“HEDEFİMİZ, YATIRIMLARIMIZLA GELECEĞİN BANKACILIĞINI İNŞA ETMEK”

Türkiye’nin öncü bankası Akbank’ın teknoloji çözümleri üreten iş birimi Akbank Teknoloji, teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak, müşteri beklentilerinin üstünde yenilikçi ve katma değerli bir deneyim oluşturmayı sürdürüyor. Ülkemizi ileriye taşıyan yenilikçi banka olma vizyonuyla çalışmalarına devam eden kurum, teknoloji ve insan kaynağına yaptığı yatırımlarla geleceğin başarısını bugünden yaratıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, üretken yapay zeka alanında yürüttükleri çalışmaları ve geleceğin bankacılığına dair değerlendirmelerini aktarıyor.

Ülkemizin güçlü bankası Akbank olarak, “Akbank Teknoloji”de teknoloji üretim fabrikası niteliğinde yüksek hacimle üretim yapıyorsunuz. Öncelikle “Akbank Teknoloji”yi anlatır mısınız?

Akbank Teknoloji, bin 600 Akbanklı ve uzun süredir bizimle birlikte çalışan uygulama geliştirme hizmeti aldığımız iş ortaklarımızdaki yeteneklerimizle birlikte 2 bin 400’den fazla teknoloji profesyonelimiz ve 240’tan fazla çevik takımdan oluşuyor. Akbank Teknoloji mühendislerimizle 700’den fazla şube, 12 binin üzerinde banka çalışanı, yüzlerce teknoloji iş ortağımız ve 13 milyon aktif müşterimiz için hizmet veren bir teknoloji ekosistemini yönetiyoruz. Türkiye’nin 49 ilinden, yüzde 100 uzaktan ve esnek model ile çalışmalarımızı yürütüyoruz. İnovasyon ve kalite odağında, fark yaratan ürün ve özellikler yapıyoruz. Ayda 10 binden fazla değişikliği devreye alıyor, yılda 500’den fazla proje tamamlıyoruz. Müşterilerimize inovatif ve değer katan ürünler sunarken teknolojiyi en iyi kullanma konusunda tutkuluyuz. Bunun için geleceğin bankacılığına yıllık 200 milyon doların üzerinde yatırım yapıyoruz.

Akbank Teknoloji olarak üretken yapay zeka alanında çalışmalar yürüttüğünüzü biliyoruz. Söz konusu teknolojiden yararlandığınız projelerinizi anlatır mısınız? İnovasyon odağında hangi teknolojilerle nasıl çözümler üretiyorsunuz?

Yapay zeka ve üretken yapay zeka teknolojilerinde müşteri deneyiminin iyileştirilmesi, banka süreçlerimizde verimliliğin artırılması, veri ve analitik ile değer oluşturabilmemize imkan sağlaması açısından ciddi bir değer potansiyeli görüyoruz. Banka süreçlerimizde ve müşteri hizmetlerimizde kullandığımız çok sayıda yapay zeka uygulamamız ve üretken yapay zeka çözümümüz mevcut. Örneğin, yazışma ve ses tabanlı iletişim özelliğine sahip olan, doğal dil işleme ve anlama teknolojileriyle geliştirilen Akbank Asistan bugün müşterilerimizin ulaştığı yükselen bir etkileşim noktamız haline geldi. Binin üzerinde bankacılık işlemini anlıyor ve çoğunu otomatik olarak gerçekleştirebiliyor. Aynı zamanda müşterilerimizin finansal farkındalığını artırmak ve kişiselleştirilmiş içgörüler ile hayatlarını kolaylaştırmak için geliştirilen ve aldığı ödüllerle de kendini ispat etmiş Akıllı İpuçları çözümümüz ile müşterilerimizden çok sayıda olumlu yorumlar alıyoruz. Öte yandan geçtiğimiz aylarda geliştirdiğimiz, bankacılığın yardımcı pilotu olarak tanımladığımız “Akıllı Yardım Asistanı” ile çalışanlarımız işlerini daha hızlı ve kolay şekilde yürütebiliyor ve destek ihtiyaçları için etkin şekilde yardım alabiliyor.

Yine Akbank Teknoloji olarak geliştirdiğiniz yeni “büyük dil modeli” ile gelecek adına önemli bir projeye imza attınız. Öncelikle bu çalışmanın detaylarını ve geliştirilen modelin yarattığı çözümleri anlatır mısınız? Bu model hangi hedeflerinize hizmet ediyor?

Bankacılık alanındaki birikimimiz ve yapay zeka teknolojilerindeki tecrübemizi sentezleyerek, açık kaynak tabanlı bir modeli temel aldık. Bankacılık süreç ve terimleri üzerine uzmanlaşmış bir büyük dil modeli oluşturduk. Öncelikle bankamıza yazışma yoluyla ulaşan belge ve talimatların anlaşılması, anlamlandırılması ve talimatların gerçekleştirilmesi sürecinde kullanıma aldığımız modelimiz, 56 milyar parametre ve bankacılık süreçleri özelinde 100 bin örnek talimatla eğitildi. Yapılan testlerle klasik doğal dil işleme çözümlerine göre doğruluk oranının yüzde 35 artış gösterdiği görüldü. Önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.

Akbank, dijitalleşme odaklı dönüşümde nasıl bir role sahip?

Akbank olarak teknoloji ve insan kaynağına yaptığımız yatırımlarla geleceğin bankacılığını inşa etmek temel hedefimiz. Bu sebeple, bankamız ve iştirakleri için tüm kanallarda üstün bir müşteri deneyimini ve yenilikçi çözümlerle sunduğumuz değeri sürdürülebilir kılmayı amaçlıyoruz. Bu sayede bugün müşterilerimizin bilgi alma hizmetleri dahil bankamız ile gerçekleştirdiği işlemlerin yüzde 96’sı dijital etkileşim noktaları üzerinden gerçekleşiyor. Bu da bize dijital ortamlardaki büyümede daha yüksek bir ivmeye sahip olduğumuzu gösteriyor. 12 milyona yakın dijital aktif müşterimizden, ortalama her bir müşterimiz ayda 35 kez mobil uygulamalarımıza giriyor. Müşterilerimiz yoğun günlerimizde mobil uygulamalarımız ile günde 700 milyon kez etkileşim gerçekleştiriyor. Tüm bu dijital güce, müşterilerimize sunduğumuz müşteri odaklı, dijital ve inovatif ürün ve servislerle, iyi deneyimle ulaştık. Akbank Mobil, Juzdan, Yatırımcı Mobil, Asistan ve İştirakimiz Aköde’nin vizyonuyla ortaya konan Tosla çözümümüz gibi önemli kanallar aracılığıyla katma değerli ve farklı alanlarda deneyim sunacak çözümler hayata geçirdik. Türkiye’nin ilk dijital kartı, ilk limit üstü cebe posu ve dijital yazar kasasını Akbanklılarla buluşturduk. Blok zincir teknolojisi web 3.0 ile ilk yurt dışı para transferi ve ilk dış ticaret çözümü gibi çok sayıda ürünü, güncel teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak geliştirdik. Servis bankacılığı kapsamında nakit yönetiminden krediye, mevduat yönetiminden yatırım hizmetlerine 700’e yakın API’miz bulunuyor. E-para kuruluşlarından e-ticaret kuruluşlarına kadar geniş bir yelpazedeki müşterilerimiz, farklı hizmet alanlarındaki bankacılık API’lerimizi ayda 500 milyondan fazla kez kullanıyor. Tüm bunlar teknolojinin fırsat yarattığı alanları doğru zaman ve şekilde kullanmakla mümkün oluyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.