“MÜŞTERİLERİMİZE EŞSİZ BİR ŞEFFAFLIK VADEDİYORUZ”

Teknolojinin iyilik için güçlü bir temel unsur olduğuna inanan ve teknolojinin yarattığı faydalara herkesin erişebil – diği sürdürülebilir bir geleceği teşvik etmek için çalışan Microsoft, oluşumuna katkıda bulunduğu dijital dünyada “şeffaflığı” merkezine alıyor. Bugün 10 binin üzerinde iş ortağı ile teknoloji sektöründe faaliyet gösteren Microsoft Türkiye, birçok önemli çözüm grubunda kampanyalar hazırlıyor. Ülkemizde pazar aktivitelerini iş ortaklıkları ile artıran Microsoft Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Aslı Arbel sorularımızı yanıtlıyor ve bizlere gerçekleştirdikleri analizleri aktarıyor.

Microsoft Türkiye bünyesinde bulunan müşteri segmentlerinizi öğrenebilir miyiz?

Kurumsal, ticari ve KOBİ olmak üzere 3 müşteri segmenti – miz var. Bunların yanı sıra, bireysel müşterilere yönelik Xbox ve perakende çalışmalarımız ayrı bir kanaldan ilerliyor. Ayrı – ca geçtiğimiz sene KOBİ segmentimizin altında ölçeklenebi – lir müşterilerimiz için bir alt segment daha oluşturduk.

Yeni müşteri segmentlerine ulaşabilmek için ne tür pa – zarlama aktiviteleri gerçekleştiriyorsunuz? Bu aktiviteler hangi kanallar üzerinden yürütülüyor?

Microsoft Türkiye olarak bugün 10 binin üzerinde iş ortağı ile teknoloji sektöründe faaliyet gösteriyoruz. İş ortakları – mızla birlikte hayata geçirdiğimiz kampanyaların yanı sıra, dijitalde müşteri başarı hikayelerimizi yayınlıyoruz. Geçtiği – miz sene başta hibrit ve online etkinlikler olmak üzere dijital kanallar, tele satış ve farklı sektörlerle yaptığımız iş ortak – lıkları aracılığıyla yürüttüğümüz pazarlama aktivitelerimizi artırdık. Ücretsiz webinar ve eğitimlerimize ek olarak, bulut bilişimden siber güvenlik ve modern iş çözümlerine kadar birçok önemli çözüm grubunda kampanyalar hazırlıyoruz.

Analizlerinize göre, son dönemde müşteri segmentleriniz arasında en hızlı büyüyen segment hangisi oldu?

Son 3 seneyi değerlendirdiğimizde, KOBİ ve ticari segmentin kurumsal segmente göre 2 kat daha hızlı büyüdüğünü görüyoruz. Bu trendin önümüzdeki dönemde de artarak devam edeceğini öngörüyoruz.

Pandemi sonrası dijital veri trafiğinin ve pazarlama faaliyetlerinin yoğunlaşmasıyla birlikte müşteriyle temas edilen her noktada “şeffaflık” önemini artırdı. Microsoft olarak bu konuda gerçekleştirdiğiniz çalışmalar neler?

Bireysel ya da kurumsal ayrımı olmaksızın, müşterilerin etkileşim içinde olduğu tüm sektörlerden şeffaflık beklen – tisi var. Markalar şunu bilmeli ki bu beklenti çok doğal ve önümüzdeki süreçte de artarak devam edecek. Global dü – zeyde, Government Security Program (GSP) kapsamın – da müşterilerimize eşsiz bir şeffaflık vadediyoruz. Bunun için Microsoft’un Amerika, Belçika, Singapur, Brezilya ve Çin’de 5 adet şeffaflık merkezi bulunuyor. Bu merkezlerde Windows, Windows Server, Office, Exchange Server, SQL Server ve SharePoint Server için kaynak kodu ürünleri su – nuluyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.