“HEDEFİMİZ, LEZZETLERİMİZİ HER YIL DAHA ÇOK ÜLKEYLE BULUŞTURMAK”
Kullandığı yüksek teknoloji ve ürettiği kaliteli ürünler ile Özgörkey Gıda’nın öncü markası Feast, bulunduğu pazarın en inovatif ve hızlı büyüyen markası olarak faaliyetlerine devam ediyor. Gücünü topraktan alan ve ülkemizin en büyük ve en modern entegre dondurulmuş gıda üretim tesisine sahip olan marka, ihracat alanında da dikkat çekici bir büyüme trendi yaşıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Feast Dış Ticaret Müdürü Duygu Erdoğan, yurt dışında katıldıkları fuarlar hakkındaki izlenimlerini ve ihracat hedeflerini bizlerle paylaşıyor.
Bulunduğu sektörde ilklere imza atan Feast’in gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarlarda geldiği noktaya dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Son beş yılda özellikle pandemi sonrası, dondurulmuş gıdaların hem yerel hem de uluslararası pazarlarda tüketiciler tarafından daha fazla tercih edildiğini gözlemledik. Bu artan talebin yanı sıra, Feast olarak sürekli yenilikçi ve öncü ürünlerimizle pazarda önemli bir yer edindik. İhracat alanında özellikle dikkat çekici bir büyüme trendi yaşıyoruz. Her yıl yeni pazarlara ve müşterilere açılarak ihracat hacmimizi genişletiyoruz. 70’e yakın ülkede, yüzlerce müşteriye lezzetlerimizi ulaştırıyoruz. Ülkemizde ve globalde karşılaşılan iklimsel ve kotalı ürünlerden kaynaklanan zorluklara rağmen ihracat hacmimizde sürekli bir artış gözlemliyoruz. Türkiye’nin en modern tesisine, dinamik ve çalışkan ihracat ekibine sahip olmanın gururunu yaşıyoruz. Bu başarımızı, ziyaret ettiğimiz ülkelerde ve fuarlardaki etkileşimlerimizde gururla paylaşıyoruz.
Gıda sektörü için çok önemli bir konumda olan ve bu yıl 29’uncusu düzenlenen Gulfood Dubai 2024’e ve Foodex Japan 2024 fuarlarına katıldınız. Bu fuarlarla ilgili gözlemlerinizi ve Feast olarak standlarınıza dair bilgileri anlatır mısınız?
Gulfood Fuarı ve Foodex Japan, bizim için sadece birer ticaret etkinliği değil, aynı zamanda Asya ve Ortadoğu’da genişleyen müşteri ağımız için kritik öneme sahip buluşma noktaları. Bu fuarlar sayesinde her seferinde yeni iş bağlantıları kurma ve siparişler alarak dönmek, işimizi büyüten ve bizi geliştiren bir deneyim. Foodex Japan, son 10 yıldır katıldığımız ve her yıl daha da güçlenen fuar olarak portföyümüzde yer alıyor. Başarılı olunması oldukça zor ve meşakkatli bir pazar olan Japonya’da markamızı ve ürünlerimizi başarılı şekilde temsil ediyor olmak bizim için büyük bir onur. Hızlı tüketim sektöründe tanınan ve birçok hızlı tüketim kanalının onaylı tedarikçisi olarak Japonya’da sürdürdüğümüz başarılı yolculuğumuz, uzun vadeli stratejilerimizin bir sonucu. Her iki fuar için de ortak vurgulamamız gereken nokta, tüketicilerin alışkanlıklarının sürekli olarak değiştiği. Bu değişimlere ayak uydurabilmek ve sürekli olarak en iyi kalite ve hizmeti sunmak başarımızın anahtarı. Atıştırmalık ve pasta ürünlerimiz, bu fuarlarda özellikle büyük ilgi gördü. Bu da bizim için oldukça verimli bir fuar deneyimi yaşamamıza neden oldu.
Yurt dışı pazarlarda öne çıkan ürünleriniz ve yeni ürün hedefleriniz neler?
Yıldız ürünlerimiz arasında soğan halkası ve özel kesim churros patatesimiz öne çıkıyor. Üstün lezzetleriyle bu iki ürünümüz, her zevke hitap ediyor ve tüm dünyada büyük beğeni topluyor. Müşteri tadım etkinliklerinde her zaman olumlu geri dönüşler alıyoruz. Özellikle soğan halkamız ile dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Önümüzdeki dönemlerde, atıştırmalık ürünlerde öncü ve yenilikçi yaklaşımımızı merkeze koyduğumuz yeni ürünlerimizi tüketicilerle buluşturmayı planlıyoruz.Feast olarak hedefimiz, yenilikçi ürünlerle tüm dünya genelinde tüketicinin beğenisini kazanmak.
Dünyayı bekleyen gıda krizi konusunda değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Sektörünüzün bu krize karşı konumunun önemi hakkında görüşleriniz neler?
Dünyamızı bekleyen en büyük tehlike iklim krizi. Buna bağlı olarak da kuraklık ve gıda üretimindeki azalmalar. Feast olarak, toprağa duyduğumuz saygı ve sürdürülebilirlikle bu sorunlara karşı sorumluluklarımızı yerine getiriyoruz. Hayata geçirdiğimiz birçok proje ile her yıl su israfımızı azaltıyoruz. Fabrikamızın çatı alanına kurduğumuz güneş enerjisi sistemiyle enerjimizi yenilenebilir kaynaklardan sağlıyoruz. Sektörel olarak değerlendirdiğimizde ise dondurulmuş gıda ihtiyaç olan kadar kullanımı sağladığından, israfın önüne geçebilme noktasında kilit durumda. Açıkçası dünyada bu bilincin önemli ölçüde arttığını söyleyebilirim.
BAŞARILI İHRACAT SÜREÇLERİNİN ARDINDA YATAN 3 VAZGEÇİLMEZ KRİTER
1- Her projeye iyi bir stratejik planla başlamak
2- Tüm zorluklara rağmen pes etmeden çalışmaya devam
etmek
3- Markaya, yapılan işe, üretilen ürüne ve çalışılan ekibe
koşulsuz güvenmek
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.