Ülkemizin en büyük entegre dondurulmuş gıda üretim tesisinde faaliyet gösteren Feast; tarım alanında birçok ilkin öncüsü bir şirket. Türkiye’de gerçekleştirdikleri büyüme dışında, global pazarda da önemli bir marka haline gelen Feast; farklı pazarları, bu pazarlardaki yenilikleri ve geliştirilen yeni ürünleri sürekli takip ediyor. Tüketicinin kalite standartları beklentilerine, en üste seviyelerde kabul edilen BRC A + kalite sertifikasıyla cevap veren Feast, her zaman olabilecek en fazla kanaldan müşterilerine ulaşmayı hedefliyor. Katıldıkları fuarlarda, market raflarında yer alan yeni ve farklı ürünleri görüp inceleyebilmenin kendileri için çok faydalı olduğunu dile getiren Feast Dış Ticaret Müdürü Duygu Erdoğan sorularımızı yanıtladı ve marka hedeflerini paylaştı
Türkiye’de tarım alanında birçok ilkin öncüsüyüz. Sürdürülebilir tarımı başlatan ve tüm ürünler için tam izlenebilirlik sunan ilk firmayız. Sektördeki en büyük tarım ekibine sahibiz. Gücümüzü topraktan alıyoruz. Özellikle Türkiye pazarında perakende organik sebze satışında bulunan tek markayız. Çok güçlü ve dinamik bir dış ticaret ekibine sahibiz. Üretim kapasitemiz, hammadde ve ürün kalitemiz, Avrupa ile rekabet edebilecek güçte. Müşterilerimizin kalite standartları beklentilerine, en üste seviyelerde kabul edilen BRC A + kalite sertifikamızla cevap veriyoruz. Feast markamız ile tüm dünyada olmayı hak ediyoruz. Yılda 40.000 tona yakın ürettiğimiz birçok sebze ürünümüz; tüm Avrupa, Afrika, Güney Amerika ve 6 kıtada 40’tan fazla ülkede büyük alıcılar ile buluşmakta. Sebze ürünlerimizde, en büyük ve güçlü olduğumuz pazarlardan biri de İngiltere. Bu yıl yaklaşık 3000 ton biber ürününü İngiltere’ye gönderiyor olacağız. Biberin ardından ise bezelye, mısır, ıspanak, pırasa ve kiraz domates gibi ürünlerimiz geliyor. Japonya‘da fast food zincirlerinin onaylı tedarikçisiyiz. Bu da bizim için büyük bir gurur diyebilirim. İsviçre, Belçika, Karayipler, Brunei Krallığı, Seychelles, Uruguay, Şili, Makedonya, Kosova, Özbekistan, Ukrayna, Moldova ve Rusya da Feast markalı ürünlerimiz ile süpermarket raflarında yerimizi alıyoruz. En çok ihraç ettiğimiz ürünümüz ise, tabii ki dondurulmuş parmak patates (French Fries). Bu üründeki en büyük pazarımız ise Güney Amerika. Parmak patates ürünümüzü ise biber, mısır, bezelye, kiraz domates, organik ıspanak ve pırasa ürünlerimiz takip ediyor.
Fuarlarda edindiğiniz izlenimler sonucu, yurt dışında don durulmuş gıdaya karşı olan talebi nasıl değerlendiriyorsunuz? Tüketici alışkanlıkları açısından gözlemlediğiniz farklar nelerdi?
Pandemi ile birlikte tüm tüketim alışkanlıkları değişti. İnsanlar artık en kaliteli ve güzel ürüne en uygun fiyat ve en kısa sürede nasıl ulaşabilirim diye düşünüyorlar. Burada da “Dondurulmuş Gıda” devreye giriyor. Ayıklanmış & pişirmeye hazır sebzeler, donuk ama taptaze bir şekilde ve 15 – 20 dakika gibi kısa bir sürede yemeye hazır duruma geliyorlar. Yani ekonomik, hızlı, sağlıklı ve temini kolay ürünler. Artık herkesin odağının bu kriterlerde olduğunu, Anuga 2021 fuarında bir kez daha gördük. Avrupa‘da kişi başı dondurulmuş gıda tüketimi, Türkiye’ye göre çok daha fazla durumda. Türkiye’de bizi uzun bir yolculuk bekliyor. Önümüzdeki yıllarda gerçekleşecek iklimsel kriz; dondurulmuş gıdalara olan ilgiyi daha da arttıracaktır. Yaklaşık üç yıl içinde dondurulmuş gıda tüketimi miktarları artacak ve tüketici alışkanlıkları ciddi bir değişime uğrayacaktır.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.