”HEDEFIMIZ, SEKTÖRDE MARKA YÖNETIMI KAVRAMIYLA SAĞLIK TURIZMINE YÖN VERMEK”

Genext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri, yeni kuşağın günümüz algoritmalarına uygun tecrübesini sektörle buluşturmayı hedefleyen bir sağlıkmarka yönetimi organizasyonu olarak faaliyetlerine devam ediyor. Yol haritasındaki en önemli hedefini,ülkemizin sağlık sektöründe hakkettiği marka konumlandırmasına katkı sağlamak olarak belirleyen şirket, sağlık turizmini aynı zamanda bilgi, görgü ve kültür paylaşımı olarak da görüyor. Business Türkiye’nin sorularını yanıtlayanGenext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri Kurucusu MerveSarıkaya Can, çalışmalarını, ürünlerini ve hedeflerini bizlerle paylaşıyor.

Sağlık sektöründe marka yönetimi organizasyonu olarak faaliyetlerine devam eden Genext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri’nin kuruluş öyküsünü ve kariyer yolculuğunuzu sizden dinleyebilir miyiz?

1991 yılı Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi iktisat bölümünü dereceyle ve onur öğrencisi olarak 3 yılda tamamladım.Uluslararası ilişkiler bölümü eğitimini de bitirdikten sonra, 2014-2015 yılları arasında California St. Giles International College’daeğitim hayatıma devam ettim. Kendimi, iş geliştirme, sağlık, yazılımsal süreçlerin gereksinimini belirleme, proje yönetimi, PRfaaliyetleri yönetimi ve sağlıkta markalaşma konularında geliştirirken, bir yandan da eğitimlerime devam ettim. Harvard BusinessSchool’dan Business Anatytics eğitimi alarak, yönetim konusundasayılarla karar verme yetkinliği kazanmak istedim. Yaklaşık 5 yıl,sağlık sektöründe yurt dışı ilişkiler ve marka yönetimi konusunda çalıştıktan sonra, hayallerini kurduğum hedeflerim için GenextSağlık ve Danışmanlık Hizmetleri’ni kurdum. Kendi alanında liderler listesinde bulunan birçok dünya firması ile çalışıyoruz. Bu dabenim gelişimime katkı sağlıyor. Kendi kişisel gelişim yolculuğumuda “yeni kuşak” araştırmaları ile tamamlıyorum. Aynı zamandaTÜGİAD Ankara STK’dan sorumlu yönetim kurulu üyesiyim.

Günümüzün beklentilerini sektöre entegre etme ve stratejiler geliştirme konusunda çözümler sunan bir şirket olarak, faaliyetlerinizden bahsedebilir misiniz? Genel olarakhizmetleriniz neleri içeriyor?

Genext, bir sağlık marka yönetimi firması. Marka yönetimidediğimizde insanlar bunu sadece PR olarak algılıyor amamarka yönetimi sadece bir PR değil, aynı zamanda markanın oluşumunun güçlendirilmesi ve devamlılığı için gerekentüm birimlerin yapılandırılması demek. Özellikle bugünündeğişen iş dünyasının günümüz algoritmalarını, tecrübeyleyoğuruyoruz. Müşteri portföyümüzde geniş bir yelpaze var vehepsinin stratejisi farklı. Yönetim olarak kesinlikle markalarımızın ihtiyacına yönelik hareket ediyoruz. Hiçbir müşterimiziçin tek bir stratejimiz yok. Çünkü kiminin tecrübesi var amabunu yansıtamamış, kiminin ise yeni kadrosuyla markasınıgüçlendirmeye ihtiyacı var.Ek olarak, kendi markamızın içinde nadir hastalıklar alanındahızlı tanı ve kolay lojistik için ürünlerimiz mevcut. Bu alanda sadece Türkiye’de değil, bu yıl tüm dünyaya açılacağız. Bunedenle her adımımızda ulusal ve uluslararası regülasyonlarıtakip ediyor ve tamamlıyoruz.

Geçtiğimiz aylarda Lübnan Büyükelçiliği arasında iş birliğiprotokolleri imzalayarak, ülkemizde Lübnan vatandaşlarına verilecek sağlık hizmetleri ile ilgili aksiyon aldınız. Bu işbirliğinin içeriğini ve amacını anlatır mısınız? Bu anlaşmahangi amaçları ve çözümleri içeriyor?

