Boyner Grup tarafından 2015 yılında hayata geçirilen Hopi, kullanıcılarının hayat tarzlarına, zevklerine ve ihtiyaçlarına uygun kampanyalar sunan ve alışveriş konusunda ihtiyaç duyabilecekleri rehberliği sağlayan bir uygulama. 11 milyondan fazla üyesi bulunan Hopi, geçtiğimiz aylarda pazar yeri olarak Hopishop’u devreye aldı. “Kimsede Olmayan Her Şey” mottosuyla yola çıkan platformda, farklı sektörlerden yüzlerce markayı bir arada bulabiliyorsunuz. Hopishop’la ilgili sorularımızı yanıtlayan Hopi CEO’su Yalın Özcan, yıl sonuna kadar her 4 Hopi kullanıcısından 1’ini Hopishop’lu yapmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.
Hopishop pandemide doğan bir iş fikri. Pandemi döneminde satın alma tercihleri ihtiyaçlar doğrultusunda belirlendi ama bu durum özel zevkleri olan ve alışveriş tercihlerini de normalde bu yönde gerçekleştiren kişiler için eksiklik yarattı. Kısacası ihtiyaç odaklı satın almalar, keyif için yapılan alışverişin yerini dolduramadı. Pandemi dönemindeki kullanıcı kaynaklı veriler kişisel zevkleri, tercihleri yansıtan, keşfetme ve öğrenme odaklı alışveriş keyfinin özlendiğini ortaya koydu. Bu dönemde dijital alışveriş alışkanlığı gelişirken, mevcut uygulamalar farklı müşterilerin beklentilerini karşılamada yetersiz kalmaya başladı. Biz de özel zevkleri olan ve bu yönde alışveriş yapan kişiler için “Kimsede Olmayan Her Şey”e sahip olabilecekleri Hopishop’u kurduk.
Günümüzde hızla artan dijital alışveriş platformları, tüketicileri de e-ticerete yönlendirmiş durumda. Hopishop’u benzerlerinden ve diğer pazar yerlerinden farklı kılan özellikleri nelerdir?
Hopishop; Karaköy’de, Galata’da, Alaçatı’da, Urla’da, Konyaaltı’nda ya da Bodrum’da tasarım dükkânlarıyla dolu sokaklarda yaşanan alışveriş deneyimini kullanıcılarının cep telefonlarına taşımayı hedefliyor. Tasarım kıyafetler satan bir butikten aksesuar dükkânına geçmek, bir sanat galerisini gezmek, organik ürünlerle dolu bir marketi keşfetmek gibi deneyimler vadediyor. Kullanıcılarımız dükkânlarda dolaşarak ilham almak, kendilerini geliştirmek, hayattan keyif almak ve yeni deneyimler yaşamak için aradıkları her şeyi Hopishop’ta buluyor. Ayrıca, bu dükkânlarda “Paracık” kazanıyor ve kazandıkları Paracık’ları harcayabiliyorlar. Bunlara ek olarak, Instagram gibi etkileşimin yüksek olduğu sosyal kanallardan satış yapan ve pandemi döneminde güçlü markalar oluşturan girişimcilere de destek veriyoruz. Girişimciler, tüketicilerin internet alışverişi yaparken yaşadıkları güven sorununu aşmak için pazar yerlerine giriyor. Bu da onların büyük marka ve kampanyalar arasında kaybolmalarına neden olabiliyor. Hopishop ile bu markalara doğru hedef kitleye ulaşacakları bir platform sunmayı, onları görünür kılmayı ve müşteriyle buluşturmayı hedeflerken; tüketicinin de tek bir noktadan güvenli ve keyifli alışveriş deneyimi yaşamasını sağlıyoruz.
Hızlı büyüyen bir platform olarak Hopishop’un altyapısını ve platform özelliklerini öğrenebilir miyiz?
Hopishop için pazar yeri altyapısı kullanıyoruz. Hopishop’a dâhil olan satıcıları platformumuza kolaylıkla entegre edip ürünlerini üyelerimiz ile buluşturuyoruz. Satıcılarımız için satıcı özelinde açtığımız bir platform bulunuyor. Ürün bilgilerini, fiyat ve stok yönetimlerini bu platformdan 7/24 yapabiliyorlar. Yine siparişlerini de onlara sunduğumuz platformlar üzerinden takip edebiliyorlar. Özetle satıcılarımızın tüm işlemlerini onlara sağladığımız arayüzlerden ya da entegrasyon sistemi üzerinden gerçekeştirebildiğini söyleyebiliriz. Kullanıcılarımızı da kişiselleştirimiş ürün listeleri, story gösterimleri, kategori ve dükkân sayfalarımızdan Hopishop ürün seçkisi ile buluşturuyoruz. Alışveriş sürecinde Masterpass altyapısı ile birlikte güvenli ödeme yöntemi sunuyoruz. Kargo entegrasyonumuz ile de müşterilerimize ürünleri ulaştırıyoruz. Hopishop’u bulut teknolojileri ve mikroservis mimarisi kullanarak geliştirdik. Bu sayede kullanıcı trafiğindeki anlık dalgalanmalara rahat bir şekilde cevap verebiliyor ve altyapımızı gerektiğinde yatay olarak genişletebiliyoruz
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.