”ODAĞIMIZ DENEYİMDE FARK YARATACAK UYGULAMALARI HAYATA GEÇİRMEK”

Ülkemizde ilk gününden bu yana e-ticaret sürecinin temsilcisi konumunda olan sahibinden.com, hizmet verdiği tüm kategorilerde kullanıcılarının hayatlarına dokunarak değer yaratıyor. Kullanıcı memnuniyetini önceliklendiren şirket, yeni teknolojilere ve inovasyona olan yatırımlarını da her geçen gün artırıyor. Uzun yıllardır enerji tasarrufu, yenilenebilir kaynaklar ve doğal kaynakların bilinçli kullanımı konusunda kurum içi çalışmalar gerçekleştiren sahibinden.com, ikinci el ürünlerin ekonomiye yeniden kazandırılmasında öncü bir rol üstleniyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazım Erdoğan, şirket hedeflerinin yanı sıra geçtiğimiz yıl sonunda devreye aldıkları Otobid platformu hakkında da bilgiler veriyor

Ülkemizin en büyük elektronik ticaret ve ilan platformlarından sahibinden.com olarak birçok kategoride hizmet veriyorsunuz. Bu, şirketi birçok sektörde söz sahibi haline getiriyor. Bu açıdan bakarsak ekonomik belirsizliklerin ve jeopolitik huzursuzlukların devam ettiği 2023 yılına dair genel değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

2023, yıl boyunca dünya ekonomisinde süregelen dalgalanmaların, seçim sürecinin ve çok daha önemlisi, yılın başında yaşadığımız büyük deprem felaketinin ekonomimiz ve toplum üzerinde etkilerini gördüğümüz bir dönem oldu. Deprem felaketi, 11 ilimizde yaşanmasına rağmen tüm ülkeyi etkisi altına alarak kurumların şeffaflığının önemini bir kez daha bizlere vurguladı. Bu süreç, iş yapış biçimlerini değiştirdi ve çevrimiçi platformların önemini artırdı. Biz de yaşanan felaket ile birlikte fayda yaratmak üzere hazırlandığımız projelerimizi ve yardımlarımızı hızlandırdık. 2023 diğer taraftan, e-ticaret sektörü için de önemli gelişmelerle dolu bir yıl oldu. Müşteri deneyiminin odak noktası haline gelmesi ve sürdürülebilirlik konularının gündemde öne çıkması sektördeki değişimlerin yönünü belirledi. Ayrıca yapay zekanın hızla gelişimi sonucunda, üretken yapay zeka uygulamaları hem işletmelerin hem de son kullanıcıların hayatlarında daha fazla yer kaplamaya başladı. Aralarında temel farklar olsa da yapay zeka tabanlı metinler oluşturan Google Bard ve ChatGPT gibi yazılımlar işletmelerin de işlerine adapte etmesi gereken teknolojiler olarak öne çıktı.

sahibinden.com’un 2023 yılı performansı nasıl oldu? 2023’te öne çıkan kampanyalarınız, stratejileriniz ve bunların sonucunda aldığınız kullanıcı etkileşimlerinizi öğrenebilir miyiz?

