”GELECEĞİ ŞEKİLLENDİREN TEKNOLOJİLERLE ÖNE ÇIKIYORUZ”
Gerçekleştirdiği inovasyonlarla küresel ölçekte liderliğini koruyan Anker, geleceği şekillendiren teknolojileri entegre ettiği ürünlerle sektörüne öncü imzalar atmayı sürdürüyor. Müşteri odaklı yaklaşımıyla sunduğu hizmetlerde tüketici için konfor ve değer yaratmaya odaklanan şirket, her yıl arttırdığı Ar-Ge yatırımlarıyla sektördeki konumunu da güçlendiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Anker Türkiye, Yunanistan ve Orta Asya Bölgesel Satış ve Pazarlama Direktörü Eylül Yüksel Diken, yeni dönem hedeflerinin yanı sıra kullanıcılar için geliştirdikleri özel ürünler hakkında da bilgiler veriyor.
Yaşamı kolaylaştıran teknolojilere öncülük eden Anker’de kısa bir süre önce görevinize atandınız. Öncelikle atanmanızdan ve Anker’in bugün geldiği noktadan bahsedebilir misiniz?
Bu yıl itibarıyla Anker’in Türkiye, Yunanistan ve Orta Asya bölgesel satış ve pazarlama alanındaki faaliyetlerine liderlik ediyorum. Anker, 2011 yılında Silikon Vadisi’nde kurulmuş ve hızla büyümüş, büyümeye devam eden bir teknoloji şirketidir. Bugün ürün gamımızda yer alan kulaklıklardan şarj ürünlerine, güvenlik kameralarından taşınabilir akıllı projektörlere kadar hayatı kolaylaştıran premium ürünleri erişilebilir fiyatla sunuyoruz. Ürünlerimizi rekabetçi fiyatlarla sunarken, yüksek kalite ve dayanıklılık, ileri teknoloji ve inovasyon, erişilebilir fiyat politikası ve müşteri odaklılık gibi temel değerlerimizden ödün vermiyoruz. Yeni nesil teknolojilere odaklanarak, dijital ürün ve hizmetlerin benimsenmesini teşvik ediyor ve alışveriş deneyimlerini farklılaştırma konusunda liderlik ediyoruz. Perakende iş ortaklarımızla tüketicilere ürünleri daha yakından inceleme, deneme olanağı vererek performansından emin oldukları ürünleri satın almalarına olanak sağlıyoruz. Ürünlerimizi kendi web sitemizin yanı sıra e-ticaret siteleri ve perakende mağazaları gibi 900’den fazla satış noktasında tüketicilerle buluşturuyoruz. Pazarda üst sıralarda yer alıyoruz. Dünyanın yetkili pazar araştırma kuruluşu Euromonitor International’ın perakende satış istatistiklerine göre Anker, geçtiğimiz yıl dünyanın 1 numaralı şarj markası seçildi.
Anker’in 2023 yılı büyümesi nasıl oldu?
2023, bizim için oldukça başarılı geçen bir yıl oldu. Orta Asya ülkelerinin yanı sıra Yunanistan ve Kıbrıs operasyonlarının da Türkiye’ye bağlanmasıyla sorumluluk alanımız genişledi. 2023 yılında dolar bazında yüzde 80’in üzerinde bir büyüme kaydederek önemli bir başarı elde ettik. Soundcore kategori markamızla, hoparlör ve kulaklıkta adet ve cirosal bazda pazarda ikinci sıraya yerleştik. Şarj ürünleri alanında da oldukça iddialıyız ve özellikle Hepsiburada kanalında 20W şarj cihazımızla Apple’dan sonra ikinci sıraya yükseldik.
Geçtiğimiz yıl düzenlediğiniz ve oldukça ilgi gören kampanyalarınızı anlatır mısınız?
Anker olarak ileri teknolojiye odaklanmış premium ürünlerimizi erişilebilir fiyatlarla sunuyoruz. Rekabetçi fiyat politikamıza rağmen çeşitli kampanyalar düzenleyerek Anker ürünlerini daha geniş kitlelere tanıtmayı ve sunmayı sürdürüyoruz. Geçtiğimiz yıl, özel günlerin yanı sıra Hepsiburada, Amazon, Trendyol, Teknosa, Mediamarkt ve Vatan gibi iş ortaklarımızla gerçekleştirdiğimiz kampanyalar ve influencer iş birlikleri aracılığıyla tüketicilere önemli avantajlar sunduk. Etkin bir pazarlama stratejisiyle toplamda 100’den fazla farklı kampanya organize ettik. Ayrıca, perakende satış kanallarımızda da düzenli olarak haftalık veya aylık bazda kampanyalar düzenliyoruz. İndirim oranlarımız kategorilere göre değişiklik göstermekle birlikte tüketicilere ortalama yüzde 35’e varan indirimler sunduk Ayrıca Black Friday, Siber Pazartesi gibi dönemlerde yüzde 50’ye kadar indirimler uyguladık. Bu indirimlerin yanı sıra, kulaklık kategorimizde “bir alana bir hediye” kampanyası gibi avantajlar da sunduk.
Tüketici elektroniği sektöründe geniş bir kanal yelpazesiyle faaliyet gösteren Anker’in kanal çalışmaları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Sektörün gelişimi ve değişen trendler doğrultusunda 360 derece pazarlama stratejisiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hem web sitemizden hem çevrimiçi (e-ticaret) iş ortaklarımız hem de çevrimdışı mağazalardaki yatırım alanlarımız ile tüketicilerimize ulaşıyoruz. 900’den fazla çevrimdışı kanalda ürünlerimizi müşterilerimize sunuyoruz ve bu sayıyı artırmak için çalışıyoruz. Bu kanallar aracılığıyla, ürünlerimizi hem metropol şehirlerdeki büyük mağazalarda hem de diğer bölgelerdeki perakende noktalarında müşterilerimize sunuyoruz.
