”LOGO YAZILIM OLARAK BULUT TABANLI PLATFORM SUNMAMIZ AVANTAJ SAĞLIYOR”
Ülkemizin en büyük halkaaçık yazılım ve yerli iş yazılımları kuruluşu LogoYazılım, ürettiği çözüm, hizmet ve inovasyonlarla sektörünün yenilikçi lideri konumunda. Bugüne kadarpek çok şirketin büyüme yolculuğunaeşlik ederek sürdürülebilir başarının temellerini oluşturan Logo Yazılım, perakende sektöründeki yatırımlarına bulutçözümler üretecek şekilde yön veriyor.Bulut sistemini, perakende firmalarınınmüşteri deneyimi yolculuğundaki tümkanal yapılarıyla ve sistemleriyle uyumlu çalışabilecek şekilde konumlandıranLogo Yazılım, uluslararası arenada davarlığını artırmayı hedefliyor. BusinessTürkiye’nin sorularını yanıtlayan LogoPerakende Çözümleri Genel MüdürüArslan Arslan , hedeflerini, bulut çözümlerini ve perakendede yaşanan dönüşümübizlere aktarıyor.
Günümüzde perakende sektörü hızla dijitalleşiyor. Şirketlerin dijital dönüşüm yolculuğunda çözümler geliştiren bir şirket olarak, perakendedeki bu dönüşümü nasılyorumluyorsunuz? Sektörün istikrarlı büyümesinde nasıl bir rol oynuyor?
Teknolojik gelişmeler toplumdaki ihtiyaçları ve günlük alışkanlıkları değiştirirken, toplum bu değişimleri tüketerekyenilerinin üretilmesi için teknoloji sağlayıcılarını ve diğerşirketleri inovasyona yöneltiyor. Dijital dönüşüm bu noktada şirketlerin iş süreçlerini optimize ederek, daha az kaynakla daha verimli işler yapılabilmesine olanak veriyor. Dijitalteknolojilerin iş modellerini her yönüyle, her açıdan ve herkes için değiştirebilecek şekilde kullanılması, şirketlere dahafazla gelir elde etme, pazarı büyütme ve müşteri deneyiminiiyileştirerek yeni beklentilerin karşılanmasını sağlıyor. 2020yılından başlayarak pandeminin etkisiyle pek çok sektörde işyapma biçimleri değişti ve en büyük değişikliklerden biri deperakende sektöründe yaşandı. Pandeminin ilk ortaya çıktığı dönemde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de talepve ihtiyaçlar azalmadığı için satışlar çok kısa bir süre içindeonline mecralara kaydı. Bu noktada düşünce sistemleri değişti ve online sistemlerde Ar-Ge yapma ihtiyacı doğdu. BuAr-Ge çalışmalarının sonucunda kanallar arasında silolaşmayı ortadan kaldıracak, daha yatay bir organizasyon şekliylebirbirleriyle uyum içerisinde veri alışverişinde bulunabilecek,müşteriyi merkeze alan deneyim odaklı hizmet önermesine hitap eden birleşik ticaret platformları geliştirilmeyebaşlandı.Öte yandan, dünya genelinde uzun kasa kuyrukları her yılperakendecilerin milyarlarca dolarlık satış kaybı yaşamasına neden oluyor. Araştırmalar da pandemi etkisiyle değişenmüşteri davranışlarının kasa kuyruklarında bekleme süresine tahammülün azaldığını gösteriyor. Müşteriler alışverişlerinin son adımı olan ödeme sürecini çok hızlı tamamlamakistiyor. Bu nedenle mağaza içinde hızlı çalışan, uzun kuyruklardan kaçınmaya yardımcı olan satış ve ödeme teknolojilerine ilgi artıyor. Farklı sektörlerin değişken ihtiyaçlarınahitap eden yazılımlar, süreçlerde hız ve kolaylık sağlayarakverimliliği artırıyor. Perakende sektöründeki işletmeler,sektör için geliştirilen çözümlerle müşteri ihtiyaçlarına sistematik bir yapıda cevap verebiliyor. Hızlı satış yapan tümişletmeler, alternatif kanalları bir arada ahenkli şekilde kullanabilecekleri platformları yöneterek zaman ve enerjidentasarruf sağladığı gibi müşteri memnuniyetini artırabiliyor.
Yine perakende sektöründe dijitalleşen müşteri ihtiyaçlarına yönelik gerçekleştirdiğiniz çalışmaları ve uygulamaları anlatır mısınız?
