”GLOBALDE SÜRDÜRÜLEBİLİR MODANIN TEMSİLCİSİYİZ”

Tekstil sektöründe 15 yıl önce başladığı yolculuğunda başarıyla ilerleyen Elissa Group, Elissa Stampa markasıyla ulusal ve uluslararası markalara kumaş teda- riği hizmeti verirken, e-ticaret sektörüne giriş yaptığı Elissa Studio markası ile de hazır giyim tarafında büyümeye devam ediyor. Faaliyet gösterdiği ilk günden bu yana, sahip olduğu baskı gücü, geniş desen ve kumaş koleksiyonu, tasarım ve teknolojiyi birleştiren profesyonel kadrosuyla tüm dünyaya üretim yapan şirket, uluslararası pazardaki varlığını her geçen gün daha da güçlendiriyor. Ar-Ge ve inovasyon alanlarına yaptığı yatırımlara ağırlık vererek, yapay zeka destekli desen modelleme programıyla da sektörde bir ilke imza atıyor. Grup, sürdürülebilir modanın temsilcisi misyonuyla öne çıkarak geleceğe katkıda bulunmayı hedefliyor. Elissa Group Yönetim Kurulu Başkanı Onur Oğuzhan, Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlarken hem çatısı altında markalarının hikayesini hem de global alandaki çalışmalarını bizlere aktarıyor.

Öncelikle, yolculuğuna bundan 15 yıl önce yurt içi ve dışında modaya yön veren hazır giyim markalarına üretim yaparak başlayan şirketinizin hikayesini ve başarı merdivenlerinizi hızla çıkmanızı sağlayan dinamikleri sizden dinleyebilir miyiz?

Bundan 15 yıl önce Elissa Stampa ile başladığımız yolculuk boyunca, tekstil dünyasının dinamiklerini doğru okumanın ve doğru ürünü üst standartlarda sunmanın gayretini taşıdık. İlk adımlarımızı yurt içinde ve dışında modaya yön veren hazır giyim markalarına üretim yaparak attık. Sektörden bağımsız olarak söyleyebilirim ki ürün kalitesi ve özgün yaklaşım, marka olma kaygısı taşıyan tüm kurumların olmazsa olmazı. Bunun yanı sıra markalar özelinde dikkat edilmesi gereken bazı sektörel nüanslar olduğunun da farkındayız. Tekstil dünyasında öne çıkmak ve modanın kendini sürekli güncelleyen dünyasında yer almak için yenilikçi ve trendlere uygun tasarımlar sunan dinamik bir yaklaşım benimsedik. Müşterilerimize moda alanında özgünlük sunmak için kreatif ve yetenekli bir tasarım ekibiyle çalışıyoruz. İşletmemizin en değerli varlıklarından biri olan tasarım ekibimiz, sektör trendlerini yakından takip ederken, sanatın kalbini ve ruhunu da içinde taşıyor. Ayrıca, müşteri memnuniyetine büyük önem veriyoruz. İş ortaklarımızla sıkı bir ilişki kurmak için onların isteklerini ve beklentilerini dikkate alarak ürünlerimizi sürekli olarak geliştirmeye çalışıyoruz.

Elissa Stampa’nın faaliyetlerini, global alandaki çalışmalarınızı ve katıldığınız fuarları anlatır mısınız? İhracat yaptığınız ülkeler ve hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?

Uluslararası pazardaki varlığımızı güçlendirmek için stratejik bir yaklaşım benimsedik. Yurt dışındaki büyük kumaş fuarlarına katılarak markamızı tanıttık ve uluslararası firmalarla iş birliği yaptık.Böylece, markamızın global bir çekiciliği oldu ve dünya genelinde bilinirlik oluşturduk. Başta katılımı sınırlı firmaya açık olan ve tekstil sektörünün kalbinin attığı Paris Première Vision, New York Première Vision, Munich Fabric Start ve London Textile Fair olmak üzere dünyanın çeşitli bölgelerindeki kumaş fuarlarına her sene katılım sağlıyoruz. Ayrıca Avrupa başta olmak üzere, Amerika, Rusya ve Uzak Doğu’da 30’un üzerinde ülkeye doğrudan ihracat yapıp farklı etkinliklere katılarak global pazarlarda ülkemizin bayrağını dalgalandırmanın gururunu yaşıyoruz. Bunun haricinde de Türkiye içinde ihracat üretimi yapan firmalara kumaş tedariği sağlıyoruz.

Ar-Ge ve inovasyon alanlarındaki çalışmalarıyla sektördeki dinamikleri yakından takip eden bir şirketsiniz. Bu alanlarda ortaya koyduğunuz çalışmaları ve projelerinizi anlatır mısınız? Tasarımlarıyla öne çıkan bir şirket olarak, tasarımlarınızda teknolojiden nasıl yararlanıyorsunuz?

