”GIDANIN GELECEĞINI ONARICI TARIM İLE KORUYORUZ”

Kirlilik, kuraklık, iklim değişikliği ve artan çevre fela- ketleri sadece gezegenin değil insanlığın geleceğini detehdit eden önemli sorunlar arasında yer alıyor. Ekolo- jik dengenin bozulması, aynı zamanda gıdanın geleceğini deolumsuz etkiliyor. Dünyanın 186 ülkesinde faaliyetlerine de-vam eden Nestlé, iklim krizinin gıdaya olan etkisini azaltmakiçin sürdürülebilirliği tüm faaliyetlerinin kalbinde tutuyor. İk-lim krizi ile mücadelede tarladan sofraya tüm iş süreçlerindesürdürülebilir bir gelecek hedeflediklerini dile getiren NestléTürkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü ZeynepSungu, Türkiye’de sürdürülebilirliğin ötesine uzanan eylemplanlarıyla etki ettikleri üç alana yani beslenme, kırsal kalkın-ma ve çevreyi korumaya odaklandıklarını söylüyor.

NESTLÉ’DEN ”İŞ DÜNYASI IÇIN 1,5°C HEDEFI”NE IMZA

Yaşamın her alanını etkileyen iklim değişikliğinin etkileri gide-rek daha fazla hissediliyor. Tüm insanların günlük ihtiyaçlarınıkarşılamak ve sağlıklı yaşam sürdürebilmek için yeterli düzey-de ve güvenli gıdaya erişebilmeleri dahi iklim kaynaklı tehditaltında. İklim krizinin neden olduğu toprakların verimsizleş-mesi, atmosferdeki gaz oranlarının değişmesi ve erişilebilir tatlısuyun azalması gibi sonuçlar gıdanın geleceğini tehdit ediyor.Doğa kendi döngüsünü kesintisiz sürdürürken, hiç zamankaybetmeden doğa üzerindeki baskıyı azaltmak ve gezegeniiyileştirecek aksiyonlar alarak çözüm yolunda önemli adım-lar atılması gerekiyor. Sürdürülebilir bir gelecek yaratmak içingezegeni paylaştığımız herkese, varlığını sürdüren her şirketebüyük sorumluluk düşüyor. Tüm dünyanın dengelerini değiş-tiren iklim krizi ile olan mücadelede şirketler, iş süreçlerini vestratejilerini kurgularken doğayı iyileştirecek bir dönüşüm ya- ratmanın yollarını arıyor.Bugünün ve geleceğin dünyasına karşı duyduğu saygı ve so- rumlulukla gıdanın gücünü ortaya çıkarmayı amaçlayanNestlé, 350’den fazla fabrikasıyla 186 ülkede faaliyet göste-riyor. Yarını tehdit eden konularla mücadele edebilmek içinuzun vadeli ve sürdürülebilir çalışmalara odaklanan Nestlé,”Ortak Değer Yaratma” anlayışıyla içinde bulunduğu toplum- lara, faaliyet alanları doğrultusunda katkı sağlamayı hedefliyor.İklim kriziyle mücadelede bozulan ekolojik dengenin çözümüiçin Nestlé’nin, Birleşmiş Milletler Küresel Sözleşmesi (UNGlobal Compact) çerçevesinde belirlenen 17 sürdürülebilirkalkınma hedefini baz alan 36 taahhüdü bulunuyor.Gıdanın geleceğinde önemli risk oluşturan iklim değişikli- ğiyle mücadele etmek için “2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşma” taahhüdü olduğunu belirten Nestlé TürkiyePazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu,Birleşmiş Milletler tarafından dünya üzerindeki yıkıcı etkile- rinin azaltılması için global ısınmanın 1,5 dereceyi aşmamasıve ısınmayı artıran emisyonların 2050’ye kadar net sıfıra düşü-rülmesi amacıyla hazırlanan “İş Dünyası için 1,5°C Hedefi”niimzaladıklarını açıkladı. Sungu, sözlerine şu şekilde devam etti:

YENILEYICI GIDA SISTEMI ILE GIDANIN GELECEĞI KORUNUYOR

”Sürdürülebilirliğin toprakta başladığı inancı ve gıdanın gele-ceğini koruma hedefi ile her alanda sürdürülebilir bir perfor-mansa ulaşmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda şirketimiz, 2021yılında ‘Net Sıfır’ haritası rehberliğinde ‘Generation Regenera-tion’ yolculuğuna başladı. ‘Koru-onar-yerine koy’ vizyonuylahareket ediyoruz ve Nestlé’nin bu yolculukta 1,2 milyar İsviçreFrangı yatırım hedefi mevcut. Güvenli ve besleyici gıda sürdü-rülebilirliğinin insanlık için hayati önem taşıdığı bilinciyle iler-leyen yolculuğumuzu, onarıcı tarımı desteklemek, faaliyetleriyeniden tasarlamak ve ürün portföyünü dönüştürmek olmaküzere üç ana başlık altında yürütüyoruz. Bu yatırımla birlikte2030 yılına kadar tarımsal kaynaklarının yüzde 50’sini onarıcıtarım yoluyla elde etmeyi taahhüt ettik. 500 binden fazla çiftçive 150 bin şirket tedarikçisi de dahil olmak üzere gıda sistemiiçerisindeki tüm paydaşlarla ortak hareket edeceğiz. Çiftçileringeçim kaynaklarının iyileştirilmesinden maddi olarak destek- lenmesine, yeni teknolojilerle tanışmalarından eğitimlerinekadar çeşitli destekler veriyoruz. Aynı zamanda onarıcı tarımyöntemlerine geçiş yapan çiftçilerden 1 milyon tonun üzerindetemel içerik tedarik ediyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.