“MODA ENDÜSTRİSİNDE ETİK ÜRETİM SÜREÇLERİNE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ”

Ülkemizin yurt dışında da başarılı temsilcisi Orka Holding, çatısı altında bulunan markalarıyla birlikte küresel yolculuğunu tüm gücüyle sürdürüyor. “Sürdürülebilir Moda ve “Döngüye Saygı” mottosu ışığında yıllar önce gerçekleştirdiği yatırımlarla geleceği şekillendiren şirket, döngüsel moda yaklaşımını öne çıkaran adımlarla sektörde öncü bir rol oynuyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, spor endüstrisindeki iş birliklerinin yanı sıra yeni yatırım hedeflerini de bizlerle paylaşıyor.

“SEKTÖRÜNDE, SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR GELECEK İÇİN SORUMLULUĞUNUN FARKINDALIĞIYLA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜREN ORKA HOLDİNG’İN BU KAPSAMDA HEDEFLERİNİ VE ÇALIŞMALARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ ?”

Sürdürülebilirlik, dijitalleşme, döngüsel tüketim ve benzersiz alışveriş deneyimiyle birlikte ana odak noktalarımız arasında yer alıyor. Damat Tween ve D’S damat markalarımızla çok güçlü bir insani ve çevresel duyarlılığa sahibiz. Bu anlayış ekseninde, tüm iş süreçlerine entegre ettiğimiz sürdürülebilirlik felsefemiz kapsamında döngüsel moda yaklaşımımızı öne çıkaran adımlarla, moda endüstrisinde etik üretim süreçlerine öncülük ettiğimizi vurgulamak isterim. Döngüsel moda yolculuğumuzda bireysel ve toplumsal farkındalığı artırarak “hepimiz için daha iyi bir gelecek” hayali kuruyoruz. Bu hayali gerçekleştirmek üzere “Sürdürülebilir Moda ve “Döngüye Saygı” mottomuz ışığında yıllar öncesinden önemli yatırımları devreye almaya başladık. Bu kapsamda şimdiye dek neler yaptığımıza ve nasıl sonuçlar aldığımıza gelecek olursak; üretimden lojistik ve perakendeye entegre yapımızdaki tüm iş süreçlerini “sıfır karbon” emisyonu için Avrupa Yeşil Mutabakatı’na ve BM Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin 10 İlkesi’ne uyumlu olarak yürütüyoruz. Öncelikle Orka Holding bünyesinde kurduğumuz “Sürdürülebilirlik Komitesi” ile daha fazla değil, nitelikli ürün satmaya odaklıyız. Bu bakış açısıyla hem çalışanlarımız hem de müşterilerimizin bilincini yükselten çok sayıda adımlar attık ve atmaya devam ediyoruz. Geri dönüştürülmüş malzemeleri ilk olarak 2020 yılında kullandık. Yaklaşık 50 pet şişenin geri dönüşümü ile elde edilen malzemelerden bir takım elbise ürettik. Gelecek yıl sonu itibarıyla koleksiyonlarımızın yüzde 90’ını geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi hedefliyoruz. Akıllı Gardırop uygulamamızla hem yüksek teknoloji ürünleri hem de hibrit ”MODA ENDÜSTRİSİNDE ETİK ÜRETİM SÜREÇLERINE ÖNCÜLÜK EDIYORUZ” ürünler üreterek müşterilerimizin yaşam performansını artırdık. Sihirli Takım gibi devrim niteliğindeki takım elbiselerimiz kırışmıyor, çantaya atılıyor ve iş toplantısından