”PAZARYERI ENTEGRASYONU ILE ÜRÜN ÇEŞITLILIĞIMIZI 25 KAT ARTIRDIK”

Sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryerini hayata geçirenTeknosa, hizmet kalitesi, güvenilirliği ve ürün çeşitliliğiile paydaşlarıyla birlikte geleceği şekillendirmeye devamediyor. Ülkemizde tüketicileri ilk defa teknoloji mar- keti konseptiyle tanıştıran Teknosa, bugün geniş mağaza ağı,teknosa.com ve mobil platformlarıyla müşterisine en yakınteknoloji perakende zinciri konumunda. Sürdürülebilirliği te- mel alan ve geleneksel ile dijitali sentezleyerek değer yaratanşirket, net ve anlaşılır, yaratıcı ve yenilikçi hizmetlerle büyümeyolculuğunu sürdürüyor. Teknosa Dijital Ticaret ve PazarlamaGenel Müdür Yardımcısı Emre Kurtoğlu, sorularımızı yanıtlarkenTeknosa’nın dijital yol haritasını da bizlerle paylaşıyor.

Sektörüne öncülük eden ilk “teknoloji odaklı pazaryeri”ni ha- yata geçiren Teknosa olarak dijital alanda nasıl çalışmalarınızvar? Bu alanda ne tip iş birlikleri kuruyorsunuz? Kullanıcılaranasıl avantajlar sunuyorsunuz?

Geçen yıl şubat ayında gerçekleştirdiğimiz pazaryeri iş modeli,beklentimizin de üzerinde bir ilgiyle karşılandı. Bu iş modelimizile teknosa.com’da yenilikçi hizmetlerle müşterilerimize benzersiz alışveriş deneyimi sunmaya başladık. Pazaryeri entegrasyonuile ürün çeşitliliğimizi yaklaşık 25 kat artırarak 100 binin üzerineçıkardık. Bu rakamı 3 yılın sonunda en az 400 bine ulaştırmakda hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bununla birlikte geçtiğimizaylarda teknosa.com üzerinden son zamanlarda yükselen birtrende sahip canlı yayınla ürün tanıtımı ve satışı yapmaya başla- dık. Her ay farklı konseptte çeşitli ürünlerimizle marka iş birlik- leri yoluyla tüketicilerimize canlı yayın uygulaması ile süresincebirçok avantaj sunuyoruz. Canlı satışın yanı sıra tüketicilerimiziçin artık kiralama seçeneğimiz de var. Teknosa.com üzerindenürünlerini seçen tüketiciler, doğrudan kiralabunu.com sitesineyönlendirilerek, akıllı telefon, kulaklık, saat, oyun ekipmanlarıgibi 350’ye yakın ürünü kiralayabiliyor. Bu süre zarfında sürdürülebilir alternatifler arayan tüketicilerimiz için de yenilen- miş telefon satışına başladık. Ticaret Bakanlığı onaylı yenilememerkezleri ile çalışarak gerekli tüm bakım, onarım ve testlerdengeçmiş, yüzde 100 çalışır ve bir yıl garantili telefonları tüketicile- rimizle buluşturuyoruz. Geçtiğimiz yıldan bu yana oldukça sesgetiren ve e-ticarette de sektörümüzde bir ilk olan, “Bi’linkle Pay- laş Kazan” projesini hayata geçirdik. Katılım için hiçbir ön koşulgerekmeksizin teknosa.com üzerinden beğendiği herhangi birürünü “paylaş kazan” butonuyla sevdikleriyle paylaşan kullanı- cılar, linkten satın alım yapıldığında nakit kazanç elde edebiliyor.Kesintisiz çoklu kanal deneyimi yatırımlarımıza devam edereksadece dijital kanallarımızın trafiğini 3 yılda en az 2 kat artırmayıve 1 milyon yeni müşteri kazanmayı hedefliyoruz.

Lokomotif sektörlerden olan perakendede yapay zeka,IoT, AR/VR, robotik gibi teknolojik gelişmeler ile inovas- yon etkisi gözle görülür biçimde arttı. Bu teknolojilerin sektör gelişimine kattıklarına ve inovatif projelerin sektördeyarattığı etkiye dair güncel yorumlarınız neler?

