”PAZARLAMA STRATEJİLERİMİZİ E-TİCARETTE FARKLILAŞMAK ÜZERİNE KURGULUYORUZ”
Dondurulmuş gıda sektörünün öncü ve yenilikçi mar- kası Feast, sektördeki başarısını koruyor. Ülkemizin en büyük ve en modern entegre dondurulmuş gıda üretim tesisine sahip şirket, tüm faaliyetlerinin odağı – na sürdürülebilirliği alıyor. 2024 hedeflerine yüzde 50’nin üze- rinde su tasarrufu sağlamayı dahil eden şirketin olası gıda krizi- ne karşı geliştirdiği projeleri de bulunuyor. Business Türkiye için sorularımızı yanıtlayan Feast Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu bizlere, e-ticaret üzerine büyüme planlarını ve 2024 öngörülerini aktarıyor.
Öncelikle başarılarla dolu iş yaşamınızın öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz? Dünden bugüne kariyer yolculuğunuzun mihenk taşları neler oldu?
2002 yılında Marmara Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (Fransızca) bölümünden mezun oldum. Akabinde Accor Services’da müşteri temsilcisi olarak kariyer yolculuğuma başladım. 2004 yılında Ülker Yıldız Holding’de zincir mağazalar müşteri yöneticisi olarak görev aldım ve sırasıyla satış yöneti ciliği, ticari pazarlama müdürlüğü, proje müdürlüğü ve grup satış müdürlüğü gibi farklı görevlerde yer aldım. 2018 yılında Yıldız Holding Yağ-Margarin İş Birimi Ticari Pazarlama ve Satış Direktörlüğü görevini üstlendim. 19 yıl boyunca farklı departmanlarda görev aldığım Yıldız Holding bünyesinden ayrılarak Eylül 2023 tarihinden itibaren Özgörkey Group Feast’te Satış ve Pazarlama Direktörü olarak kariyerime devam ediyorum.
Önümüzdeki süreçlerde Feast’in yol haritasında yer alan satış ve pazarlama odaklı öncelikli stratejilerini ve hedeflerini öğrenebilir miyiz?
Feast olarak önceliğimiz sürdürülebilirlik. Bu anlamda tüm üretim, satış ve pazarlama stratejilerimizin odağında sürdürülebilirlik kavramı yer alıyor. 2022’de gerçekleştirdiğimiz yatırımla Güneş Enerji Santrali’mizi (GES) kurduk ve 2023 Mayıs ayı itibarıyla santralimizi yüzde yüz kapasite ile kullanmaya başladık. 16 bin 95’e ulaşan ve 55 bin metrekarelik çatı alanını kaplayan paneller ile 1 yılda yaklaşık 11 milyon 500 bin kWh/ yıl enerji üretmeyi hedefliyoruz. Öte yandan 2019 yılından bu yana gerçekleştirdiğimiz 6 proje ile su ayak izimizi yüzde 38,8 oranında azaltmayı başardık. Yeni yıl hedefimiz, yüzde 50’nin üzerinde su tasarrufu sağlamak. Yine bu yıl gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla sıfır atık belgemizi aldık ve Feast olarak tüm üretim ve pazarlama aşamalarında çevre dostu marka olma taahhüdümüzü yeniledik. Sürdürülebilir bir üretim için çalışıyor, gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz.Yakın gelecekte dünyamızın karşı karşıya kalma riski taşıdığı gıda krizi ile ilgili de stratejiler geliştiriyoruz. Bizler, bizi bekleyen tehlikenin farkındayız ve dondurulmuş gıdaların uzun raf ömürleri ile gıda krizine çare olacağını düşünüyoruz. Dondurulmuş gıdaların ihtiyaçlar için tedarik zamanı kazandırması, kolay erişilebilir olması ve israfın önüne geçmesi gıda krizine yönelik potansiyel bir çözüm sunuyor. Son olarak dondurulmuş gıdalara karşı ülkemizde dondurulurken besin değerlerinin düşmesi ile ilgili bir ön yargı söz konusu. Feast’te kullandığımız IQF teknolojisiyle ürünleri besin değerlerini koruyarak paketliyor, tarladaki tazeliği her mevsim tüketiciye ulaştırıyoruz. Bununla birlikte pandemi süreci Feast’in de içinde bulunduğu dondurulmuş ürün pazarı için dönüm noktası yarattı. Pandemi süreciyle birlikte dondurulmuş gıda tüketiminin arttığına şahit olduk. Öte yandan iş yaşamının temposu ve hanelerdeki çalışan sayısının artması da dondurulmuş gıdaların tercih edilmesinde önemli bir faktör. Önümüzdeki dönemde dondurulmuş gıdalara karşı mevcut ön yargıyı ortadan kaldırmak için çalışacağız.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.