını 20 katına çıkarmış olacağız. 3 yıl sonunda en az 400 bin çeşit ürünü müşterilerimizle buluşturmayı planlıyoruz. Pazar yerini şirketimizin mağazacılık ve dijital kanallardaki güçlü yetkinliklerinin üzerine ek bir kat olarak inşa ettik. Bu anlamda pazaryeri, Teknosa’nın tüm iş hacmini büyütecek. Sadece dijital kanallarımızın trafiğini 3 yılda en az 2 kat artırmayı ve 1 milyon yeni müşteri kazanmayı planlıyoruz. E-ticaret hacmimizi de 3 yıl sonunda 5 katına çıkarmayı hedefliyoruz.
Ülkemizin teknoloji perakendeciliğinin ve e-ticaretin öncü markası Teknosa’daki geçtiğimiz yıl sonunda başladığınız görevinizle birlikte başarılı kariyer yolculuğunuza devam ediyorsunuz. Teknosa’ya geldiğinizden bu yana gerçekleştirdiğiniz projeler ve çalışmalar neler oldu? Sizinle birlikte Teknosa’nın yarattığı farklılıkları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Teknosa, 22 yıldır “Herkes için teknoloji” felsefesiyle halkımızı teknolojiyle buluşturan lider bir marka. Genç ve çok parlak bir ekibimiz, geleceği kavrayan bir işimiz var. Bu doğrultuda Teknosa’da yenilikçilik ve girişimcilik potansiyelini değerlendirmeyi, bugünkü performansı maksimize ederken, geleceğin işlerini de doğru zamanda hayata geçirme hedefiyle çalışıyorum. Teknosa’da müşterilerimizin teknolojiye dair ihtiyacı olan tüm ürün ve hizmetleri benzersiz bir deneyimle sunmaya odaklanıyoruz. Bunun için de işimizin her noktasında dijitalleşme konusunda attığımız adımları büyütüyoruz. Müşterilerimize istediği ürünlere, istediği zamanda ve istediği kanalda ulaşabileceği kesintisiz bir alışveriş deneyimi sunma noktasında yatırımlarımızı hızlandırıyoruz. Omnichannel (çoklu kanal) işimize değer katacak ve online yetkinliklerimizi artıracak pazaryeri inisiyatifimizi de bu yıl şubat ayında müşterilerimizle buluşturarak, önemli bir dönüşümü gerçekleştirdik. Müşterilerimize teknoloji konusunda bütünsel bir müşteri deneyimi sağlamak için uçtan uca satış sonrası hizmet gücümüzü artırmaya ve yeni hizmetlerle geliştirmeye öncelik veriyoruz. Şu anda Teknosa’dan alınsın ya da alınmasın, teknoloji ürünlerine hem garanti içi hem garanti dışı bakım-onarım hizmeti sunarak sektörden farklılaşıyoruz. Kısa vadede “tekno hizmet” çatısı altında çeşitlendireceğimiz servislerimizi dijital kanallarımıza taşıyıp, tek tıkla servis dönemini başlatacağız. Müşterimizin davranışlarına, beklentilerine göre kanallarımızı, servislerimizi ve süreçlerimizi sürekli geliştirmeyi sürdüreceğiz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.