Biz Logo Yazılım olarak bulut tabanlı bir platform olmamızın verdiği avantajla sistemimizi pandemi döneminde ortaya çıkan ihtiyaçlarla birlikte müşteri deneyimini ön planaçıkartacak şekilde yeniden tanımladık. Bu anlamda bulutsistemimizi, perakende firmalarının müşteri deneyimi yolculuğundaki tüm kanal yapılarıyla ve sistemleriyle uyumlu çalışabilecek şekilde konumlandırıyoruz. Örneğin satışnoktaları, online sistemler, e–ticaret sistemleri ya da onlineticaret platformları ile ilişkili satış süreçlerinde kampanyahesaplayacak, ödeme alacak veya belge üretecek çözümlergeliştiriyoruz. Artık ana stratejilerimizden birini, müşterilerimizin iyi bir deneyim sunacak şekilde ihtiyaçlarını karşılayarak, buluttan yönetilen bir perakende platformu sunmakoluşturuyor.Perakende sektöründe müşteriler için artık herhangi bir kanaldan alışveriş yaparken tüm diğer kanallarda da aynı hizmet kalitesini ve deneyimi yaşamanın çok önemli olduğunudüşünüyoruz. Bu amaçla perakendecilerin farklı kanallarda(fiziksel mağaza, e-ticaret sitesi, mobil uygulama, sosyalmedya vb.) müşterilerine birleşik bir deneyim sunmalarınısağlamak üzere Logo Diva RETAIL’ın yeni kampanya platformunu geliştirdik. Bu platform sayesinde tüm kanallardamüşteriyi tanıyıp özel kampanya ve avantajları hesaplayıpbirleşik bir deneyim sunabiliyoruz. Firmalar bu platform ileistedikleri her türde kampanyayı ve fiyatlamaları kurgulayabilirken, kullanıma hazır senaryolar ile kampanyaları kolayca tanımlayabiliyor. Ek olarak dinamik etiketleme, kriteroluşturma ve hesaplama özellikleri ile esnek kampanyalaroluşturabiliyorlar. Üstelik yeni kampanya platformu, öncekiversiyondan farklı olarak kasa sistemi dışında ayrı bir uygulama olarak kullanılabiliyor. Bu sayede bütünsel yaklaşımlae-ticaret sitesi gibi farklı satış kanallarında da kampanya vefiyat kurguları oluşturmak ve yönetmek mümkün hale geliyor.Türkiye’de bir ilk olan ve devrim yaratan Logo Diva RETAILbulut Mobil Satış Modülümüz, kasa satış işlemlerini sabitkasalardan bağımsız hale getiriyor. Gelişmiş özellikleriyleilk kez bulut üzerinden birçok farklı sürecin gerçek zamanlıyönetilmesini sağlayarak kullanıcılarına benzersiz müşterideneyimi sunuyor. Mobil Satış Modülümüz, mağaza içindemüşterilere kasa kuyruğuna girmeden satın alma deneyimisunarak müşteri memnuniyetini güçlendiriyor.Perakende sektöründe özel günlerde, hafta sonlarında vekampanya dönemlerinde ekstra yoğunluğa şahit oluyoruz.Logo Diva RETAIL’ın bulut gücünü taşıyan Mobil Satış Modülü ile yoğun dönemlerde kasa önündeki yığılmayı kasabankosuna ilave kasa donanımları almaya gerek kalmadan,mobil olarak hızlı ve kolayca yönetebiliyoruz. Mağaza içindealışveriş yapan müşterinin satın aldığı ürünler, müşterininkasaya gitmesine gerek kalmadan, satış danışmanı tarafından mobil cihaz üzerinden kolayca okutularak alışverişsepeti hızla oluşturuluyor. Müşteri seçimi veya müşterioluşturma aşamasının ardından ödeme, müşterinin kredikartıyla bulunduğu yerde alınarak müşterilerin uzun kasakuyrukları beklemesine gerek kalmadan yapılabiliyor. Ayrıca, mağazadaki deneyimi artırmanın yanı sıra perakendemüşterilerimizin geçici olarak açtığı çadır mağazaları, etkinlik alanları ve kapıda ödeme gibi satış noktalarında ekstrabir kasa sistemine ihtiyaç duymadan satış yapabilmelerineolanak tanıyor. Logo Diva RETAIL Mobil Satış Modülü’nünbir başka özelliği de, Türkiye’nin önde gelen mobil ödemeplatformlarıyla birlikte çalışması. Uyumlu mobil cihazlardaki Soft POS platformu aracılığıyla; temassız kredi kartları,TR Karekod ve mobil cüzdanlar ile ödeme alma imkanı sağlıyor. Ayrıca Android POS ile Soft Pos’a ek olarak, çipli veswipe edilebilen kredi kartlarıyla da ödeme alınabiliyor.Ödeme, müşterilerin her zamanki ödeme deneyimleriylebenzer şekilde fiziksel kredi kartından alınıyor ve kartın internet alışverişine açık olup olmaması konusundan bağımsız ilerleniyor. Bu sayede mobil cihazlardan gerçekleştirilenalışverişlerin iadesi, Türkiye’nin her yerinden mevcut kasasistemlerinden gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca iç veya dış entegrasyonla sağlanan sadakat uygulamalarının puanları,müşteriye özel avantaj kodlarıyla indirimler ya da banka puanları da alışveriş deneyiminde yer alıyor. Son olarak perakende markaları, mağazalarında müşterilerine farklı deneyimler yaşatacak dijital çözümler görmek istiyor. Bunu akıllımağaza konseptine geçiş evrelerinden biri olarak tanımlayabiliriz. Logo Yazılım olarak geliştirdiğimiz Self Checkoutbulut servisimiz ile müşterilerin yıllardır büyük süpermarketlerde deneyimledikleri kendi kendine alışveriş imkanınıperakendenin yeni segmentlerine de yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.
