”KAYNAKLARIMIZIN YÜZDE 100’ÜNÜ DİJİTALLEŞMEYE YÖNELTİYORUZ”
Yüzde 100 Anadolu Grubu sermayesi ile kurulan Garenta, global marka olma vizyonuna sahip araç kiralama firması olarak sektör yolculuğunu güçlü şekilde sürdürüyor. Müşterilerinin konforu ve mutluluğunu düşünerek teknolojik altyapısını sürekli güncelleyen şirket, en büyük yatırımlarını yine aynı amaçla dijitalleşmeye ayırıyor. 26 marka ve 117’den fazla modelden oluşan 8 binin üzerindeki geniş araç parkıyla araç kiralamak isteyen herkese çözümler sunan Garenta, bakımlı ve genç araçlardan oluşan filosu ile kurumsal müşterilerine de ayrıcalıklar sağlıyor. Business Türkiye sorularını yanıtlayan Garenta & ikinciyeni.com Genel Müdürü Şafak Savcı, bizlere şirketin sunduğu avantajlar ve kampanyalar hakkında bilgiler verirken dijital hedeflerini de aktarıyor.
Fark yaratan hizmet anlayışıyla sektörünün öncülerinden Garenta olarak araç kiralama hacminde 2023 yılının ilk çeyreğinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 56 artış gösterdiniz. Yılın ikinci yarısına geldiğimizde rakamlarda nasıl değişiklikler oldu? 2023 yılının son aylarına dair hedefleriniz neler?
2023 yılının ilk yarısı, tıpkı ilk çeyrekte olduğu gibi verimli geçti. Araç kiralamaya olan talep arttı ve bizler de bu kapsamda hem hizmet hem de ürün anlamında yatırımlarımıza devam ettik. Yılın ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre sözleşme sayımızı yüzde 40 artırdık. Bununla beraber, toplam kira günü sayımızda yüzde 50’den fazla, ortalama kira süremizde ise yüzde 10 seviyesinde artış gözlemliyoruz. Ulaşım ihtiyacı her geçen gün artıyor. Sıfır ve ikinci el araç fiyatlarındaki artışlar, tüketicileri ulaşım ihtiyacı için kiralama gibi farklı alternatiflere yönlendiriyor. Dolayısıyla yılın ikinci yarısında da bir önceki yıla göre talebin daha yüksek olacağını söyleyebilirim.
Geçtiğimiz yıllarda bayileşme atağıyla ülkemizin birçok noktasına Garenta markasını taşıdığınızı ve bayi ağınızı genişlettiğinizi biliyoruz. Genel olarak bayileşme süreçlerinizin işleyişi ve gelinen noktaya dair bilgi alabilir miyiz? Önümüzdeki dönem bu konuda hedefleriniz neler?
2019 yılının son çeyreğinde başladığımız bayileşme atağıyla Türkiye’nin birçok noktasına Garenta markasını taşıdık. Bugün 39 ilde, 21’i havalimanı noktası olmak üzere 80’in üzerindeki ofisimizle müşterilerimize araç kiralama hizmeti veriyoruz. 2023 yılı içerisinde filomuzdaki elektrikli araç oranını ve çeşitliliğini artıracağız. Buna paralel olarak ofislerimizde elektrikli araç şarj istasyonu alanları oluşturmaya başladık. İlerleyen süreçte bu hizmetimizin olabildiğince çok ofisimizde olmasını hedefliyoruz. Genişleme stratejimiz hız kesmeden sürecek ve yeni konseptlerle farklı lokasyonlarda müşterilerimizle buluşacağız.
Araç kiralama ihtiyaçlarına geniş filonuzla hizmet veren bir şirket olarak oluşturduğunuz çözümleri anlatır mısınız? Garenta’nın sunduğu avantajlar ve kampanyalar neler?
26 marka ve 117’den fazla modelden oluşan 8 binin üzerindeki geniş araç parkımızla araç kiralamak isteyen herkese Garenta deneyimini yaşatmak istiyoruz. Bu anlamda müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler bizim için çok değerli. Geçen yıl hayata geçirdiğimiz 7 gün ve üzeri kiralamalarda net yüzde 50 indirim kampanyamız o dönemde oldukça ilgi görmüştü. Bu sene de kampanyamızı online kanallarımızda yapılan rezervasyonlarla tekrar kullanıcılarımızla buluşturduk. Kampanyamızın başarısının artarak devam edeceğine inanıyorum. Üyelerimize özel sunduğumuz kampanyaların yanı sıra farklı markalarla da fırsatlar oluşturuyor ve koşulsuz müşteri memnuniyeti sağlayacak projelere imza atıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.