“SADELİĞİ VE ŞIKLIĞI MÜŞTERİLERİNİN HAYATLARINA TAŞIMAYI BAŞARILARLA SÜRDÜRÜYOR”

Türkiye’de ev ve yaşam alanları sektörünün en güçlü ve akla gelen ilk markası olan English Home, sadeliği ve şıklığı müşterilerinin hayatlarına taşımayı başarılarla sürdürüyor. Teknolojiyi ve dijitali, yeni dünyanın gerekliliklerini gerçekleştirerek tüketicilerine kaliteli ve güvenilir hizmet vermek için kullanan marka aynı zamanda e-ticaretteki yatırımlarıyla da öne çıkıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan English Home Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cennet Melis Uslukılınç, tüketicinin değişen beklenti ve ihtiyaçlarını da dikkate alarak marka kimliklerini yenilediklerini, değişimdeki ilk adımda sıfırdan yaratılmış logo, yeni renk ve yazı tipografisi bulununan yeni logoları değişimle birlikte sade ve modern bir görünümü temsil ettiğini belirtiyor.

English Home’un değişim fikrinin çıkış noktasını ve değişim yolculuğunda kat ettiği mesafeyi dinleyebilir miyiz?

English Home olarak yıllardır ev ve yaşam alanları sektörünün en güçlü ve akla gelen ilk markalarından biriyiz. Bugüne kadar hem ürünlerimizle hem de hizmetlerimizle, müşterilerimize ve sektöre çok değerli katkılar sunduk. Sektörümüzün gelişimi noktasında da öncü markaların başında yer alıyoruz. Bu sorumlulukla birlikte, tüketicinin değişen beklenti ve ihtiyaçlarını da dikkate alarak marka kimliğimizi yenilemeye karar verdik. İlk olarak ürün kategorileri ile işe başladık. Marka mirasımızla birlikte inovatif bir şekilde girdiğimiz pişirme ve elektrikli küçük ev aletleri kategorileri ile hem evlerin tamamına hitap eden hem de bir evin tüm alanlarını kapsayan bir strateji belirledik. Yeni ürün açılımlarımızın gördüğü ilgi bize, doğru bir yolda olduğumuzu gösterdi. Bunun devamında da kurumsal anlamda kendimizi güncellemek için çalışmalara başladık. Bu güçlü değişimi kurumsal kimliğimizde logo ve amblemle de sağlam temellere oturtmak ve kullanıcılarımıza bunu hissettirmek istedik.

Değişen logo, amblem ve kurumsal kimlik kullanıcıya, sektöre ne anlatıyor, alt mesajlarda neleri okumalıyız?

2024 yılı itibariyle hayata geçirdiğimiz stratejimiz çerçevesinde English Home marka kimliğimizi yeniledik, logo ve amblemimizi modern bir dokunuşla köklerimize sadık kalacak şekilde değiştirdik. Değişimdeki ilk adımda sıfırdan yaratılmış logo, yeni renk ve yazı tipografisi bulunuyor. Yeni logomuz değişimle birlikte sade ve modern bir görünümü temsil ediyor. Logoda kullandığımız yazı karakteri ile de English Home’un marka kimliğindeki özgünlüğünü yansıttık. Amblemimizi ise geleneksel değerlere bağlılığı vurgulamak için sofistike serif tipografiyle hazırladık. Amblemimizdeki altı bölüm; English Home’un temel marka değerlerinden, özgünlük, ilham, cömertlik, kalite, güvenilirlik ve alçak gönüllülüğü temsil ediyor. Özetle, “English Home için değişim başladı” dedik. Bu değişim sadece söylemlerde ya da kurumsal kimliğimizde kalmayacak. Kullanıcılarımızla buluştuğumuz her alanda kendimizi yenileyeceğiz. Projelerimiz ve ürünlerimiz, pazarlama kampanyalarımızda derinlemesine hissedilecek.

Markalar açısından bakıldığında genç sayılabilecek bir marka için sizi böylesi bir değişime götüren sebep neydi? Yeni marka kimliğiniz ile vermek istediğiniz mesajlardan ve yeni hedeflerinizden bahseder misiniz?

English Home, güçlü temellere dayalı, yüksek oranda bilinirliğe sahip, birçok kategoride de akla ilk gelen markalardan biri. Değişimimizin temelinde; günümüz trendlerini en hızlı şekilde uyguladığımızı, kullanıcılarımızla buluşturduğumuzu vurgulamak ve çağın değişen dinamiklerine uyum sağladığımızı yansıtmak vardı. Yakın zamanda yeni jingle ve söylemimiz ile birlikte değişen kurumsal kimliğimizi daha da pekiştirmeye devam edeceğiz. Ürünlerimiz ile birlikte başladığımız sürecin bir sonraki adımında, tüketicilerimizle olan tüm temas noktalarına da yansıyacak kapsamlı bir dönüşüm gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Teknolojik ve inovatif değişimi aynı zamanda mağazalara ve e-ticaret kanallarına da uygulayacağız. Şu anda mağaza içi deneyimi yeni ürün gamımıza paralel dönüştürmeye yönelik iki pilot mağazamızda denemeler yapmaktayız. E-ticaret altyapımızı ve site mimarimizi de güncelledik. Buradaki süreci, daha fazla içerik sunan ve aynı zamanda da kullanıcı dostu bir yapıya dönüştürerek yeniden şekillendirdik. Ayrıca kullanıcı deneyimini iyileştirmek üzere bütün fotoğraf çekim dünyamızı da tekrar ele aldık ve “Kurumsal Fotoğraf Rehberi” oluşturduk. Bu sayede, müşteriye online alışveriş kararını verirken ürünü de daha doğru deneyimleyebilme imkanı sunduk.

Bu değişimde English Home için risk ya da fırsatlar neler? Riskleri nasıl yönetmeyi, fırsatları nasıl değerlendirmeyi planlıyorsunuz?

Faaliyet gösterdiğimiz ev ve yaşam alanları sektörü, çok güçlü oyuncuların yer aldığı, oldukça rekabetli bir ortamdan oluşuyor. Burada markaların sağlam temellere oturtularak ilerlemeyi sürdürmesi gerekiyor. Marka mirasımızın sunduğu fırsatlar, bizi bu rekabette öne çıkaran değerlerden birini oluşturuyor. Aynı zamanda yeni kitlelere ve yeni jenerasyona ulaşırken, genel anlamda müşterilerin içgörülerini de doğru anlamak oldukça önemli. Bu konuda kendimizi şanslı görüyoruz. Bu içgörüyle teknoloji ve datayı birleştirme konusunda büyük bir titizlikle çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde de daha fazla teknoloji ve data odaklı dönüşümlere odaklanacağız.

Teknoloji, insan, ürün, kadınlar ve toplum bu değişimin neresinde yer alacak?

English Home’da değişimin ilk adımı ürün çeşitliliği olsa da, insan ve kadın markamızın her zaman tam kalbinde yer alacak. Buradan hareketle de yeni stratejimizi insanların yaşam alanlarını, her eve ve evlerin her bir noktasına dokunacak bir temelde oluşturduk. Bunun yanı sıra teknoloji ve inovasyon markamızı temsil eden en önemli değerlerden bir tanesini oluşturuyor. Yine hizmetlerimizi toplumun her kesimine hitap etme hedefimiz doğrultusunda yeniden şekillendiriyoruz. Aslında değişimimizin temelinde bu beş öğenin hepsi bütüncül olarak yer alıyor.