“HEDEFİMİZ, PERAKENDE KANALINDA VARLIĞIMIZI PEKİŞTİRMEK”
Sektörünün en inovatif ve hızlı büyüyen markası Feast, üretim kapasitesini sürekli artırarak başarıyla yol alıyor. Dijital kanallara yaptığı yatırımlarla online satış platformlarında da güçlenen şirket önceliğini sürdürülebilirliğe ve müşteri memnuniyetine veriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Feast Türkiye Perakende Satış Müdürü Ali Çakıroğlu hem perakende kanalındaki çalışmalarını hem de yeni yıl hedeflerini aktarıyor.
“DONDURULMUŞ GIDA SEKTÖRÜNDE YÜKSEK ÜRETİM KAPASİTESİYLE LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYORSUNUZ. İLK YARISINDA DAHİ YÜZDE 150 BÜYÜME YAKALADIĞINIZ 2024 YILINA AİT DEĞERLENDİRMELERİNİZİ ALABİLİR MİYİZ ?”
2024, dondurulmuş gıda sektöründe faaliyet gösteren firmamız için büyüme ve başarılarla dolu bir yıl oldu. Yılın ilk yarısında, yüzde 150 gibi dikkat çekici bir büyüme oranına ulaşmamız sektördeki liderliğimizi pekiştirdi. Bu başarıyı birkaç temel faktöre dayandırabiliriz. Üretim kapasitemizi sürekli artırarak talebi karşılama yeteneğimizi güçlendirdik. Modern üretim tesislerimiz ve yenilikçi üretim teknolojilerimiz sayesinde müşterilerimize kaliteli ve güvenilir ürünler sunma misyonumuzu devam ettirdik. Tüketicilerin sağlıklı, pratik ve sürdürülebilir gıdalara olan talepleri oldukça yoğun. Halihazırda gerçekleştirdiğimiz sürdürülebilir üretim süreci bu talebe kolaylıkla karşılık verdi. Dijital kanallara yaptığımız yatırımlar sayesinde online satış platformlarında güçlü varlık gösterdik. Bu başarıyı sürdürmek için inovasyona, sürdürülebilirliğe ve müşteri memnuniyetine öncelik vermeye devam edeceğiz.
“E-TİCARET KANALINDA YARATTIĞINIZ DENEYİM HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİZ? MAĞAZA VE E-TİCARET KANALLARINDAKİ SATIŞ PERFORMANSINIZ NASIL? SEKTÖRÜNÜZDE BU İKİ KANAL ARASINDAKİ DAĞILIM NASIL ŞEKİLLENİYOR ?”
Tüketicilerin hızlı ve pratik alışveriş talepleri doğrultusunda, e-ticaret kanalına yaptığımız yatırımlar hem müşteri memnuniyetini artırdı hem de satış performansımıza önemli katkı sağladı. E-ticaret platformlarında, müşteri alışveriş alışkanlıklarını analiz ederek kişiselleştirilmiş kampanyalar sunuyoruz. Bu hem sadık müşteri kitlesi oluşturmamıza hem de yeni müşterilere hitap etmemize yardımcı oluyor. Dondurulmuş gıda sektöründe geleneksel olarak mağaza kanalı daha baskın olsa da e-ticaretin payı hızla artıyor. Günümüzde satışlarımızın yaklaşık yüzde 30’u e-ticaret üzerinden gerçekleşirken, yüzde 70’lik bir kısmı hala fiziksel mağazalardan yapılıyor. Bu denge, ilerleyen yıllarda e-ticaret lehine değişmeye devam edecek gibi görünüyor.
“DONDURULMUŞ GIDA SEKTÖRÜNDE STOK YÖNETİMİ VE HIZLI TESLİMAT BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR. HEM MAĞAZALARDA HEM DE E-TİCARETTE BU SÜREÇLERİ NASIL OPTİMİZE EDİYORSUNUZ ?”
Hem online hem de fiziksel mağazalarda ürünlerde süreklilik sağlamak için talep tahminleri yapıyoruz. Mevsimsel eğilimleri ve satış verilerini analiz ederek, stok tükenmesi riskini en aza indirip ve mağaza depolarda ürünleri düzenli olarak yeniliyoruz. Her iki kanalda da ürünlerin tazeliğini ve kalitesini korumak adına soğuk zincir lojistiğine büyük önem veriyoruz. Ürünler, üretimden depolara, mağazalara ve müşterilere ulaşana kadar sürekli kontrollü sıcaklık koşullarında muhafaza ediliyor. Bu sayede ürünlerimiz, tazeliğini koruyarak tarladan sofralara ulaşıyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.