“İŞ YAPIŞ BİÇİMİMİZ TÜKETİCİLERİMİZİ DOĞRU ANLAMAK ÜZERİNE”

Ülkemizin en beğenilen markalarından Pınar tarafından e-ticaretin günlük hayatın bir parçası haline geldiği, daha hızlı ve akıllı çözümlerin arandığı günümüz dünyasın da tüketicilerle direkt olarak buluşmak için kurulan PınarOnline, yeni tüketici profilinin ihtiyaçlarını merkezine alarak başarılı yolculuğunu sürdürüyor. İş modelini, tüketicileri anlamak ve ihtiyaçlarını analiz etmek üzerine kuran şirket, e-ticaretin sürekli gün cellenen trendlerine paralel hizmetler geliştiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı ya nıtlayan PınarOnline Dijital Dönüşüm ve E-Ticaret Direktörü Bilge Kalpaklıoğlu Eyilik, doğrudan satış (D2C) modelinin avantajlarını ve değişen tüketici pro fili hakkında değerlendirmelerini aktarıyor.

Ülkemizin önde gelen online alışveriş platformu PınarOnline aynı zamanda başarılı bir kurum içi girişimcilik örneği olarak öne çıkıyor. Bu anlamda, PınarOnline’ın yola çıkış öyküsünü anlatır mısınız? Hedeflerinize ilerlerken öncelikleriniz ve gelinen noktayı da alabilir miyiz?

PınarOnline sadece e-ticaret sektörüne giriş olarak değil kurumumuz içinde başlattığımız dijital dönüşümün bir parçası olarak gittikçe dijitalleşen dünyada büyüme hedefiyle doğdu. PınarOnline sayesinde doğrudan tüketicilerimize ulaşarak onların sürekli değişen ve gelişen ihtiyaçlarını anlıyoruz. Sürekli teknolojik alt yapımızı geliştirerek tüketicilerimizin datasına hakim oluyor ve bu datayı kullanarak tüketicilerimizin ihtiyaçlarına doğrudan cevap veren yeni ürünleri kendi bünyemizde geliştirebiliyoruz. Artık bilgiye hızlı ulaşmak ve kendisine sunulandan daha fazlasını isteyen, özelleştirilmiş ve kendisi için değer ifade eden ürün ve deneyimler arayan, deneyimlerini çevresi ile paylaşmak için sabırsızlanan ve işletmelerinin faaliyetlerine yön veren bir tüketici profili var. Böylelikle doğrudan inovasyon yapabilmenin kapılarını da açıyoruz. Biz bu yeni talepkar tüketici profiline göre bir yapı kurarak ve tüketicilerimizi daha iyi tanıyarak her sorusuna, her ihtiyacına cevap verebilmeyi, güçlü Ar-Ge altyapımızla yeni ürünler üretmeyi ve sunmayı hedefledik. Bu ihtiyaç sadece ürün değil. Örneğin, “Güzel Yaşa” başlığı altında paylaştığımız içerikler, hayatlarına dokunan, sağlıklı beslenme ve yaşama yönelik alternatifler sunan, mutfaklarını zenginleştiren önerileri de içeriyor. Bugün ister web sitesinden isterse mobil cihazlardan ulaşılabilen PınarOnline, Pınar’ın et, süt, su ve içecek ürün gruplarının yanı sıra PınarOnline’a özel olarak üretilen Pınar Kasap ve Pınar Box ile Pınar Select kategorisinde tamamlayıcı markaların da bulunduğu 560’tan fazla ürünü tüketicilere İstanbul ve İzmir’de kurye aracılığıyla diğer şehirlere de kargo hizmetiyle ulaştırıyor. Tüketici dilerse PınarOnline’a Trendyol, TrendyolGo Hepsiburada ve Hepsiburada Express gibi e-ticaret satış platformlarında yer alan pazaryerlerin den de ulaşarak alışverişini yapabiliyor.

PınarOnline, “Doğrudan Tüketiciye” (D2C) ile marketten alışveriş yapanlarla online alışverişi tercih edenlerin kullanabileceği bir platform. Bu model hakkında bilgileri ve sağ ladığı avantajları anlatır mısınız?

