”HİPER KİŞİSELLEŞTİRME İLE MÜŞTERİ DENEYİMİNİ YUKARIYA TAŞIYACAĞIZ”

Türkiye’de her 6 kişiden 1’inin kullandığı Hopi, bugün en büyük B2B2C pazarlama şirketi. Yakın zamanda tamamlanacak hiper kişiselleştirme projesi sayesinde kişiselleştirilmiş teklif sunabilme kapasitesini en az üç kat artıracak olan Hopi’nin hedefi bu sayede iş ortaklarının Hopili cirosunu da en az iki kat artırmak. Pandemi, dijital dö – nüşümün hızını daha da yükselterek iş yapış şekillerinden alışveriş alışkanlıklarına ve tüketici eğilimlerine kadar pek çok şeyi değiştirdi. Değişime hızla ayak uydurabilen şirketler ise reka – bette avantaj sağlayıp bu dönemin şirketleri olmayı başardı. 7 yıl önce bir mobil sadakat ve alışveriş uygulaması olarak yola çıkan, geleceğin trendleri ve teknolojilerini öngörerek önemli yatırımlar yapan Hopi için bu şirketlerden biri demek hiç de yanlış olmaz. 15 milyona yakın kullanıcısı ve 300’e yakın iş ortağı bulunan Hopi’yi bugün itibarıyla günde 200 ila 250 bin kişi ziyaret ediyor. Uygulama üzerinden geçen işlem sayısı ise günlük 50 ila 55 bin. Geçen yıl kullanıcılarına uçtan uca dijitalleşmiş bir alışveriş de ”H IPER K I Ş ISELLEŞT IRME ILE MÜŞTER I DENEY I M I N I YUKARIYA TAŞIYACAĞIZ” Gül SAĞIR AYDIN Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama, E-Ticaret ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı neyimi sunmak için dijital pazaryeri uygulaması Hopishop ve dijital cüzdan uygulaması Hopipay’i hayata geçiren Hopi, bu – gün Türkiye’nin en büyük B2B2C pazarlama şirketi olma yolun – da ilerliyor. Hopi ile çalışan şirketlerin, pazarlama teknolojileri alanında yatırım yapıp, yüksek bütçelerle teknolojik altyapılar kurmasına gerek kalmıyor. Onlar ana işlerine odaklanırken Hopi gerekli tüm altyapıyı onlara sunuyor

”HOPİ HERKES İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KAZAN-KAZAN MODELİ YARATIYOR”

Akıllı iletişim, sepet artırma, yeni müşteri kazanımı, sadakat ya – ratma ve akıllı hedefleme, Hopi’nin öne çıkan Martech çözüm – leri arasında yer aldığını söyleyen Hopi Ürün Yönetimi, Pazar – lama, e-Ticaret ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın, Hopi’nin bu alandaki yeteneklerini şu sözleri ile anlatıyor: “Hopi, kullanıcılarının konum bilgilerine ve sa – tın alma hareketlerine uygun iletişim yapıyor. Onların AVM ya da mağaza içinde hangi reyonlarda ne kadar zaman geçir – diğini belirleyip analiz edip, kategori özelinde gerçek zamanlı kampanyalar hayata geçirebiliyor. Hopilinin hangi sektörden alışveriş yapma ihtimali olduğunu, hangi markayı tercih etme eğiliminde olduğunu tahmin edebiliyor. Kullanıcının hangi ile – tişim kanalını tercih ettiğini, hangisi ile alışverişe yöneldiğini anlayabiliyor. Hopi ayrıca sürekli alınan ürünler için müşteri özelinde döngüleri hesaplayıp, hatırlatma yapabiliyor. Örneğin, ‘Nemlendiricin ya da parfümün bitmiş’ diyebiliyor veya çocuk ayakkabısı alındıysa çocuğunun ayağının büyüdüğünü tahmin edip ona göre öneride bulunabiliyor. Kısacası Hopi, iş ortakla – rının müşteri ediniminden sadık kullanıcı kitlesi oluşturmasına ve kâr getirisine kadar tüm pazarlama faaliyetlerine dokunarak dönüşüm oranı, müşteri edinme maliyeti, ortalama sepet tutarı gibi önemli büyüme metriklerin yönetimini sağlıyor. 300’e ya – kın markanın yer aldığı bu ekosistem, herkes için sürdürülebilir kazan-kazan modeli yaratıyor.”

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.