sahibinden.com’da kullanıcı memnuniyetini her zaman önceliğimiz olarak belirledik. Bir teknoloji şirketi olarak doğup hayatımıza teknoloji üreterek devam ederken odağımız hep deneyimde fark yaratacak uygulamaları hayata geçirmek oldu. Ar-Ge merkezimizde uzun yıllardır yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerine yatırım yapıyor, bu konuda yeni ürünler geliştiriyoruz. Bu sayede hem kullanıcı deneyimini iyileştiriyor hem de sektörün geleceğine katkı sağlıyoruz. Bu kapsamda son olarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi için tüm algoritması Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından geliştirilen “S-Sanal Tur” hizmetimizi sunduk. Dünyadaki benzerlerine göre fark yaratan, Türkiye’de ise bir ilke imza attığımız S-Sanal Tur hizmetimiz, çekilen fotoğrafları yapay zeka kullanarak birleştiriyor ve 3 boyutlu bir tur hazırlıyor. Sadece cep telefonu kullanarak oluşturulabilen S-Sanal Tur ile ilan bakan kullanıcılarımıza en gerçekçi ilan gezme deneyimini yaşatırken, emlak profesyonellerine de iş verim- liliklerini artırma imkanı tanıyoruz. 2023’te hayata geçirdiğimiz reklam kampanyalarında ise stratejimizi kullanıcılarımızla kurduğumuz duygusal bağa çevirdik. Örneğin Babalar Günü için farklı bir iletişim kurgusu hazırladık. Başarımızı, alıcı ve satıcının buluşmasının yanı sıra alım satım işlemleri üzerinden belirlesek de bu kez hayatın içinden gerçek duygulara vurgu yapan ve kimseyle paylaşılamayan eşyaların anlamlarını bir baba-kız hikayesi üzerinden anlattık. Reklam filmimizle online-offline entegre bir kampanya gerçekleştirdik. Dijitaldeki etkin yayınlarımızla 92,1 milyon gösterim, 42,8 milyon izlenme ve 450 bin tıklanma elde ettik. Benzer kurgudaki bir diğer kampanyamız ise “lovemark” yani “sevilen marka” iletişimimiz oldu. sahibinden.com’un bir ilan sitesinden çok daha fazlası olduğunu, burada her gün kalpleri ısıtan hikayeler yaşandığını göstermeyi amaçladık. Hepimizin bildiği gibi iş dünyasının geleneksel büyüme ve kârlılık stratejilerinin yanında, döngüsel ekonominin de odağa alındığı bir dönemden geçiyoruz. Sürdürülebilirlik konusu bu anlamda şirketlerin son yıllarda gündeminde olmasına rağmen, sahibinden.com olarak bizim varoluşumuzun temel değeri olarak öne çıkıyor. İkinci el ürünlerin yeniden ekonomiye kazandırılmasına dayanan iş modelimiz sayesinde sürdürülebilirlik konusunda kurulduğumuz günden beri katkı sağlıyoruz. 2021 yılından bu yana kaynakların daha iyi kullanılmasının ve döngüsel ekonominin katma değerlerinin altını çizen İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu’nu yayınlamaya devam ediyoruz. Çevreye, doğaya, topluma ve bireye karşı sorumlu bir kurum olarak sürdürülebilirlik komitemizin çalışmaları doğrultusunda 2024 yılı itibarıyla kurum olarak bir sürdürülebilirlik raporu yayınlamayı hedefliyoruz.

Kullanıcılarınızın araçlarını hızlı satmalarının kârlı ve kolay bir yolu olan ikinci el açık artırma sistemi Otobid’in işleyişini öğrenebilir miyiz? Otobid’in sunduğu avantajlar ve fırsatlar neler?

sahibinden.com’un vasıta alanındaki 24 yıllık deneyimi ve güvencesiyle geçtiğimiz yıl sonunda Otobid platformunu hayata geçirdik. sahibinden.com’da elektronik ticaret ve ilan platformu olarak mevcut işimizi sürdürürken yeni servislerimizle de kullanıcılarımızın hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyoruz. Bu amaçla sunduğumuz Otobid hizmetimiz, yenilikçi çözümleriyle oto alım ve satım süreçlerini online ve fiziksel noktalarda bir araya getiriyor. Ar-Ge merkezimizdeki uzman mühendisler tarafından geliştirilen hizmetlerle sürekli kendini yenileyen Otobid, kullanıcılara araçlarını hızlı, kolay ve değerinde satabilme imkanı sunarken, fiziksel mağazalarındaki ekspertiz hizmetiyle de kurumsal galerici müşterilerimizin güvenle araç satın almalarını sağlıyor. Otobid, bireysel kullanıcıların araçlarını binlerce oto galerisinin katılabildiği online açık artırma ortamında satışa sunarak süreci hızlı, şeffaf ve güvenilir hale getirirken, en yüksek teklifi veren alıcıya satılmasını sağlayarak araç sahiplerine fiyat avantajı da sunuyor. Ayrıca dijitalde doğan bir şirket olarak, Otobid ile ilk kez fiziksel noktalarımızda kullanıcılarla buluşup mevcut bağımızı daha da güçlendirmeyi amaçladık. 2024 yılı itibarıyla Türkiye’nin büyük şehirlerinde açılacak yeni merkezlerimizle hizmet ağımızı genişleterek, araç sahiplerine daha fazla seçenek ve kolaylık sunmayı hedefliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.