Lübnan Büyükelçiliği, özellikle sağlık alanında iki ülke arasındaki gelişimi güçlü şekilde destekliyor. Bizim en önceliklihedefimiz, Türkiye’de sağlık turizmi konusunda daha kaliteli,sistemli ve denetlenebilen bir yapı oluşturmak. Genext 2 firmadan oluşuyor: Genext Sağlık ve Danışmanlık ve Genext Seyahat Acentası. Biz, sağlık turizmi hizmeti sunan ve Sağlık Bakanlığı’nın aracı kuruluşları arasında yetki belgesine sahip birfirmayız. Ülkemizin sağlık sistemleri, gerçekten de dünyanınen gelişmiş sistemlerinden biri. Bu durumu gittiğimiz her ülkede görüyoruz. Biz, sağlık turizmini sadece hastayı ülkemizegetirip, tedavi ettirmek amaçlı görmüyor, aynı zamanda bilgi,görgü ve kültür paylaşımı olarak görüyoruz. Dolayısıyla, kimizaman hasta ülkemize geliyor, kimi zaman doktorlarımızı onların olduğu ülkeye götürüyoruz. Tabii ki bunları yaparkengüvenilir firma olmanın avantajları olduğu kadar sorumluluklarını da biliyoruz. Ülkemize her alanda sağlık turizmi içinhasta geliyor. Hekimlerimize sağlık turizmi ve teşvikleri konusunda danışmanlık hizmeti sağlıyoruz. Onların iş geliştirmekapsamında sınırları aşması ve bizim buna aracılık etmemizbizi çok gururlandırıyor.

Dünya standartlarında kuru kan kartı ve numune kutularıüreten bir şirketsiniz. Hedeflerinizden biri de milli üretimolan bu ürünleri yurt dışına ihraç etmek olduğunu biliyoruz. Konuyla ilgili bilgileri ve gelinen noktayı anlatır mısınız? Yurt dışı hedefleriniz arasında neler mevcut?

Kendimiz de sağlık konusunda bir marka olduğumuz içinürünlerimizin sağlık alanında yer almasını hedefliyoruz. Bukapsamda, firma olarak bu konulara toplumsal fayda ve ülkemize katma değer yaratması açısından da bakıyoruz. Bugün,dünyanın bilinen, tanınan ve güvenilen birçok ilaç firmasıylanadir hastalıklar alanında iş birliklerimiz mevcut. Hastalara tanının hızlı konulması için güvenilir ve gelişmiş birçokteknolojiyi de takip ederek onlara bu imkanları sunuyoruz.Ürünlerimizle sadece Türkiye’de değil, dünyada da rahatça hareket edebilmelerini hedefliyoruz. Ürün yelpazemizde Genextmarkası “Kuru Kan Kartı ve Biyolojik Numune Transfer Kutuları” var. Bu ürünlerimiz hem ulusal hem uluslararası tümyönetmeliklere uygun ve belgeli. Türkiye’de, bu alanda öncüfirmayız. Hedefimiz, yurt dışında da ürünlerimizin kalitesi vegüvenilirliği ile tercih edilebilir olmak. Şu an birçok Avrupaülkesi ve Suudi Arabistan gibi ülkelerden distribütörlük talepleri var. İş birliklerimizi yakın zamanda sizlerle paylaşmaktanmutluluk duyacağız.

Yurt dışından ülkemize gelecek sağlık çalışanları veyasağlıkla ilgili bölüm öğrencilerine uygulamalı veya teorikeğitimleri sağlama konusunda hizmetleriniz mevcut. Buhizmetlerin kapsamı ve amacı neler?

Aslında benim eğitim konusuna, tüm yaptığımız hizmetlerinötesinde bir ilgim var. Çünkü burada eğitim vermenin dışında, bir kültür aktarımı da gerçekleşiyor. Ülkesine dönen herhekim, sizden aldığı bilgi ve tecrübeyi yayıyor, sizinle bir iletişim kuruyor ve bunun devamlılığı sağlanıyor. Biz de geneldehekimlerin ve eğitim veren kuruluşların arasında mutlaka birdostluk köprüsü kurduruyoruz. Bunun da iş birliklerini geliştirdiğini görüyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.