Teknolojide artan değişimler, sektörümüzü de aynı hızla süreklibir biçimde dönüştürüyor. Uzaktan eğitim, evden çalışma, e-ticaret gibi hayatımızda yeri artan, yeni edinilen bazı alışkanlık- lar teknolojiye erişimi daha da kritik hale getirdi. Dolayısıylahız artık tüketiciler için kaliteli bir alışveriş deneyiminin kritikparçası. Günümüzde müşterilerin istedikleri ürün ve hizmetlere, istedikleri zamanda ve kanalda ulaşabilecekleri kesintisizbir alışveriş yolculuğu sunmanın önemli olduğuna inanıyorum.Bu anlamda Teknosa olarak kişiselleştirilmiş hizmetler sunmada yapay zeka teknolojileri bize önemli bir açılım sağlıyor. İşsüreçlerimizde de ürün fiyatlamadan promosyon yönetiminekadar pek çok süreçte algoritma ile çalışan destek teknolojile- rini kullanıyoruz. Müşteri verilerini de işimizi, süreçlerimiziiyileştirmek ve müşterilerimize daha iyi hizmet sunabilmek içinanaliz ediyoruz. Satış sonrası hizmetler sunduğumuz TeknoHizmet alanımızda kesintisiz deneyim için ekibimizin kullandığıplatformumuzu yeniliyoruz. Aynı zamanda müşterilerimizinmağaza içerisindeki gezinme verilerini ve ürün hareketleriniinceleyerek yerleşim ve kampanya süreçlerine karar vermemizikolaylaştıran destekleyici çözümleri kullanıyoruz. Online alışverişlerde müşterilerin ürünleri detaylı deneyimleyebilmeleri veevlerinde görebilmeleri için AR çözümleri üzerinde çalışmala- rımızı başlattık ve ürün listemizi genişleterek devam edeceğiz.

Dijital çağda, pazarlama, marka değerini yükseltmenin ötesinde müşteri deneyimini şekillendiren bir yolculuk halinegeldi. Bu değişim bağlamında stratejileriniz ve görevinizdeöncelikler neler oldu? Fark yaratmak adına genel anlamdapazarlama modellerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Uzun yıllardır Türkiye teknoloji perakendeciliğinin oyun kurucusu olarak, dijitalleşmenin ivme kazandığı bu yeni dönemde,müşterimizin beklentilerine yönelik hızlı aksiyon alma ve yeni- likçi uygulamaları hayata geçirmenin bizi diğer kurumlardanfarklılaştıran en önemli noktalardan biri olduğuna inanıyorum.Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz tüm pazarlama aksiyonlarımızı güçlü bir kullanıcı datası üzerine şekillendiriyoruz. Yenidünya trendlerine uyum sağlama ve sunduğumuz hizmetleritüketicilerimizin ihtiyaçlarına göre geliştirme noktasında, geribildirimleri yakından takip etmek kritik önem taşıyor. Müşterisadakatinin ve bu anlamda yatırım yapılan CRM çalışmalarınınpazarlama faaliyetleri içinde elzem olduğunu düşünüyorum.Bunların yanı sıra, iyi bir marka stratejisi için değişimleri iyi ana- liz etmek ve dayanıklı, çevik, yeniliklere açık ekiplerle çalışmakgerekiyor. Toplumun ve müşterilerin nabzını tutmak, sürdürü- lebilirliği temel almak, veriyi iyi okumak, geleneksel ile dijitalisentezleyerek değer yaratmak ve aynı zamanda ekiplere gereklimotivasyonu ve desteği sağlayabilmek de çok önemli. Tüm busüreçleri iyi bir şekilde yönettiğinizde dengeyi sağlıyorsunuz.

Teknosa olarak, Webchat, Whatsapp, Türkiye’de ilk olan‘Video-Chat’ destek ve telefonla destek gibi uygulamaları geliştirdiniz. Bu uygulamaların geldiği noktayı ve e-ticaret alanında hedef projelerinizi öğrenebilir miyiz?

Değişimleri yakından takip eden öncü bir şirket olarak, müş- terilerimizin teknoloji alışverişlerinde yaşadıkları deneyimleri,kırılım noktalarını ortaya çıkartmak ve bunlara çözüm önerilerioluşturmak amacıyla “Müşteri Deneyim Yolculuğu Tasarımı”üzerinde yoğunlaştık. Webchat, Whatsapp, Video-Chat gibiuygulamalarımızın yanı sıra hem teknosa.com’u hem pazarye- rimizi farklı uygulamalarımızla büyütmeye devam ediyoruz.Bu yolculukta, CRM ve veri analitiğini de müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri ve teklifleri geliştirmek için aktif biçimdekullanıyoruz. Kanallarımızda akıllı, insancıl ve ilham veren birdeneyim yaşatmak istiyoruz. Akıllı derken net ve anlaşılır alışveriş yolculuğunu kastediyoruz. İnsancıl derken, rahat bir alışverişdeneyimini sunmayı hedefliyoruz. İlham veren derken, yaratıcıyönü güçlü, sunduğumuz yeniliklerle sektörde öncü olmaya devam etmek istiyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.