GİRİŞİMCİ KADINLAR İÇİN YENİ SATIŞ KANALI
İYİ İŞLER DÜKKAN
Boyner Grup ile KAGİDER iş birliğiyle, perakendede kadın girişimcileri güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen “İyi İşler” programı bir adım öteye taşınıyor. Birleşmiş Milletler ve Dünya Bankası tarafından dünyaya örnek gösterilen projeye katılan işletme sahibi kadınların ürünleri artık Morhipo.com’da açılan “İyi İşler Dükkan”nda müşterilerle buluşuyor.
Boyner Grup ve KAGİDER ortaklığıyla kadın girişimcilere destek olmak için gerçekleştirilen “İyi İşler: Perakendede Kadın Girişimcileri Güçlendirme Programı”na katılan işletme sahibi girişimci kadınların ürünleri bundan böyle modanın e-ticaretteki adresi Morhipo.com’da açılan İyi İşler Dükkan’da satışa çıkıyor. İyi İşler Dükkan’da tekstil, hazır giyim, ayakkabı, çanta, aksesuar, ev ve mutfak tekstili gibi alanlarda faaliyet gösteren ve “İyi İşler”e katılan 24 kadın işletmecinin binlerce ürünü Morhipo.com müşterilerinin beğenisine sunuldu. Bu ürünler aylık olarak 40 milyondan fazla müşteriyi e-ticaret platformunda ağırlayan Morhipo.com’da özel ayrıcalıklarla satışa sunuluyor.
KADIN GİRİŞİMCİLERİN REKABET GÜCÜ VE PAZARA ERİŞİMİNE DESTEK
İlk olarak 2015 yılında Boyner Grup ve Dünya Bankası-Uluslararası Finans Kurumu iş birliğiyle Boyner Grup markalarına üretim yapan kadın işletme sahipleri için tasarlanan “İyi İşler”, 2018’de Boyner Grup – KAGİDER iş birliği ve Bank Of America-Merril Lynch’in desteğiyle tekstil, hazır giyim, ayakkabı, çanta, aksesuar, ev ve mutfak tekstili, çocuk ve bebek ürünleri gibi perakende sektörünün farklı alanlarında faaliyet gösteren kadın işletmelerini dâhil ederek büyüdü. Dünya çapında pek çok ödüle layık görülen “İyi İşler” programında bugüne kadar 72 işletme sahibi kadın girişimci bireysel ve kurumsal kapasite geliştirme eğitimlerini başarıyla tamamlayarak “İyi İşler” sertifikalarını aldı.
“İYİ İŞLER” DÜNYAYA ÖRNEK GÖSTERİLDİ
“İyi İşler” geçtiğimiz yıllarda Birleşmiş Milletler ve Dünya Bankası tarafından da iyi uygulama örneği olarak seçildi. Programın ilk dönemine katılan kadın işletmelerinin gelişimini kapsamlı olarak ortaya koyan rapor ve programın analizi Birleşmiş Milletler’de kadın girişimciliğini destekleme alanında örnek vaka olarak yer aldı. Ayrıca Dünya Bankası’nın küresel “SheWorks” raporuna da girerek tüm dünyaya iyi örnek olarak sunuldu. “İyi İşler: Kadın Girişimcileri Güçlendirme Programı” kadın girişimcilere verdiği destekle işletmelerini büyütmelerini sağlarken, Türkiye’de kadın girişimci oranını artırmayı, mevcut kadın girişimcileri güçlendirmeyi ve kadınların hem finansmana hem de pazara erişimlerinde destek sağlamayı amaçlıyor.
“TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ, SOSYAL GELİŞİMİN HEM TEMEL GÖSTERGESİ HEM DE TEMEL KAYNAĞI”
Toplumsal cinsiyet eşitliğinin yıllardır Boyner Grup’un hem çalışma ilkelerinin hem de sosyal yatırımlarınının odağında olduğunu belirten Boyner Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner, “İyi İş, Boyner Grup olarak geçmişten beri iş yapma felsefemizi tanımlıyor ve değerlerimizi temsil ediyor. Artık müşterilerimiz de aldıkları ürünün hikâyesini, ‘iyi ve adil koşullarda üretildiğini’, ‘çevreye, bitkilere, hayvanlara ve başka insanlara zarar vermeden üretilmesini’ daha fazla önemsiyor. Ürünlerimizin ve tedarikçilerimizin ‘iyiliği’ bu nedenle gittikçe daha da önem kazanıyor. İyi İşler Dükkan ile kadın girişimcilerin en önemli ihtiyacı olan pazara erişim konusunda onlara destek olurken, İyi İşler üreten kadın girişimciler de Boyner Grup ve Morhipo.com’a büyük değer katıyor. Ekonomimizin kalitesinin artması, büyümesi ve refahın tabana yayılması için kadınların ekonomiye katılımı şart” dedi.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.