Anker imzası taşıyan ve Netflix tarafından lisanslanan dünyanın ilk taşınabilir Google TV projeksiyon cihazından bahsedebilir misiniz?
Dünyada bir ilk olan Anker Nebula Mars 3 Air Akıllı aşınabilir Wifi Kablosuz Projeksiyon cihazımız, Netflix dahil tüm içerik ve uygulamalarınızı istediğiniz yerde izlemenizi sağlıyor. 1080p HDR ekran ve 400 ANSI Lümen parlaklık sayesinde zengin ayrıntılara ve yüksek netliğe sahip görüntüler sunan cihaz, çift 8W Dolby ses özelliğiyle de size adeta bir sinema salonundaymışsınız hissini yaşatıyor. Aynı zamanda hoparlör olarak da kullanılabiliyor. Kullanımı son derece pratik olan Nebula Mars 3 Air, akıllı çevre uyumu teknolojisi sayesinde otomatik ekran uyumu, otomatik düzeltme ve otomatik odaklama gibi işlemleri sadece 3 saniyede gerçekleştirebiliyor. Cihaz, tamamen şarj edildiğinde 2,5 saat film izleme veya 8 saat müzik dinleme olanağı sunuyor.
Yine dünyada bir ilk olan Soundcore Motion X600 ürününüzün özelliklerini anlatır mısınız?
Dünyanın ilk taşınabilir Hi-Fi Spatial Audio sistemine sahip hoparlörü olan Soundcore Motion X600, tiyatro akustiğinden esinlenilerek üretildi. Cihaz, etrafa ses dağıtmak için yerleştirilmiş 5 sürücü ve 3 amplifikatöre sahip. 50W’lık yüksek kaliteli ses gücü ile mükemmel bir ses deneyimi sunan Motion X600, son derece hafif olduğu için kolayca taşınabiliyor. Tek bir şarjla pil endişesi olmadan 12 saat kesintisiz müzik ve podcast dinlemeye devam edebileceğiniz cihazın, IPX7 su geçirmez koruması da bulunuyor.
Anker ürünlerini rakiplerinden farklı kılan bileşenler ve unsurlar neler?
Her yıl Ar-Ge yatırımlarımızı artıran bir şirket olarak, her bütçeye uygun kulaklık, hoparlör ve ses sistemi sunan Soundcore kategori markamızda Hi-Res, HearID, Aktif Gürültü Engelleyici, VoiceRadar, LDAC ve hızlı şarj gibi alanında uzman teknolojilerden yararlanıyoruz. Şarj cihazlarımızda kullandığımız Power IQ, MultiProtect, GaN ve GaN prime teknolojileri ve PD gibi teknolojiler kullanıyoruz. Yeni kategorimiz olan Anker Solix markamızda bulunan, tüm cihazları tek seferde şarj etmek için çoklu bağlantı noktaları ve 10 yıllık kullanım ömrüne sahip yeni taşınabilir güç istasyonu Powerhouse ürünlerimiz sektörde öncü olarak kabul ediliyor. Ev yaşamının konforu ve güvenliği üzerine teknolojiler geliştiren eufy kategori markamızdaki robot süpürgelerimizde iPath lazer navigasyon, AI Map haritalama, güçlü emiş teknolojisi gibi önemli teknolojilerden yararlanırken, akıllı güvenlik sistemleri sunduğumuz eufy security ürünlerimizde bulunan uçtan uca şifreli yerel depolama ve yapa zeka destekli cihaz entegrasyonu, solar enerji ile kesintisiz güç gibi teknoloji alanında ön plana çıkan özellikleri kullanıyoruz. Projeksiyon cihazları alanında taşınabilir ve portatif özellikleriyle pek çok kullanıcının beğenisini kazanan Nebula kategori markamızda ise mevcut teknolojileriyle dünyada ilk olma ünvanını kazanan Netflix tarafından lisanslanan otomatik odak, DLP IntelliBright ve sinematik ses gibi özellikler kullanıcıların beklentilerini aşıyor.
ANKER’DEN GÜÇLÜ PAZARLAMA STRATEJİLERİ
• 360 derece pazarlama stratejisinde de yer alan dijital pazarlama,
sosyal medya kampanyaları ve ürün deneyimini
içeren içeriklerle tüketicilerimize ulaşmak öncelikli hedeflerimizden
biri olacak.
• Marka bilinirliğini artırmak için reklam ve sponsorluk
faaliyetlerine ağırlık vereceğiz.
• İş ortaklarımızla gerçekleştireceğimiz yeni ürün lansmanları,
çevrim içi ve dijital etkinliklerimiz aracılığıyla
müşterilerimize ulaşma stratejilerini benimseyeceğiz.
• Müşteri deneyimini iyileştirmek, geri bildirimleri dikkate
almak ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak
için çalışmalar yapacağız
2024 YOL HARİTASINDA ÖNE ÇIKANLAR
• 2024’te hem ciro hem de satış anlamında büyümeyi sürdürmek
ve sektörde önde gelen konumumuzu korumak
hedefindeyiz.
• Perakende kanallarındaki yatırımlarımızı yüzde 65-70
oranında artırarak, müşterilerimize en iyi alışveriş deneyimini
sunmaya devam edeceğiz.
• Deneyim merkezleri aracılığıyla müşterilerimize ürün
performansını deneyimleme imkanı sağlayarak, satın
alma kararlarını desteklemeyi hedefliyoruz.
• Pazarlama yatırımlarımızı da geçen seneye oranla yüzde
45 artırarak markamızın bilinirliğini ve etkinliğini artıracağız.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.