sosyal ortamlara günün her saatinde giyebilme lüksü sunuyor. Avrupa’nın en yüksek teknoloji ile donatılan ve üretiminin yüzde 85’ini ihraç eden Giresun’daki Giteks üretim tesislerimizde tamamen yenilenebilir enerji kaynakları kullanıyoruz. Yeşil üretim sertifikasına sahip Giteks’in hava ve su kirliliğine karşı filtreleme işlemi, yağmur sularının depolanması, güneş paneli kullanımı gibi çok önemli uygulamaları bulunuyor. Yüksek kalite takım elbise üretimindeki en modern teknolojiye sahip olduğumuz Giteks’te, spesifik otomatlar sayesinde büyük önem verdiğimiz nokta dikişi, tason dediğimiz ön pens dikişleri yapılıyor. Kesim teknolojisinde “cutter” dediğimiz el değmeyen milimetrik kesim makinelerimiz bulunuyor. Böylece hem hijyenik hem de atık tasarrufu sağladığımız bir üretim adımı gerçekleştiriyoruz. Yine kendi özel yazılımımız olan Üretim Takip Sistemi ile fabrikaya giren her türden ürün ve malzemenin sistem içinde takibini sağlıyoruz. Bu sistem ile malzeme analizi, standart üretim zamanlaması, maliyet muhasebesi, personel performans ölçme ve değerlendirme, anlık üretim takibi ve anlık depo stok takibi yapıyoruz. Yeşil lojistik için LogD ile iş birliğinde Milk Run yönetim sistemine geçtik. Geri dönüştürülmüş malzemeler kullanılarak çok sayıda ağacı kurtarırken, su ve enerji tasarrufu sağlamaya devam ediyoruz. Aynı zamanda karbon ayak izimizi her geçen gün azaltmayı sürdürüyoruz. Tekrar kullanıma öncülük eden Davet Çok Elbisem Yok ile iş birliği yaparak sürdürülebilir moda için alternatif alan yarattık. Beşiktaş Kaymakamlığı, Beşiktaş Milli Eğitim Müdürlüğü ve Beşiktaş Kent Konseyi iş birliğinde Beşiktaş İlköğretim Okulu’nda “Mataran Nerede” projesini hayata geçirdik. İlköğretim öğrencilerine sürdürülebilirlik bilinci aşılamayı amaçlıyoruz. Proje ile çocuklar pet şişeden su içmek yerine kendilerine özel üretilen Damat Tween mataralarını kullanıyor ve mataralarını her gün yine bizim yaptırdığımız filtrelenmiş su kaynağından dolduruyor. İstanbul Modern iş birliği çerçevesinde Damat Tween markamızla Eco Art Lab’e destek oluyoruz. Damat Tween ile doğa ve çevreyle kurduğumuz bağı sanat yoluyla keşfetmeye davet ettiğimiz Eco Art Lab’te her hafta bir sanatçı ağırlıyoruz. Kağıdın Dönüşümü, İleri Dönüşüm gibi programları deneyimleyen çocuklarımızda geri dönüşüm bilincini artırmaya katkı sağlıyoruz. Sürdürülebilirlik adımlarımızın müşterilerimizin markaya olan sadakatini de olumlu yönde etkilediğini vurgulamak isterim. Bu yıl Damat Tween’de müşteri bağlılığı yüzde 18, D’S damat markamızda ise yüzde 17 arttı.

“GEÇTİĞİMİZ AYLARDA DÜZENLEDİĞİNİZ “GELENEKSEL YURT DIŞI BAYİ TOPLANTISI”NDA YENİ ANLAŞMALARLA ABD’DEN HOLLANDAYA YENİ MAĞAZALARINIZIN AÇILACAĞI MÜJDESİNİ VERDİNİZ. BU KAPSAMDA HEDEFLERİNİZİN DETAYLARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ ?”

