”ENTEGRE PERAKENDE YAKLAŞIMI İLE BÜTÜNSEL BİR VESTEL DENEYİMİ SUNUYORUZ”
Vestel, üretim yetkinlikleri, kalite standartları, Ar-Ge ve inovasyon gücü ile sadece ülkemizde değil, küresel ölçekte de pazarı yönlendiren projelere imza atıyor. Dünyaya teknoloji ihracatı konusunda ülkemiz adına başarılı çalışmalara imza atan şirket, pazarlama stratejisinin ilk sırasına tüketici odaklı olmayı alıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Vestel Marka İletişim, Deneyim&İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Osman Badur, bizlere müşteri deneyiminde öne çıkan yaklaşımlarının içeriğini ve gelecek hedeflerini aktarıyor.
Pazarlama ve iletişim faaliyetleriyle ülkemizin “süpermarka”sı konumunda olan Vestel’in geçtiğimiz yıl içinde pazarlama başarılarını ve bu bağlamda 2023’te gerçekleştirdiği yolculuğun hikayesini sizden dinleyebilir miyiz?
Ülkemizin “süpermarka”ları arasında yer alan Vestel, 2023’te pazarlama ve iletişim alanlarında önemli başarılara imza attı. Fiziksel ve online kanallarımız büyümesini sürdürürken, marka vaadimiz “Vestel’le Olur, Neden olmasın?” çatısı altında özgün iletişim ve pazarlama kampanyalarımızı devam ettirdik. Pazarlama stratejimizi her zaman tüketici içgörülerini gözeterek oluşturuyoruz. Üstün hizmet anlayışımız tüketiciye yeni bir alışveriş deneyimi ve konfor sağlıyor.
Tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alarak önceliklendiren Vestel’in pazarlama stratejisini ve başarıyı yaratan dinamiklerini anlatır mısınız?
Vestel’in hem yurt içinde hem de uluslararası pazarlarda sürdürdüğü başarıyı getiren pazarlama stratejisi dört başlıktan oluşuyor. Bunların ilki, tüketici odaklılık. Vestel pazarlama stratejisini tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini merkeze koyarak oluşturuyor. Bu da pazarlama kampanyalarının daha etkili olmasını sağlıyor. İkincisi inovasyon. Kullanıcının her gün gelişen ve değişen ihtiyaçlarını karşılamak için yenilikçi ürünlere, teknolojilere ve hizmetlere odaklanıyoruz. Üçüncüsü marka gücümüz. Vestel bugün Türkiye’nin en değerli 3 markasından biri ve dünyanın en tanınan markaları arasında. Marka değerimiz pazarlama kampanyalarımızın daha etkili olmasını sağlıyor. Dördüncüsü ise doğru ve etkili pazarlama kanalları. Pazarlama kampanyalarımızı yıllardır farklı kanallarda yürütüyoruz. Bu, kampanyalarımızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyor. E-ticaretin dünya genelindeki gelişimi, pandemi süreciyle daha da hız kazandı. Tüketicilerin satın alma davranışları online üzerine yoğunlaştı. Biz de Vestel olarak omni-channel stratejimiz kapsamında, her adımda tüketiciyi düşünen, tüketicinin yanında olan, öncü ve yenilikçi uygulama ve hizmetlerle uçtan uca, gelişmiş ve bütünleşik müşteri deneyimi sunmak için çalışıyoruz. Entegre perakende yaklaşımı ile müşterilerimize bütünsel bir Vestel deneyimi sunarak fayda sağlamak, müşteri yolculuğunu Vestel kalite ve standartlarında zenginleştirmek ana hedefimiz. Bu yaklaşımı vestel.com.tr, pazaryeri kurumsal mağazaları, yetkili online bayileri olmak üzere, tüketiciye dokunan her temas noktasında uyguluyoruz.
Başarı grafiği sürdürülebilir iş modeli sayesinde istikrarlı bir seyir izleyen markanızın yolculuğunda öne çıkan unsurları ve hikayenizi oluşturan yaklaşımınızın temelinde yer alan stratejileri öğrenebilir miyiz?
