”MODEST GİYİM SEKTÖRÜNDE DÜNYADA ÖNCÜ OLMAK İSTİYORUZ”

Uluslararası standartlarda ürün ve hizmetler sunmayı ilke edinen Kayra Tekstil, tüm faaliyet alanlarında saygınlık ve güvenilirliğin simgesi olarak başarılı yolculuğunu sürdürüyor. Sürdürülebilirliği iş modelinin merkezine alan şirket, Ar-Ge çalışmalarına geleceğin enerji ihtiyaçlarına yönelik çözümler bulma doğrultusunda yön veriyor. Yerli üretimiyle ülkemizi yurt dışında başarıyla temsil eden Kayra Tekstil, modest giyim sektöründe her anlamda söz sahibi olmak için stratejiler üretiyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Kayra Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ortakaya, sektörde yarattıkları farklılıkları ve yeni nesil teknolojilerin geleneksel giyim endüstrisinde doğurduğu dinamikleri bizlerle paylaşıyor.

Kayra Tekstil’in hizmetleri ve faaliyet alanlarını sizden dinleyebilir miyiz? Sektörde öne çıktığınız farklılıklar neler?

Kayra Tekstil olarak, tasarım ve kalite başlıklarında yoğunlaşan, modest giyim alanında trend stilleri tüketiciyle buluşturmayı hedefleyen bir markayız. Türkiye’de 25 Kayra mağazası ve 150’ye yakın satış noktasının yanı sıra globalde 50 yurt dışı mağazamız ile Kayraseverlere hizmet veriyoruz. Kalite, tasarım özgünlüğü ve inovasyona verdiğimiz önem bizi özel kılan başlıklar. Ürünlerimizde kullanılan malzemelerde kalite standartlarımızı sürekli yükseltiyor, doğal içerikli kumaşları önceliklendiriyor ve üretimde yeşil seçenekleri tercih etmeye özen gösteriyoruz.

Küresel ölçekte gündem olan sürdürülebilirliğin moda endüstrisindeki etkileri üzerine görüşlerinizi ve dikkat edilmesi gereken noktalara dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Sürdürülebilirliğin, moda endüstrisinin geleceğini şekillendirecek kritik faktör olduğunu düşünüyoruz. Bizim kültürümüz ve değerlerimiz içinde yer alan nesli ve yaşamı korumak, olmazsa olmaz iki temel esas. Geri dönüştürülebilir materyallerin tercih edilmesi, su kullanımının azaltılması ve doğa dostu üretim yöntemlerinin benimsenmesi sektörün çevresel etkisini minimize etmede kritik rol oynayarak gelecek nesilleri korumada işlevini yerine getiriyor. Günümüz tüketicilerinin sürdürülebilirlik konusunda talepleri, beklentileri bu yönde ilerliyor ve sürdürülebilirliğe dair farkındalıkları oluşuyor. Moda şirketleri, bu değişen tüketici taleplerine cevap vererek sürdürülebilirlik stratejileri benimsemeli. Hammadde tedariğinden biten ürünün çıkışına ve son tüketicinin kullanımına kadar tüm süreci değerlendirmeli. Sektör genelinde de bu konuda sorumluluk almalıyız. Şu an Kayra olarak tükettiğimiz elektrik enerjisini, güneş enerjisi panellerimizle ürettiğimiz elektrikle karşılıyoruz. Şirket olarak sürdürülebilir ve yenilikçi enerji çözümleri geliştirmeye önem veriyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız, geleceğin enerji ihtiyaçlarına yönelik çözümler bulma ve sektöre değer katma amacı taşıyor.

