Mağaza yolculuğuna 1975 yılında başlayan Migros; ilk hijyenik ambalaj, ilk etiket, ilk part-time çalışma kavramı, ilk bilgisayarlı-otomatik terazili kasalar gibi birçok yeniliğe imza atarak Türkiye’de büyük mağazacılığın önünü açmış bir şirket. Türk tüketicisinin değişen istek ve taleplerini o günden bu yana büyük bir titizlikle analiz eden şirket, bugün online kanallara ve teknolojiye yaptığı yatırımlarla daha da büyüyor. Migros Ticaret A.Ş. E-Ticaret ve Perakende Operasyonları İcra Kurulu Üyesi Mustafa Bartın, yaptığımız görüşmede, Migros’ta sergilenen yenilikçi yaklaşımları aktarırken sorularımızı da şöyle yanıtladı.
Migros olarak, yaptığınız en yeni çalışmalardan biri ülkemizde ilk kez e-ticarette robot teknolojisi kullanmaya başlamanız oldu. Bizlere robot destekli ürün toplama asistanı TARO’yu ve uygulamadaki hedeflerinizi anlatır mısınız?
Migros olarak müşterilerimize değişen ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda kusursuz alışveriş deneyimi yaşatmak amacıyla ileri teknoloji ve inovasyonu daima iş yapış biçimlerimize entegre ediyoruz. Sahip olduğumuz yenilikçi yaklaşımla perakende sektöründe bir ilke daha imza atarak, ASİS Otomasyon iş birliği ile robot destekli ürün toplama asistanı TARO’yu devreye aldık. Migros Sanal Market’in yönlendirmeleri ile Asis Otomasyon’daki tamamı Türk mühendisler tarafından geliştirilen ve e-sipariş toplamada birçok önemli avantaj sağlayan TARO’yu 12 aydan kısa bir sürede geliştirerek kullanıma aldık.
Perakende sektörüne getirdiği teknoloji desteği bakımından önemli bir adım olan TARO, mağaza içerisinde bulunan akıllı rafların rehberliğinde en doğru ve en kısa yol haritasını çıkartıyor. Arka planda binlerce algoritmanın çalıştığı yapay zeka ve sensör teknolojilerini kullanan sistem sayesinde siparişte yer alan ürünlere hızla ulaşılabiliyor. Akıllı raflar üzerindeki LED ışıklar ürünü göstermek için yanarak hedefteki doğru ürünü işaret ediyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.