“INSURTECH’TEKİ GÜCÜMÜZ SÜREÇLERİ NETLEŞTİRİYOR”

Ülkemizin güçlü kuruluşlarından Sigortam.net, finans sektörünün en önemli alanlarından biri olan sigorta sektörünün lideri pozisyonundaki başarılı yolculuğunu yenilikçi vizyonuyla sürdürüyor. Ülkemizin gelişen dinamikleri ile büyüme eğiliminde olan sektörün öncü projelerini devreye alan şirket, sürdürülebilir bir gelecek için taşıdığı sorumluluğun bilinciyle dijital sigortacılıkta ilklere imza atıyor. Sektörü ileriye taşıyacak makro trendin insurtech olduğuna inandıklarını belirten Sigortam.net CEO’su Bora Uludüz, çözüm stratejilerini de bu yönde geliştirdiklerinin altını çiziyor.

SİGORTA BİLİNCİ VE TEKNOLOJİK DÖNÜŞÜM, ÇÖZÜMÜN ANAHTARI

Ülkemizde sigorta sektörünün, nüfus artışı, ekonomik büyüme ve artan penetrasyon ile büyümeye devam ettiğini ve özellikle dijital sigortacılık pazarının doygunluktan oldukça uzak olduğunu söyleyebiliriz. Bununla beraber, tüketici alışkanlıkları ve gelir düzeyinin gerilemesi, aktif büyümeyi sınırlandıran unsurlar olarak önümüzde duruyor.

SEKTÖRÜN İTİCİ GÜCÜ SİGORTAM.NET OLACAK

Türkiye’de bugün sigortacılık ürünlerinin sadece yüzde 7-8’i dijital kanallar üzerinden satılıyor. Oysa bankacılık sektörüne baktığımızda kullanıcıların yüzde 80’den fazlası dijital müşteri. Basit finansal işlemlerin yüzde 95’i dijitalden geçiyor. Kredi gibi karmaşık ürünlerde dahi dijitalin kullanımı yüzde 50’yi geçti. Türkiye dijital bankacılıkta bu kadar önemli yol almışken, sigortacılıkta oranların hala yüzde 7-8’lerde olması, ne kadar uzun bir
yolumuz olduğunu gösteriyor. Burada da sektörün itici gücü Sigortam.net olacak.

Biz, ülkemizde sigorta brokerliği sektörünü ileriye taşıyacak makro trendin insurtech olduğuna inanıyoruz. Dolayısıyla çözüm stratejilerimizi de bu yönde geliştiriyoruz. Büyük veri analitiği ve ileri analitik yöntemler, sigorta brokerlerine daha iyi risk değerlendirmesi yapma ve müşterilere daha uygun poliçeler sunma imkanı sağlıyor. Önümüzdeki dönemde veri analitiği, müşteri davranışlarını ve taleplerini anlama konusunda da önemli bir rol oynayacak.

EN DÜŞÜK FİYATLI ÜRÜNÜ TERCİH EDENLER GİDEREK AZALIYOR

Sigortam.net olarak biz, ülkemizde dijital sigortacılıkta bir ilke imza atarak, Mart 2022’den bu yana yapay zeka algoritmasıyla müşterilerimize uygun fiyat, geniş kapsam ve önerilen ürün açısından üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunuyoruz. Bu uygulamadan önce örneğin kasko branşında müşterilerimizin yüzde 40’ı en düşük fiyatlı poliçeyi tercih ederken, şeffaf ve anlaşılması kolay kapsam skorlaması sayesinde artık müşterilerimizin yüzde 45-50’sinin önerilen ürünü ve yüzde 20-25’inin en kapsamlı ürünü aldığını fark ediyoruz. En düşük fiyatlı poliçeyi tercih eden müşteri oranının ise yüzde 25-30 seviyesine geldiğini gözlemledik. Dolayısıyla Türkiye’de bir ilk olan bu uygulama ile müşterilerin yüzde 10-15’inin teminat içeriğini daha iyi anlayarak, daha geniş kapsamlı ya da daha iyi fiyat-performans oranına sahip bir ürünü tercih etmelerini sağladık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.