Yaz döneminde düzenlediğimiz Yurt Dışı Bayi Toplantısı’nda 65 ülkeden gelen iş ortaklarımızı İstanbul’da ağırladık. Her sene yurt dışı iş ortaklarımızın Damat Tween ve D’S damat tasarımlarına büyük ilgi göstermesi, dünya modasında lüks erkek giyimdeki başarımızı kanıtlıyor. En yeni trendler eşliğinde ‘konfor ve zamansız şıklık’ sunan koleksiyonlarımızla dünya modasına yön veriyoruz. Hollanda mağazamızın açılışını yaptık. Yeni ülkeler her zaman gündemimizde yer alıyor. Başkent Amsterdam’da açtığımız D’S damat mağazamıza ilk günden itibaren yoğun bir ilgi söz konusu. Avrupa kıtası açısından önemli bir aşamayı daha geride bıraktık. Bu yılın ilk yarısında Damat Tween ile Azerbaycan ve Özbekistan’da birer, D’S damat markamızla da İtalya, Polonya ve Romanya’da ikişer, Hollanda ve Dubai’de birer olmak üzere toplam 10 yeni mağaza açılışı gerçekleştirdik. Çok yakında ABD gibi dev bir pazara ilk kez giriş yapacağız. Atlanta’da kasım ayının başında ilk Damat Tween mağazamızı açmayı planlıyoruz. Yine dünya modasına yön veren Paris’te ilk Damat Tween mağazamızı açmak üzere görüşmelerimiz sürüyor. Bunun yanında halihazırda yer aldığımız pazarlarda yeni mağazalarla gücümüzü pekiştirmeye devam ediyoruz. D’S damat markamızla Polonya ve Romanya’da, Damat Tween ile Irak’ta mağazalar açacağız.

“GEÇTİĞİMİZ AYLARDA DÜZENLEDİĞİNİZ “GELENEKSEL YURT DIŞI BAYİ TOPLANTISI”NDA YENİ ANLAŞMALARLA ABD’DEN HOLLANDAYA YENİ MAĞAZALARINIZIN AÇILACAĞI MÜJDESİNİ VERDİNİZ. BU KAPSAMDA HEDEFLERİNİZİN DETAYLARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ ?”

Damat Tween ve D’S damat markalarımızla sahip olduğumuz tecrübe, özgüven ve ekip ruhu ile lüks erkek modasında zirvede yerini alan global bir moda kuruluşuyuz. Dünya moda endüstrisinde ‘ezber bozan’ bir kuruluş olarak, aralarında modanın kalbi İtalya’nın ve İspanya’nın da olduğu 82 ülkede 400’ü aşkın mağazamızla istikrarlı büyümeyi sürdürüyoruz. Lüks erkek giyimde “herkese değil” hedef kitleye “nitelikli” satışı ön planda tutuyoruz. Dünya çapındaki müşterilerimize “en üstün kalite, şıklık, konfor ve fonksiyonellik” içeren vazgeçilmez bir yaşam stili vaadini, sürdürülebilir geleceğe güçlü katkıda bulunarak ve lüksü demokratikleştirerek gerçekleştiriyoruz. Sürdürülebilirlik ve dijitalleşme gibi iki stratejik konuda yıllar önce yatırım yapmamız, hemen hemen her pazarda gerek fiziki mağazalarımızla gerekse ihracat yoluyla ekonomiden sosyokültürel yapıya hızla adapte olmamızla sınırlı kalmıyor. Aynı zamanda lüks modaya öncülük etmemize de olanak tanıyor. Ülkemizi dünya moda endüstrisinde temsil eden bir grup olarak, liderliğimizi kanıtlaması açısından da Avrupa’da önceliğimizi İtalya’ya verdik. Bilindiği üzere İtalya, erkek stili başta olmak üzere dünya modasının kalbi. Burada daha da güçlenerek büyümeyi hedefliyoruz. Yıllar önce “Dokuz günde dokuz mağaza açarak” hızlı bir giriş yaptığımız İtalya’da iddiamız sürüyor. Bunu da üretim, tasarım ve inovasyon kalitemizle hissettiriyoruz. Geçen haziran ayında da erkek giyimde dünyanın en güçlü oyuncularından biri olduğumuzu kanıtlar nitelikte İtalya’da iki stratejik yatırımımızı hayata geçirdik. Bologna’da Avrupa genel merkezimiz ve global showroomumuz olan Orka Global’i görkemli bir davetle açtık. Eş zamanlı olarak Avrupa Lojistik Merkezi’nin de açılışını yaptık. Böylece en büyük pazarımız Avrupa için gerek geleneksel gerekse e-ticaret altyapımızı çok güçlendirdik. İtalyan moda otoritelerinden Damat Tween ve D’S damat koleksiyonları için “birden fazla İtalyan markasının zengin birleşimi” olduğu yönünde övgüler alıyoruz. Geleceğimizin açık olduğunu onlardan duymak gurur verici. Önümüzdeki yıllarda da modanın kalbinde yatırımlarımız sürecek.