Müşteri deneyimini tasarlarken tüm ekosistemdeki ta-lep ve görüşleri dikkate aldığınızı ve bu yönde çözümlergeliştirdiğinizi biliyoruz. Bu bağlamda oluşturduğunuzmüşteri deneyim stratejinizi ve bileşenlerini anlatır mısı-nız? Süreçte nasıl bir yol izliyorsunuz?
Logo Yazılım olarak perakende sektöründeki yatırımları-mıza bulut çözümler üretecek şekilde yön veriyoruz. Bulutçözüm sunma iddiasıyla sahneye çıktığınız zaman tekno-lojinizden inovasyon gücünüze, müşteri deneyim ve destekyönetiminizden satış gücünüze kadar birçok alanda artıkyeni paradigmaya göre organize olmanız ve yapılanmanızgerekiyor. Perakende sektörüne yatırım yaparken, peraken-de markalarının üst yönetimlerinin gerçekleştirmek istediğistratejik ve vizyon projelerinin hızlıca hayata geçirilme ihti-yacını göz önünde bulunduruyoruz. Perakendecilerin ölçekbüyümesine karşı yaşadıkları bilgi teknolojileri patinajları,inovasyon kırılganlıklarının giderilme güçlüğü, çok çeşitlisistemlerin birbiriyle uyum içerisinde çalışan iyi bir kombi-nasyonunun yakalanamaması, IT ekipleri üzerindeki verim-siz operasyonel yükler gibi konuları teknolojimiz ve organi-zasyonumuzla nasıl giderebileceğimize odaklanıyoruz. Buyaklaşımla birlikte bulut çözüm paradigmasına geçtiğinizdeartık ürünleriniz değil servisleriniz ön plana çıkıyor. Siz ar-tık bir hizmet şirketi oluyorsunuz.Bu noktada müşterilerimizin tüm satış kanallarında dahaiyi bir deneyim tasarlamasına yönelik olarak bulut platfor-mumuzu kullanımlarına açıyoruz. Platform, bünyesindeperakendenin ihtiyacına yönelik birçok servisi barındıyor.Biz müşterilerimizin mevcut ve gelecek ihtiyaçlarını kar-şılayacak şekilde, halihazırda kendi bünyelerinde kurulusistemleriyle bulut platformumuzun bağlantısını yaparakmüşterimizin her zaman en iyi kombinasyonu yakalamasınaolanak sağlıyoruz. Bu bazen mağaza kasa servisimiz ile ERPsistemlerinin bir kombinasyonu gibi sade bir kurgu olurkenbazen de kasa servisleri, ortak kampanya servisi, mobil kasaservisleri, lojistik bağlantı servisleri, dış sadakat servisleri,marketplace bağlantı servisleri gibi karmaşık bir bulut yapısıda olabiliyor. Halihazırda toplamda 75 farklı entegrasyonuaynı anda işlettiğimiz müşterimiz bulunuyor. Perakendemüşterilerimize gerçekleştirdikleri zorlu operasyonlarındadestek olabilmek için destek hatlarımızı 365 gün açık tutu-yoruz. Müşterilerimize özel SLA anlaşmaları imzalayarak buhizmetimizi sürekli ve erişilebilir kılıyoruz.
Perakende sektöründe yenilik ve dijital dönüşüm için birkatalizör görevi üstlenen bulut bilişimin sektöre kazan-dırdıkları ve yarattığı avantajları neler?
Logo Yazılım olarak, perakendeye odaklı, en yeni teknoloji-lerle donatılmış, hızlı ve verimli çözümler sunmaya öncelikveriyoruz ve bunu her ölçekten perakende şirketi için bu-lutta kullanılabilen şekilde sunuyoruz. Perakende sektörüiçin özel olarak tasarladığımız bu çözümler bir servis olaraksunuluyor, müşteri memnuniyetini ve kârlılığı artırmayaodaklanıyor. Bulut teknolojisinin kullanılmasıyla terminal,sunucu, güvenlik yazılımı, yedekleme, veri tabanı kurulu-mu, bakım destek hizmeti, çeşitli yazılım lisansları gibi yatı-rımlara gerek kalmıyor.Bulutta hizmet almanın yeni standartları belirlediği düşü-nüldüğünde; markalar, arzu ettikleri iş geliştirme ve inovas-yonu Logo perakende bulut platformuyla hızla karşılaya-bilme imkanı buluyor. Böylece bir markanın ekip kurarakdoğrudan ilgilenmesini gerektirmeyen teknoloji, donanım,teknik insan ve zaman gibi masraf ya da maliyet kalemlerinedeniyle harcayacağı efor yerine rekabette farklılaşmayaodaklanabiliyor. Bu da markalara arzu ettikleri dönüşümügerçekleştirmesinde önemli avantajlar sağlıyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.