Vestel, tüketicinin hayatını kolaylaştırmak, yeniliklerle hayatın içinde değer üretmek, her anlamda erişilebilir olmak, akıllı ürünlerle toplumsal ve çevresel fayda sağlamak için çalışan ve her kesimden tüketicinin ihtiyaçlarına çözüm yaratan bir marka. Geleceğin teknolojilerini üretirken her adımımızı sürdürülebilirlik bakış açısıyla atıyoruz. Her zaman en yeninin ve en iyinin peşindeyiz. Vestel bugün tüketicilerin talep ve ihtiyaçlarını göz önünde tutarak, yapay zekadan nesnelerin internetine ve robotik üretime kadar pek çok yüksek teknolojiyi geleceğin dünyasını şekillendirmede kullanıyor. Şirketin üretimdeki gücü, Ar-Ge ve inovasyona yaptığı yatırımlardan geliyor. Vestel’de her yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge yatırımlarına ayırıyoruz. Ar-Ge’deki gücümüzle işlevsel ve estetik tasarımlara sahip, enerji ve su tasarrufunu maksimize ederek kaynakları verimli kullanan, çevreci, gıda ömrünü ve tazeliğini uzun süre koruyabilen, ekstra hijyen sağlayan, akıllı sensörler sayesinde maksimum performans sunan, internet bağlantısı ile uzaktan kontrol ve kumanda edilebilen teknoloji ve ürünler geliştiriyoruz. Tüm bunları, tüketici faydasını odağa alan, onların talep ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillenen bir anlayışla yapıyoruz. Bugün sahip olduğumuz teknoloji gücünü, tüketicilerimizin beklentilerini, hayallerini gerçekleştirmek için maksimum seviyede kullanıyoruz.
Başarı grafiği sürdürülebilir iş modeli sayesinde istikrarlı bir seyir izleyen markanızın yolculuğunda öne çıkan unsurları ve hikayenizi oluşturan yaklaşımınızın temelinde yer alan stratejileri öğrenebilir miyiz?
Vestel, tüketicinin hayatını kolaylaştırmak, yeniliklerle hayatın içinde değer üretmek, her anlamda erişilebilir olmak, akıllı ürünlerle toplumsal ve çevresel fayda sağlamak için çalışan ve her kesimden tüketicinin ihtiyaçlarına çözüm yaratan bir marka. Geleceğin teknolojilerini üretirken her adımımızı sürdürülebilirlik bakış açısıyla atıyoruz. Her zaman en yeninin ve en iyinin peşindeyiz. Vestel bugün tüketicilerin talep ve ihtiyaçlarını göz önünde tutarak, yapay zekadan nesnelerin internetine ve robotik üretime kadar pek çok yüksek teknolojiyi geleceğin dünyasını şekillendirmede kullanıyor. Şirketin üretimdeki gücü, Ar-Ge ve inovasyona yaptığı yatırımlardan geliyor. Vestel’de her yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge yatırımlarına ayırıyoruz. Ar-Ge’deki gücümüzle işlevsel ve estetik tasarımlara sahip, enerji ve su tasarrufunu maksimize ederek kaynakları verimli kullanan, çevreci, gıda ömrünü ve tazeliğini uzun süre koruyabilen, ekstra hijyen sağlayan, akıllı sensörler sayesinde maksimum performans sunan, internet bağlantısı ile uzaktan kontrol ve kumanda edilebilen teknoloji ve ürünler geliştiriyoruz. Tüm bunları, tüketici faydasını odağa alan, onların talep ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillenen bir anlayışla yapıyoruz. Bugün sahip olduğumuz teknoloji gücünü, tüketicilerimizin beklentilerini, hayallerini gerçekleştirmek için maksimum seviyede kullanıyoruz.
Sporun toplumun gelişiminde oynadığı kritik önemin bilinci ile gerçekleştirdiğiniz sponsorluklarınıza dair bilgi ve gelecek dönem hedeflerinizi anlatır mısınız? Bu sponsorlukların temelinde yatan içgörü ve anlayışı oluşturan unsurlar neler?
