Lider online iş yeri marketi Avansas, hizmet kalitesi ve bu kaliteye paralel olarak ilerleyen büyüme hızıyla ülkemiz ekonomisine de önemli katkılarda bulunuyor. İş yeri malzemeleri pazarında Türkiye’nin en geniş yatırımlı ve organize şirketi olan Avansas, başarılarını artık yurt dışına da taşıyor. İlk olarak İngiltere pazarına giriş yapan şirket, yüksek kalite ve rekabetçi fiyat avantajı gibi güçlü yönleriyle kısa sürede bölgede fark yaratmayı hedefliyor. Türk markalarını yurt dışındaki müşterilerle buluşturdukları için mutlu ve gururlu olduklarını belirten Avansas Genel Müdürü Sedat Anak sorularımızı yanıtladı ve hedeflerini anlattı.
Geçtiğimiz aylarda ilk küresel açılımınızı gerçekleştirerek İngiltere’de faaliyet göstermeye başladınız. Türkiye’den sonra İngiltere’de de “iş yerinin alışveriş yeri” olma hedefiyle gerçekleştirdiğiniz projenin kapsamını ve hedeflerini öğrenebilir miyiz?
Avansas olarak, geride bıraktığımız 13 yıl içerisinde Türkiye’nin lider online iş yeri marketi olarak operasyonlarımıza devam ediyoruz. Türkiye’de iş yeri alışverişi konusunda açık ara lider bir konuma ulaştık. Şimdi ise bu başarımızı yurt dışına taşımak için yeni bir açılım gerçekleştirdik. Açılımın ilk adımı ise İngiltere oldu. 500 adedi Avansas markalı olmak üzere yaklaşık 4 bin adet ürün ile İngiltere pazarına giriş yaptık. Eylül ayı itibarıyla kendi dağıtım araçlarımızla, Bedford Bölgesi’nde yer alan depomuzdan İngiltere’ye 1 iş gününde teslimat yapmaya başladık.
Söz konusu yatırım ile küresel hedeflerinizin ilk noktasına ulaşmış oldunuz. İlerleyen süreçlerde yurt dışı ayağında gerçekleştirmeyi düşündüğünüz yeni yatırımlar ve projeler neler?
İlk küresel açılımımızla sadece İngiltere değil, Birleşik Krallık adalarındaki bütün ülkelerde faaliyet göstermeye başladık. Bu yolculuğumuzda ilerleyen süreçlerde Avrupa’nın farklı şehirlerinde de hizmet vermeyi hedefliyoruz. Çalışan sayısının en yüksek olduğu Avrupa’daki ilk üç ülkeden biri olan İngiltere, bizim için en zorlu pazarlardan birisiydi; bu yatırımı birçok güçlü küresel rakibimiz olmasına rağmen gerçekleştirdik. Diğer yatırım yapacağımız Avrupa ülkelerinde de işimiz kolay olmayacak ancak Türkiye’de yakaladığımız başarıyı ve hizmet kalitesini daha geniş bir coğrafyaya yaymayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda bizimle birlikte Türk üreticisini de yurt dışı pazarıyla buluşturarak Türk markalarının vitrini olmayı hedefliyoruz
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.