Şirketimiz, sektördeki dinamikleri yakından takip etmek ve rekabetçi kalabilmek için Ar-Ge ve inovasyon alanlarına büyük önem veriyor. Bu alanlarda ortaya koyduğumuz çalışmalar ve projeler, şirketimizi sektörde öncü kılıyor. Bunların en önemlilerinden biri olarak, kendi geliştirdiğimiz yapay zeka destekli desen modelleme programını örnek gösterebilirim. Özellikle pandemi dönemindeki seyahat problemlerini göz önüne alarak geliştirdiğimiz, yapay zeka kullanarak çalışan desen giydirme programımızla sektörde önemli bir yeniliğe imza attık. Bu özel yazılım sayesinde müşterilerimize uzaktan, online koleksiyon yaratma imkanı tanıyoruz. Desenleri modellerin üstünde 3D şekilde sunum yaparak yurt dışındaki iş ortaklarımıza çok hızlı şekilde hizmet veriyoruz. Ar-Ge noktasında bir diğer güçlü yönümüz de sürdürülebilir hammaddeler kullanmak. Bu noktada, Recycyle Polyster, EcoVera ve Organik Cotton malzemelerini kullanıyoruz. Yapımında petrol gibi yeni hammaddeler kullanmak yerine pet şişe gibi mevcut plastik atıklar kullanılarak üretilen, sentetik elyaflardan geri dönüştürülmüş polyester kullanıyoruz. Plastiği çöplüklerimizden uzaklaştırmanın harika bir yolu olarak gördüğümüz bu teknolojiyle doğaya saygımızı işimize yansıtıyoruz. Hammaddesi yenilenebilir ağaç kaynaklarından elde edilmiş hamur olan EcoVero kumaşı ve organik bitkilerden üretilen, ilaçsız, katkısız saf pamuktan oluşan organik cotton materyalleri de kullandığımız diğer hammaddeler.

Dijital dönüşüm, perakende sektörünün lokomotiflerinden biri haline geldi. Özellikle inovatif projeler öne çıkarken, dönüşümün genel olarak sektör etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Şirket olarak dönüşüme ve buna bağlı olarak trendlere yaklaşımınız ne?

Şirket olarak, dijital dönüşümü aktif şekilde benimsiyoruz. Dijital dönüşümün toptan ve perakende sektörü için büyük bir dönüm noktası olduğunu kabul ediyoruz. İnovatif projeler ve teknolojik gelişmeler, sektörün geleceğini şekillendiren önemli faktörler haline geldi. Elissa Group olarak gelişen trendlere yak laşımımızı şöyle açıklamak isterim: Öncelikle, müşteri deneyimini zenginleştiren ve kişiselleştiren dijital çözümler sunma imkanı buluyoruz. E-ticaret platformları, kendi özel yazılımımız, mobil uygulamalar, sanal prova deneyimleri gibi yenilikçi dijital araçlarla müşterilerimize daha hızlı, kolay ve kişisel bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Sürdürülebilir, dünyaya ve doğaya saygılı hammaddeler ile tasarladığımız desenli kumaşları online platformda, yurt dışındaki markalara fuarlar ve ziyaretler haricinde de güncel olarak sunabiliyoruz. Ayrıca, veri analitiği ve yapay zeka gibi teknolojileri kullanarak müşteri davranışlarını anlamak ve talepleri önceden tahmin etmek gibi büyük avantajlara sahibiz. Bu sayede, stok yönetimi, talep tahmini ve kişiselleştirilmiş pazarlama gibi alanlarda daha verimli ve etkili şekilde çalışabiliyoruz.

Elissa Studio ile giriş yaptığınız e-ticaret sektörüne dair genel olarak görüşlerinizi alabilir miyiz? Bu alandaki stratejileriniz ve hedefleriniz neler?

E-ticaret, son yıllarda hızla büyüyen ve değişen bir sektör olarak öne çıkıyor. Bu alanda teknolojik gelişmeler, tüketici davranışlarındaki değişimler ve dijital trendler büyük rol oynuyor. Elissa Studio olarak değişime uyum sağlamak ve müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak için e-ticaret tarafına gerekli yatırımları yapıyoruz. Tasarım ekibimiz, estetik renk paletlerini ve özgün formları bir araya getirerek adeta birer sanat eseri ortaya çıkarıyor. Biz de bu ürünleri doğrudan tüketiciyle buluşturmak için dijital dünyanın avantajlarından faydalanmak istiyoruz. Bu noktada e-ticaretin sunduğu en büyük avantajlardan biri, sınırları kaldırarak geniş bir müşteri kitlesine ulaşma imkanı. E-ticaret sitemiz ve diğer tüm dijital varlıklarımız coğrafi sınırlamalar olmadan dünya genelinde müşterilere ulaşmamızı sağlıyor. Bu da markamızın uluslararası arenada büyümesine ve genişlemesine imkan tanıyor. Dijital trendleri takip etmek ve uygulamak için özel bir ekiple çalışıyoruz. Dijital pazarlama stratejilerimizi sürekli olarak gözden geçiriyor ve sosyal medya, içerik pazarlaması ve diğer dijital kanalları etkin şekilde kullanarak markamızın görünürlüğünü artırıyoruz. Hedef kitlemize ulaşmak ve markamızı geniş kitlelere tanıtmak için sosyal medya, arama motoru optimizasyonu ve dijital reklam kampanyaları gibi yöntemleri kullanıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.