”HEDEFİMİZ YAPAY ZEKA İLE KUSURSUZ DENEYİM YARATMAK”

Sektöründe katma değerli ürün ve hizmetleri, yenilikçi ve sürdürülebilir yöntemlerle geliştirerek uçtan uca kusursuz bir deneyim yaşatan Karaca, dijital dönüşüm yolculuğunda hedeflerini başarıyla gerçekleştiriyor. Dönüşüm stratejisinin merkezine yapay zekayı alan şirket, geleceğe emin adımlarla yürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Karaca Dijital Kanallar Yönetimi ve Büyüme Direktörü Gökhan Arslan, dijital stratejilerinin detaylarını aktarırken, yeni teknolojilerin sektöre etkilerini de değerlendiriyor.

Karaca’nın dijital dönüşüm sürecini ve gelinen noktayı sizden dinleyebilir miyiz?

Karaca olarak dijital dönüşüm yolculuğumuza 2011 yılında e-ticaret faaliyetlerimize adım atarak başladık. O dönemde sektörde öncü sayılabilecek bir hamleyle online satış kanalımızı kurduk ve dijital dünyanın potansiyelini erken fark ettik. Ancak, Karaca gibi birçok marka ve satış kanalını bünyesinde barındıran bir şirket için kapsamlı bir dijital dönüşüm, zor olduğu kadar da kaçınılmazdır. Şirket genelindeki dijital dönüşüm sürecimiz pandemi öncesinde başladı ve COVID-19’la birlikte hız kazandı. 2021’de Karaca mobil uygulamasını hayata geçirdik. 2023’te omni-channel dönüşümümüzü tamamladık. Böylece Karacaseverlere tüm kanallarda kesintisiz ve entegre bir alışveriş deneyimi sunma hedefimize ulaştık. Dijital dönüşümü büyük ölçüde tamamlayan bir şirket olmak, Avrupa başta olmak üzere odaklandığımız coğrafi büyümeyi önemli ölçüde kolaylaştırdı ve hızlandırdı.

Dijital stratejinizi oluşturan unsurları ve hedef noktalarınızı anlatır mısınız?

2021 yılında dijital stratejimizin önemli bir parçası olarak, bugün indirme sayısı 23 milyonu aşan Karaca mobil uygulamasını hayata geçirdiğimizde bu uygulama, Karaca severlere hızlı, kolay ve kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmamızı sağladı. Karaca mobil uygulaması, e-ticaret platformuna kupon kazandıran oyunları ve artırılmış gerçekliği büyük ölçekte entegre eden Türkiye’deki ilk ve dünyadaki sayılı uygulamalardan biri oldu. Bu yenilikçi özellikler sayesinde Karaca severlere eğlenceli ve interaktif bir alışveriş platformu sunduk.

Dijital kanallar üzerinden müşteri deneyimi yönetimi hakkında bilgileri alabilir miyiz? Süreçteki önceliklerinizden biri olan Karacasever deneyiminde ortaya çıkan farklılıklar neler?

Biz müşterilerimize bize güvenip ürünlerimizi yaşamlarının parçası yaptıkları için “Karacasever” diyoruz. Bizi tercih eden Karacaseverlerin tecrübelerinden ve geri dönüşlerinden sürekli öğrenmeyi ilke edindik. Karaca’nın başarı unsurlarının başında müşteriyi iyi anlamak ve her ürün inovasyonunu, hizmeti ve iletişimi müşteri içgörüsüyle temellendirmek geliyor. Bu anlamda müşteriyi anlamaya ve Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz. Müşterilerimizle iç içe olmaya, ürün geliştirme sürecinde her aşamada onların görüşlerini almaya özen gösteriyoruz. Karacaseverleri merkeze koyuyor ve onlara değer yaratan işlere odaklanıyoruz. Mobil uygulamamız başta olmak üzere geliştirdiğimiz dijital kanallar sayesinde Karacaseverlere kesintisiz, hızlı ve kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. 23 milyonu aşan indirme sayısı, platformumuza gösterilen ilgiyi ve memnuniyeti açıkça ortaya koyuyor. Karacaseverleri her zamankinden daha fazla dinliyor, yorumlarını dikkate alıyor ve taleplerini değerlendiriyoruz. Hizmet verdiğimiz tüm dijital kanallardaki deneyimi mükemmelleştirmek için çalışıyoruz. Geri bildirimleri ve beklentileri anlayarak ürün ve hizmetlerimizi onların ihtiyaçlarına göre şekillendiriyoruz. Bu yaklaşımı, müşteri memnuniyetini artırmanın temeli olarak görüyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.