Doğrudan satış (D2C) modeli ile tüketiciye ürünlerimizi ulaştırabildiğimiz için tüketici-marka ilişkisini güçlendiren, onları daha iyi anlamamızı sağlayan olanakları bize sunuyor. İş yapış biçimimizi şekillendiren en önemli konu, tüketicilerimizi anlamak ve onların ihtiyaçlarını analiz etmek. Tüketim miktarlarını, sepete attıkları ürünleri ve kullanım alışkanlıklarını analiz edebildiğimiz veri envanterimiz var. Bu envanter alışveriş sepet analizlerine, tüketicilerin alışkanlıklarına, alışveriş sıklığına göre şekilleniyor. Müşterilerimizin tercihlerini anında görüp onlarla hızla iletişime geçebiliyoruz. İhtiyaçları doğrultusunda doğru ürünleri, uygun saklama koşullarına sadık kalarak güvenle teslim ediyoruz. Tüketicileri anladığımız, onların tüketim ihtiyaçlarına doğru ve hızlı şekilde cevap verdiğimiz için tüketici sadakatimiz de artıyor. Artık müşteriler, ihtiyaç duydukları ürüne web sitesinden veya mobilden ulaşarak alışverişlerini hızlı ve pratik şekilde yapıyor.

Küresel ölçekte büyüme gösteren “Doğrudan Tüketiciye” (D2C) modeli Türkiye’de ne kadar yaygın? Geniş anlamda D2C’nin geleceği hakkında öngörülerinizi alabilir miyiz?

Araştırma şirketlerinin sunduğu bulgulara göre, 2025 yılınaka dar D2C satışlarının 6,8 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Ülkemizde 2023 e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 115 artarak 1,85 trilyon TL’ye ulaştı. İşlem sayısı ise bir önceki yıla göre yüzde 22 artarak 5,9 milyar adet olarak gerçekleşti. Bunun da yaklaşık yüzde 15’ini D2C satışları oluşturuyor. Bu sene sonunda e-ticaret hacminin 3,4 trilyon TL olması hedeflenirken, doğrudan tüketiciye satışların toplam pazardaki payının gelecek sene yüzde 25 olması bekleniyor.

PınarOnline olarak güçlü ve organize dağıtım sisteminiz ile önemli bir yatırıma imza attınız. Bu yatırım ile hedefleri anlatır mısınız?

PınarOnline olarak İstanbul ve İzmir’de müşterilere “randevulu teslimat” seçeneği sunarak +4 /-18 derece santigrat arası ürün gruplarını hızlı ve güvenli şekilde ulaştırıyoruz. Geçen sene faaliyetine başlayan Ayazağa depomuz sayesinde İstanbul içine aynı gün teslimat modelini de hayata geçirdik. Bu sayede satış ve müşteri hacmimizde artış başarısı elde ettik.

Teknoloji ile sürekli gelişen bir alanda bulunan ve e-ticare tin sürekli güncellenen trendlerine uyum gösteren bir şirket olarak hizmet alanlarınızda hangi projelerinizi önceliklendiriyorsunuz ? Sunduğunuz yeni projeleriniz arasında neler mevcut?

Günümüzde dijital ortamlarda güvenlik en önemli konular dan biri haline geldi. Müşteri verilerini korumak için güvenlik protokolleri ve çalışan eğitimlerinin yanı sıra en son teknolojiyi kullanıyoruz. Müşterilerimize hangi verileri topladığımızı ve nasıl kullandığımızı açıkça bildiriyor, verilerini kontrol etme ve yönetme yetkisi veriyoruz. Müşteri verilerini, müşteri deneyi mini geliştirmek ve daha iyi ürünler ve hizmetler sunmak için kullanıyoruz. PınarOnline olarak, hassasiyetle üzerinde çalıştığımız konuların başında müşteri bilgilerinin gizliliği ve teknolojiye yatırım geliyor. Dünyada kullanılan en iyi altyapı ve yazılımları araş tırdık. Nihayetinde kendi yazılımımızı oluşturarak sıfırdan bir platform kurduk. Müşteri deneyimini mükemmelleştirecek, doğru zamanda doğru siparişi almamızı ve iletmemizi sağlayan teknolojiyi kullanıyor, hazır yapay zeka yazılımlarına yatırım yapıyoruz. Böylelikle değişimlere kolaylıkla adapte olabileceğimizi biliyoruz. PınarOnline’ı yeni müşteri deneyimlerine, önümüzde hızla gelişen sosyal ticaret ve tüketiciyle diyaloğa dayalı ticaret trendlerine hazırlıyoruz. Mobil uygulamamız üzerinden Konuşarak Ticaret (Conversational Commerce) olarak adlandırılan yöntemle müşterilerimizin istek ve ihtiyaçlarına göre seçenekler sunabiliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.