“GEÇTİĞİMİZ AYLARDA DÜZENLEDİĞİNİZ “GELENEKSEL YURT DIŞI BAYİ TOPLANTISI”NDA YENİ ANLAŞMALARLA ABD’DEN HOLLANDAYA YENİ MAĞAZALARINIZIN AÇILACAĞI MÜJDESİNİ VERDİNİZ. BU KAPSAMDA HEDEFLERİNİZİN DETAYLARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ ?”

Küresel ölçüde birleştirici bir güç olan spor endüstrisindeki iş birliklerimizde “aynı takım ruhuyla konfor ve mükemmellik içeren yepyeni bir stil” anlayışı ortaya koyuyoruz. Bu da zafere giden yolculuklarda yerli ya da yabancı spor kulüpleri için değişmez yol arkadaşı olmamızı sağlıyor. Sporda başarılı ve uzun soluklu iş birliklerimizde, aynı zamanda grup olarak “dürüstlük, adalet, tarafsızlık ve saygı” gibi evrensel etik değerlerinin yerine getirilerek sporun gelişmesini teşvik eden lider mücadelemizin payı büyük. Örneğin sadece Türkiye Milli Futbol Takım ya da Süper Lig takımlarımız değil, geçen yıldan itibaren Damat Tween markamızla İspanya’nın köklü kulübü Atletico Madrid’in moda partneri olmamız da bu alandaki başarımızı gösteren en güçlü örneklerden biri. Sporda iki köklü mirasın ve azmin buluşması ile yepyeni ve yenilmez bir stil anlayışının doğuşuna tanıklık ediyor, aynı zamanda ülkemiz tanıtımına ve ekonomisine eşsiz bir değer kattığımıza inanıyoruz. Yine D’S damat markamızınt Güney Afrika Kadın Milli Futbol Takımı partnerliğiyle kadın sporculara destek veriyoruz. Böylece cinsiyet ayrımcılığına karşı duruşumuzun ve fırsat eşitliğinin önemini de vurguluyoruz. Geçmişten bugüne Türkiye ve dünyadan sponsoru olduğumuz kulüpler arasında, Deportivo Alaves, Makedonya, Spartak Moskova, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Hatayspor, Samsunspor, Adana Demirspor, Ankaragücü ve Bodrumspor da bulunuyor. Son olarak, Galatasaray’ın yeni transferi Victor Osimhen’inin stiline de Damat Tween asaleti ile yepyeni bir tarz katıyoruz. Orka Holding olarak devam eden ulusal ve uluslararası resmi moda partnerliklerimiz ise şöyle:

• Türkiye Milli Futbol Takımları x Damat Tween

• Atletico Madrid x Damat Tween

• Beşiktaş x Damat Tween

• Trabzonspor x Damat Tween

• Güney Afrika Kadın Milli Futbol Takımı x D’S damat

• Çağrı Kızıl Tekvando kulübü x Damat Tween • Darüşşafaka Basketbol Takımı x Damat Tween

• Avrupa Üniversite Sporları Derneği (EUSA) x Damat Tween

• Neftçi Bakü x D’S damat

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.