”EN ÜST DÜZEYDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ SAĞLAMAYA ODAKLANIYORUZ”
2021 yılında kurulan ve çok kısa sürede başarılı büyüme grafiği elde eden Derminix, “Herkes için ulaşılabilir cilt ve doğa dostu ürünler” olarak belirlediği amacı doğrultusunda yolculuğunu sürdürüyor. Müşterilerinin memnuniyeti konusunda taviz vermeyen Derminix, sürdürülebilirlik ve çevreyi koruma konularını şirketin temel taşları olarak kabul ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Derminix Kurucu Ortağı Çağlar Temel, Avrupa Birliği ve İngiltere pazarlarına giriş hedefleri ve ihracat planları hakkında bilgiler veriyor.
Şirketinizin kuruluş hikayesinden bahsedebilir misiniz? Gerçekleştirdiğiniz başarının ardındaki motivasyon ve dinamikler neler?
Uzun yıllar farklı sektörlerde ülkesine hizmet eden bir iş adamı olarak edindiğim tecrübemi yeni bir sektör ve markaya aktarma arayışındaydım. Yurt dışında yaşadığım dönemde kozmetik sektörü ile alakalı kazandığım tecrübelerimi ülkemiz yararına kullanmak için yerli bir marka yaratmaya karar verdim ve çalışmalara başladım. Ardından gerçekleştirdiğimiz hedef kitle ve pazar analizi, ürün, Ar-Ge çalışmalarımız sonrasında “Derminix” markası doğdu. Mottomuzda “Cilt Bakımının Yeni Formülü” diyerek hep yeniye ve en iyiye odaklandık. Hedef kitlemizi çok iyi şekilde dinledik, anladık ve onların beklentisi doğrultusunda ürettik. İhtiyaçları doğru şekilde kavradığınızda, bu ihtiyaçlar için doğru ürünleri doğru zamanda tüketicileriniz ile buluşturuyorsunuz. Bunun sonucunda da başarı kaçınılmaz hale geliyor.
İş birliği içinde olduğunuz birçok şirket mevcut. İçlerinde en hacimli çalıştığınız markaların başında gelen Watsons ve diğer iş ortaklarınız üzerinden yakaladığınız büyüme ivmesi hakkında bilgi alabilir miyiz? Bu iş birlikleri ile ilgili süreçleriniz ve tüketiciye ulaşma noktasındaki çalışmalarınız neler?
Markamızı oluştururken en çok önem verdiğimiz konulardan biri müşteri adaylarımız ile doğru şekilde buluşmaktı. Bu noktada da Watsons gibi global bir marka ile yaptığımız iş birliği bizce mükemmeldi. Türkiye genelinde geniş mağaza ağıyla, müşteri deneyimine değer veren ve kaliteli servis anlayışına sahip bir dünya markasının raflarında olmak bizi çok mutlu ediyor. Bugün Derminix ve Watsons iş birliği sayesinde ürün gamını genişleterek tüketici ihtiyaçlarını en iyi seviyede karşılamaya devam ediyoruz. Satış hacmi olarak Watsons’da yer alan yüzlerce marka arasından ilk 10 marka içerisine girmeyi başardık. Derminix, Watsons mağazaları ile başladığı yolculuğunda tedarik zincirine yeni iş ortaklarını da ekleyerek öncelikle e-ticaret kanalları ve pazaryerleri olmak üzere eczane, parfümeri ve güzellik merkezi kanallarında da yerini aldı.
Derminix’in üzerinde durduğu ihracat planları ve odağında bulunan pazarları anlatır mısınız? Yurt dışı büyüme stratejiniz neleri içeriyor?
Bize göre ihracat, sektörümüzün en önemli satış kanalı. Elbette burada da çalışılan partnerler ve pazarlama stratejilerinin öneminin farkındayız. Bu sebeple girdiğimiz ülkelerde ilk hedefimiz Derminix markasını kalıcı bir hale getirip, ülkemizde edindiğimiz başarıların aynılarını diğer ülkelerde de yakalamak. Şu an Ortadoğu başta olmak üzere birçok ülke ile ihracat serüvenimiz başladı ve ülke sayıları artarak devam ediyor. Bu stratejik adımımız ile Derminix’in global varlığını güçlendirmeyi ve bu dinamik pazarlarda rekabetçi bir pozisyon elde etmeyi amaçlıyoruz. Her aşamada dikkatli bir araştırma süreci, yerel dinamiklerin dikkate alınması ve müşteri geri bildirimlerinin değerlendirilmesi temel öneme sahip. Bu stratejinin başarıyla uygulanması için esneklik ve sürekli adaptasyon da göz önünde bulundurulmalı.
Yurt dışı planlamaları doğrultusunda, faaliyet göstermeyi hedeflediğiniz ülkeler hangileri? Bu ülkelerdeki tüketici beklentilerine cevap niteliğinde geliştirdiğiniz çalışmalar neler?
2024 takvim yılı için Avrupa Birliği ve İngiltere pazarlarına ürünlerimizin adaptasyon ve tescil süreçleri hızla devam ediyor. Stratejik iş ortaklıklarımız sayesinde Derminix markasının, hızlı, kontrollü ve doğru bir açılımla, aynı zamanda global pazarlama, markalaşma ve global e-ticaret gibi kavramların önemini değerlendirerek hedeflediğimiz bölgelerde markamızın güçlü bir stratejiyle girişini planlıyoruz. Küresel kozmetik sektörü büyüklüğünün 2025’te 760 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu bağlamda, yapacağımız çalışmaların güçlü şekilde yurt dışına açılması ve kalıcı bir yer edinmesi, ülke ekonomisine yapacağımız katkı dolayısıyla da bizim için çok değerli.
Müşteri geri bildirimlerine dair çalışmalarınızı ve bu geri bildirimleri ürün geliştirme süreçlerinize nasıl entegre ettiğinizi anlatır mısınız?
Ürünlerimizin, Ar-Ge süreci sonrası focus gruplarda denemeleri gerçekleştiriliyor. Alınan geri bildirimler ile geliştirmeleri yapılarak son hali veriliyor ve tüketiciler ile buluşturuluyor. Biz müşterilerimizin memnuniyeti konusunda çok hassas bir şirketiz. Müşterilerimizin kullanım sonrası verdikleri tüm geri bildirimler ekiplerimiz tarafından tek tek ayrıntılı olarak inceleniyor ve Ar-Ge ekibimize aktarılıyor. Hangi konuda olursa olsun (ambalaj, içerik, tasarım ve bunun gibi) yapılması gereken iyileştirme ve geliştirmeler için çok hızlı aksiyon almaya özen gösteriyoruz. Tüketicilerimizin doğal ürün beklentisi, güvenli ve doğal içerik kullanımı konularında gösterdiği hassasiyeti biz de tüm aşamalarımıza taşıyoruz. Üretim aşamalarımızın çevre politikasına uygun olmasına özen gösteriyor ve dermatolojik testlerimizin hiçbirinde hayvanlar üzerinde test yapmıyoruz. Bu bağlamda, üretimden son aşamaya kadar tüm süreçlerde müşterilerimizin memnuniyeti bizim tutkumuz ve asla ödün vermeyeceğimiz bir konu.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.