Vestel, çeyrek asrı aşkın süredir sporun birçok dalına destek veren bir marka. Kurulduğumuz günden beri toplumun gelişimini kendi gelişimimize eş değer görüyoruz. Bu noktada sporun toplumların gelişimi açısından kritik öneme sahip olduğuna inanıyoruz. Bu bakış açısıyla sporun ülkemizdeki en önemli destekçisi olduk. Voleybol başta olmak üzere, futbol, cimnastik, hentbol, yelken ve engelli sporlarına destek veriyoruz. Vestel, voleybol ile özdeşleşen, kitlelere bu sporu sevdiren bir marka. 7 yıldan uzun süredir voleybolu destekliyoruz ve desteklemeye de devam edeceğiz. Aynı şekilde cimnastikteki gelişme potansiyelini fark edip bu alanı da desteklemeye başladık. Son olarak Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu ile sponsorluk anlaşması imzaladık ve olimpiyatlarda sporcularımızın başarılarına katkı sunma kararı aldık. Toplumumuzda spor açısından özellikle de kadın sporu açısından ciddi farkındalık yarattığımızı düşünüyoruz. Bu bizim için büyük mutluluk kaynağı.
Müşteri hizmetleri ekibi her yıl ulusal ve uluslararası pek çok saygın ödül kazanan Vestel’in yarattığı müşteri deneyiminde öne çıkan yaklaşımları ve projeleri neler? Bu anlamda, kusursuz deneyim adına oluşturduğunuz stratejinizi öğrenebilir miyiz?
Vestel Müşteri Hizmetleri bugün, beş duyuyu ilke edinerek oluşturduğu içgörü ve geri bildirim stratejisiyle duyguları ve teknolojiyi kullanarak müşteri faydasına geliştirme sağlayan aksiyonlar alıyor. Her Vestel çalışanının benimsediği bu yaklaşım, şirketin müşterilerini her zaman merkezde tutan kültürünün oluşmasına katkı sağlıyor. Vestel Müşteri Hizmtleri’nde inovasyon, yenilenme ve yaratıcılık kültürünü desteklemek, fikir üretilen ortamlar tasarlamak, moderasyon ve kolaylaştırıcılık ile tüm fikir üretme süreçlerini güçlendirmek, metotlar ile geliştirmek ve yaygınlaştırmak, projelerin sonuç odaklı ve çevik şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla 2017 yılında Açık Mutfak ekibini kurduk. Bugüne kadar pek çok çalıştay ve fikir yarışması düzenleyen Açık Mutfak Ekibi, 2022’de TİK TAK projesi ile 900 yenilikçi fikir geliştirdi. 2023’ün ilk yarısında 575 yenilikçi fikir ortaya çıkaran Açık Mutfak’ta üretilen fikirler, Vestel Müşteri Hizmetleri’nde üretilen tüm fikirlerin yüzde 57’sini oluşturuyor. Müşteri hizmetlerindeki bu yenilikçi bakış açısı, bizlere 2023’te hem ulusal hem de uluslararası arenada pek çok ödül kazandırdı.
Son olarak, yeni döneme dair planlarınızı ve hedeflerinizi anlatır mısınız? 2024’ün Vestel için nasıl bir yıl olacağını öngörüyorsunuz?
2024’e oldukça hızlı bir başlangıç yaptık. Yılın ilk günlerinde ünlü tasarımcı Aslı Filinta ile iş birliğimizin lansmanını gerçekleştirdik. Tüketiciden yoğun ilgi gören, retrodan ilham alarak tasarladığımız Retro serisi, Aslı Filinta’nın Anadolu kültürel mirasını yansıttığı özgün tasarımlarla buluştu. Yeniliklere öncülük eden bir marka olarak asla köklerimizi unutmuyor, bu değerlerin gelecek nesillere aktarılması için bugünün ihtiyaçlarına, tüketici tercihlerine uygun projelerle entegre edilmesini sağlıyoruz. 2024 yılı da tüketicimizin ihtiyaçlarını önceliklendirdiğimiz, onların hayatını daha konforlu hale getirecek ürün ve hizmetleri sunduğumuz, istikrarlı başarımızı devam ettirdiğimiz, yenilikçi sürprizlerle dolu bir yıl olacak.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.