“GELİŞİMİN BİTMEYEN BİR YOLCULUK OLDUĞUNA İNANIYORUZ”

Alternatif Bank, teknolojik altyapısı, operasyonel mü – kemmellik standartları ve odaklı bankacılık anlayışıyla ülkemizde ilk tercih edilen bankalardan biri olmaya başarıyla devam ediyor. Ge – leceğin liderlerini bankanın değerlerini yansıtacak şekilde kurum kültürlerini teşvik edip, geliştiren bir yaklaşımla yetiştiren Alternatif Bank, bu anlayışla kendi içinde “Lider Gelişim Progra – mı”nı uyguluyor. Danışman İK rolü kapsamında, çalışanlarla birebir kariyer görüşmeleri ve saha ziyaretleri gerçek – leştiren banka, yarattığı sürekli öğrenme ortamları ile stajyerlerini de geleceğe hazırlıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Alternatif Bank Genel Müdür Yardımcısı Hale Ökmen Ataklı, insan kaynakları ve iş – veren marka stratejilerini, eğitim prog- ramlarını ve çalışanlarına sundukları fırsatları bizlerle paylaşıyor

Alternatif Bank’ın “işveren markası” algısını nasıl tanımlıyor ve konumlu – yorsunuz? İnsan Kaynakları stratejinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

Alternatif Bank olarak ortak değerleri – miz ve kurum kültürümüz ışığında in – san kaynakları ve işveren marka strate – jimizi oluşturduk. Amacımız, attığımız adımları önce çalışanlarımızla şeffaf bir şekilde paylaşmak ve onları her alanda desteklemek. Bu kapsamda çalışanları – mızla kurduğumuz bağları güçlendirecek ve bu bağı sürdüreceğimiz ortamlar yaratıyoruz. Bu yola çıkarken her bir çalışanımızın “Burası tıpkı bizim müş – terilerimizi desteklediğimiz gibi bizi destekleyen, güven veren, şartlar ne olursa olsun geleceğe karşı umutla bak – mamızı sağlayan bir kurum. Biz birlikte olduğumuz sürece her şeyi yapabiliriz.’’ hissini içselleştirmesini hayal ettik. İşte bu bizim stratejimizin temeli oldu ve tüm süreçlerimizi bu temel üzerine inşa etmeye devam ediyoruz. 2022 yılının son çeyreğinde iletişim, kültür ve deneyim alanlarında etki yara – tacak ve bizleri 2023 yılına hazırlayacak işlere imza atmayı amaçladık. Özellikle pandemi sonrasında bir araya gelişimiz – le daha da önem kazanan çalışan dene – yimi konusunu değerler kültürümüzle harmanlayarak, her alanda yaşatacak organizasyonlar planladık ve birçoğu – nu hayata geçirdik. Düzenli aralıklarla yaptığımız çalışan bağlılığı ve iç müşteri memnuniyeti anketlerinin sonuçlarını titizlikle değerlendiriyor, oluşturdu – ğumuz proje gruplarıyla gelişim alan – larımızı güçlendiriyor, ortak akıl çerçevesinde geleceğimizi inşa ediyoruz. Dijital mecralarımızda “daha samimi, daha katılımcı ve daha renkli” bir pay – laşım ortamı yaratmayı amaçlıyoruz. Sosyal medya hesaplarımızda çalışan – larımızın ilgi alanı ve yeteneklerini ön plana çıkararak, düşüncelerini bizimle paylaşmalarını sağlıyoruz. Bankamızda Z kuşağı çalışanlara daha fazla yer ver – mek, yetenekleri keşfedip kurumumuza kazandırmak adına “Genç Yetenek Programı”mızı tasarladık. Bu program kapsamında marka bilinirliliğimizi ar – tırmak ve genç yeteneklere ulaşabilmek amacıyla üniversitelerle iş birlikleri yü – rütüyoruz. Düzenleyeceğimiz kampüs aktiviteleri, ideathon ve hackathonlar ile bankamızı en doğru yeteneklerle buluş – turmayı amaçlıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.