1986 yılında kurulan Artgroup, 2015 yılında; 80’den fazla ülkede, 120’den fazla ofise ve 8.000 çalışana sahip, dünyanın en saygıdeğer network’lerinden biri olan FCB Network’üne katıldı. Fikirlerini, güçlü tüketici iç görüleri üzerine kuran FCB Artgroup, markaların sürekli olarak gelişimini sağlayan, tutum değiştiren yaratıcı işlerin varlığına inanıyor. Fırsat olarak gördükleri tüm coğrafyalarda hızlıca aksiyon alarak, sıfırdan kurdukları reklam ajanslarını bugün yine aynı bölgelerdeki en büyük birinci veya ikinci büyük oyuncu haline getirmeyi başaran FCB Artgroup’un Türkiye, Ukrayna, Kafkaslar & Orta Asya Ajans Bölge Başkanı Fehmi Özkan sorularımızı yanıtladı ve başarılarının ardında yatan stratejileri anlattı.
1986 yılında kurulan FCB Artgroup, bugün dünyanın önemli reklam network’lerinden biri. Şirketinizin yol hikâyesini ve dönüm noktalarını sizden dinleyebilir miyiz?
Artgroup, 1986 yılında Özgür Sağlam tarafından kuruldu. İlk günden bu yana müşterilerimizin gerçek bir iş ortağı olarak, markaların iş hedefleri doğrultusunda sunduğumuz stratejik ve yaratıcı çözümlerle sektörde fark yaratıyoruz. 15 yılı aşkın pazarlama ve genel müdürlük tecrübemle 2006’da Artgroup’a ortak olarak katıldım. 1991-2014 yılları arasında P&G’nin tüm markaları ile çalışmaya başladık. 2007 ve 2010 yılları arasında THY’nin Global Reklam Ajansı olduk. Fehmi ÖZKAN FCB Artgroup Ajans Bölge Başkanı Türkiye Kafkaslar, Orta Asya, Ukrayna, Irak, Pakistan 2007’den itibaren ilk yurt dışı ofislerimizi açmaya başladık. 2015’te dünyanın önde gelen global reklam networklerinden FCB’ye katıldık. 2016’dan itibaren yurt dışı ofislerimizin sayısının artması ile birlikte Unilever ve Coca-Cola’nın bölge ajansı olduk. 2018’de daha önceki yıllarda kreatif direktörlüğümüzü yapmış olan Ateş Çavdar aramıza ortak olarak katıldı. 2021’de ise Türkiye’nin “Turizm Tanıtım” iletişimlerini gerçekleştirmeye başladık. Tüm bu adımları ajans tarihimizdeki ana dönüm noktaları olarak sayabiliriz. Tabii ki son dönemlerde hepimizi derinden etkileyen COVID-19, bizim için de tarihimizdeki en önemli mihenk taşlarından birisi oldu. Reklamcılıkta tüm bildiklerimizi unutup dengeleri yeniden belirlediğimiz, hayatımıza evden çalışmanın, her anlamda dijitalleşmenin ve yalnızlaşmanın girdiği bir dönemde, iletişimin öneminin altını çizerek çalışanlarımıza ve müşterilerimize dokunduk. Böylesine zor bir ortamda FCB Artgroup olarak iki sene öncesine göre dört kat büyümeyi başarabildiğimiz için çok mutluyuz.
FCB Artgroup olarak FCB Global Network’ünü; Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan, Ukrayna, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Tacikistan, Irak ve Pakistan’da yani on ülkede temsil ediyoruz. Böylesine geniş bir coğrafyada, yaklaşık 400 yetenekli reklamcıyı tek merkezden sekiz farklı ofiste yönetiyoruz. Türkiye özelinde gururla bahsettiğimiz en önemli müşterilerimizden biri Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA). Ana müşterilerimiz arasında ise Bellona, TOTAL, Haribo, İddaa, Letgo, DYO, Çalık Holding, Demirören Holding, OYAK, Birleşik Ödeme, TTG gibi büyük markaları sayabiliriz. Yurt dışı ofislerimizde ise Coca-Cola, Unilever, Nestle, Henkel, Danone, Nobel İlaç, ETİ, Vestel, Kapital Bank, Sirab, Bakcell, Azer Lotaria, Asia Cell gibi önemli markalara gururla hizmet veriyoruz. Müşterilerimize verdiğimiz hizmet konusunda tek brief ile birçok farklı ülke ajansını çalıştırabiliyor; farklı ülkeler arasında strateji, prodüksiyon veya yaratıcı destek konusunda iş birliği yapabiliyoruz. Birden fazla ülkede ofisi bulunan müşterilerimiz için kendi dillerinde tek bir ekibe brief verip, lokal ülkelerden iş çıktısı alabilmek büyük bir kolaylık. Bölgesel anlamdaki gücümüz, FCB Artgroup olarak bizi rakiplerimiz karşısında güçlü kılan en önemli nokta oluyor. Bu güç, FCB Global Network’ün bize verdiği destek ile kat kat artıyor. Bir konunun daha altını çizmek istiyorum. Türkiye’den farklı coğrafyaları yöneten ve yurt dışı ofisleri olan pek çok şirket olmakla beraber, reklamcılık sektörü maalesef sadece Türkiye pazarına odaklanıyor. Biz girişimci yaklaşımımız ve profesyonellikle harmanlanmış yaratıcılığımız sayesinde, fırsat gördüğümüz tüm coğrafyalarda hızlıca aksiyon alarak sıfırdan kurduğumuz reklam ajanslarımızı, bugün yine aynı bölgelerdeki en büyük birinci veya ikinci büyük oyuncu haline getirmeyi başardık. Hiçbir yerel reklam ajansının yurt dışında ofis açmadığını veya yönetmediğini göz önüne aldığımızda, bizim on ülkeyi doğrudan başarıyla yönetebiliyor olmamız ayrı bir başarı hikâyesi. Öyle ki 2021 yılında; Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Bölgesi’nde iki ülkemizde arka arkaya almış olduğumuz “Great Place to Work” ödülü, FCB’nin Cannes Lions 2021 Yılın Network’ü seçilmesi, Adweek’in 2020 Yılın Küresel Ajansı olması gibi önemli ödülleri kazanmak hem FCB Artgroup’un hem de FCB Global’in ne kadar doğru yolda ilerlediğini gösteren en güzel göstergeler.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.