Her sektörde olduğu gibi dijitalleşme ve yapay zeka, geleneksel giyim endüstrisini de etkiliyor. Yaşanan teknolojik gelişmelerin, yapay zekanın ve dijitalleşme süreçlerinin bulunduğunuz sektöre etkilerini ve yarattığı fırsatları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Geleneksel giyim endüstrisindeki dijitalleşme ve yapay zeka, sektörde önemli değişikliklere yol açan etkileyici faktör haline geldi. Pek çok aşamada yapay zeka tabanlı programlardan yararlanıyoruz. Ürün yönetimini daha verimli hale getirmemize olanak tanıyor. Akıllı lojistik ve envanter yönetimi, stok optimizasyonu gibi uygulamalarla operasyonel maliyetleri düşürmeye ve müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı oluyor. Yapay zeka, müşterilere daha önce hiç olmadığı kadar kişiselleştirilmiş deneyimler sunma potansiyeli taşıyor. Müşteri tercihleri ve alışveriş alışkanlıkları üzerinden analizler yaparak yeni adımlar atabiliyoruz. Ayrıca e-ticaret platformlarının ve dijital pazarlama stratejilerinin güçlenmesine olanak tanıyor. Satış stratejileri gibi alanlarda veriye dayalı kararlar alarak daha etkili iş stratejisi oluşturabiliyoruz. Şirket olarak dijital dönüşümü aktif şekilde benimsedik ve müşterilerimize daha iyi hizmet sunabiliyoruz.

Yerli üretim yaparak Türkiye’yi yurt dışında da başarıyla temsil eden ve yüksek hacimli ihracat gücüne sahip bir şirketsiniz. Yurt dışında bulunduğunuz ülkeler ve faaliyetlerinize dair bilgi alabilir miyiz? Bu alanda önümüzdeki dönem hedefleriniz neler?

Şirket olarak yerli üretimimizle gurur duyuyor ve Türkiye’yi yurt dışında başarıyla temsil etmenin sorumluluğunu taşıyoruz. Özellikle Orta Doğu ve Körfez ülkelerinde modest giyim endüstrisine ilgi gün geçtikçe artıyor. Biz de bu bölgelerde ciddi yatırımlar yaparak bulunduğumuz konumu geliştirmek istiyoruz. İhracat konusundaki gücümüzü sürekli olarak artırmak ve global düzeyde rekabet avantajımızı korumak için farklı stratejik adımlar atıyoruz. Yerli üretimin yanı sıra, yurt dışında stratejik iş ortaklıkları ve distribütörlük anlaşmaları kurarak yerel pazarlarda etkin şekilde varlık göstermeyi amaçlıyoruz. Avrupa ve Amerika bölgeleri daha çok online satış kanalı olarak hedefimizde. Çok sayıda online pazaryeri ile görüşme halindeyiz. Bunların bir kısmı hayata geçti ve yakın gelecekte de sayıları artacak.

Ülkemizin modest giyimde güçlü şirketlerinden biri olarak, bu alanın geleceğine dair beklentilerinizi ve öngörülerinizi alabilir miyiz?

Modest giyim, dünya genelinde çeşitli kültürler ve topluluklar arasında kabul gören bir moda akımı haline geldi. Bunun kısa süreli bir yükseliş olmadığını, artarak devam edeceğini öngörüyoruz. Dünyanın önde gelen kadın giyim markaları, son yıllarda bizim de öncülerinden biri olmakla gurur duyduğumuz modest giyim alanına büyük ilgi göstermeye başladı. Ramazan ve bayram koleksiyonları hazırlamaları, başörtülü manken kullanmaları, muhafazakar ülkelere özgü tasarımlar yapmaya özen göstermeleri bunun bir göstergesi. Modest giyim markaları dijitalleşme ve e-ticaretin avantajlarından faydalanarak küresel pazarlara daha etkili şekilde ulaşabileceklerinin de farkına vardı. Bu kültürü benimseyen bir marka olarak, dünyada öncü olmak istiyoruz. Değişen dinamiklere adapte olabilen, müşterilerimize yenilikçi ve kaliteli ürünler sunmayı seven bir marka olarak modest giyim sektöründe her anlamda söz sahibi olmak için stratejiler üretiyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.