”HER YAŞTA PROJEMİZLE TOPLUMA REHBER OLMAYI AMAÇLIYORUZ”
Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün lider kuruluşlarından AgeSA’nın hayata geçirdiği Türkiye’nin yaşlanma konulu ilk ve tek KSS projesi “Her Yaşta”, 5. yılı kapsamında gerçekleştirdiği “Türkiye Nasıl Yaşlanıyor?” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Türkiye temsili araştırmada, 35-55 yaş arasındaki orta yaş grubunun yaşlanmaya bakış açısı, yaşlılık dönemine dair hazırlıkları ve gelecekteki yaşlılık deneyimlerinin bugünkü yaşlı bireylere kıyasla nasıl farklılık göstereceği ele alındı. “Her Yaşta” projesinin 5. yılı ve araştırmayla ilgili değerlendirme yapan AgeSA Hayat ve Emeklilik Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Roşan Dilek, söz konusu projeyle topluma rehber olmayı amaçladıklarının altını çiziyor.
”YAŞLANAN NÜFUS İÇİN TOPLUMSAL VE BİREYSEL ÖLÇEKTE HAZIRLIK YAPMAK ÇOK ÖNEMLİ”
Türkiye, çok uzun yıllardır genç nüfusuyla tanınıyor. Ancak giderek daha hızlı şekilde yaşlanan toplumlar arasına katıldık. Türkiye’de yaşlı nüfusun toplam nüfusa oranı 2023’te yüzde 10,2’ye çıkarak BM kriterlerine göre ‘yaşlanmakta olan ülke’ statüsünde yer almaya başladı. Yaşlanan nüfus için toplumsal ve bireysel ölçekte hazırlık yapmak çok önemli. 2019 yılında hayata geçirdiğimiz ‘Her Yaşta’ projemizle yaşlanan nüfusa hazırlık için harekete geçmeyi teşvik ederken, bu hazırlıkta topluma rehber olmayı amaçladık. ‘Her Yaşta Projesi’ bugün Türkiye’de yaşlılık konusuna odaklanan tek kurumsal sosyal sorumluluk projesi olarak yoluna devam ediyor.
”ORTA YAŞ GRUBUNU YAŞLANMAYA HAZIRLIK KONUSUNDA TEŞVİK EDECEĞİZ”
Yaşlanmaya hazırlık konusunda farkındalık ve bilinç oluşturulmasının, sağlıklı, aktif ve mutlu yaşlı rol modellerin görünür kılınmasının, kuşaklar arası diyaloğun ve dayanışmanın artırılmasına yönelik platformların oluşturulmasının yanı sıra finansal hazırlık konusunda farkındalık çalışmalarının ve teşviklerin önemini tespit ettik. Bu anlamda, ‘Her Yaşta’ projesi kapsamında 5 yıldan bu yana toplam 38 milyon kişiye eriştiğimiz farkındalık iletişimi çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz. Yaşlılıkla ilgili kalıplaşmış negatif algıları yıkmaya ve yaşlanmaya hazırlık konusunda rehber olmaya devam edeceğiz. Yaşlı bireylerin bağımsız ve aktif bir yaşam sürme arzularını destekleyerek onlara özgüven ve umut aşılamayı hedefliyoruz. İlham veren yaşlı bireyleri görünür kılacak ve orta yaş grubunu yaşlanmaya hazırlık konusunda teşvik edeceğiz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.