Sektöre girdiğinden itibaren yenilikçi yaklaşımıyla büyüyen Feast, günün her öğününde güvenle tüketilebilecek geniş bir ürün yelpazesine sahip. Pandemi dönemini hem kendileri hem de iş ortakları için oldukça verimli geçiren şirket, ticaret hacminin büyümesini de sağladı. 6 kıtada 32 ülkede geniş bir alanda ihracat yapan markanın yeni hedeflerini ve projelerini Feast Satış ve Pazarlama Direktörü Recep Pehlivan bizlerle paylaştı.
Pandemiyle birlikte şirketler hızla dijitalleşme sürecine girerken tüketici de aynı oranda dijitale yönlendi. Bu anlamda, e-ticarette yaşanan gelişimi markanız açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu konuyla ilgili nasıl çalışmalar yaptınız?
Dondurulmuş gıda, diğer birçok kategoriden farklı olarak tedarik zinciri süreci zor olan, hanelerdeki soğutucu alanlarının darlığından ötürü çok uzun süreli stoklanamayan, daha çok ihtiyaç anında satın alınan bir kategori. Bu yüzden Marketplace kanalının tedarik zincir modelinde gelişmesi için biraz süre var. Öte yandan Click & Mortar ve Fast e-Retail kanalları ilk önceliklerimiz arasında yer almakta. Feast olarak 2020 yılı ikinci yarısını, fast e-retail kanalında, eve 30 dakikanın altında ürün taşıyan Getir, Yemeksepeti Banabi, İstegelsin gibi platformlarda hem bulunurluk hem de aktivite performansı olarak oldukça iyi geçirdik. Bu ve bunun gibi uygulamaları kullanan müşterilerdeki satışlarımız 10 katın üzerinde arttı. Ayrıca “Ev Dışı Tüketim Kanalı” bu dönemde büyük bir düşüş yaşadı. Bu kanaldaki iş ortaklarımıza know-how ve ticari pazarlama desteği sağlayarak ticari hacimlerinin artmasına ciddi oranda destek vermiş olduk. Birçok iş ortağımızın online kanalda mağaza açmasına, perakende kanalına giriş yapmasına aracılık ettik. Ticaret hacminin büyümesi için iş ve kategori planları oluşturduk.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.