EN İYİ UÇUŞ SABİHA GÖKÇEN
Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın ise 12’nci büyük havalimanı unvanını koruyan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, ulaşım alanındaki yeni yatırımları dikkate alarak 2019 yılı ile birlikte iletişim odağına “şehir havalimanı” konseptini yerleştirdi.
İstanbul Havalimanı’nın tam kapasite hizmete girmesi ile birlikte özellikle dış hat yolcu sayısını yüzde 20 oranında arttıran İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, uzun vadeli yatırımlarına devam ediyor. Dijitalleşme konusunda birçok çalışma yaptıklarını belirten İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı CFO’su Fikret Cömert, Türkiye’nin ikinci büyük havalimanı hakkında sorularımızı yanıtladı.
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, geniş ölçekli operasyonlarının her yönüyle daha iyi yönetilmesini sağlayacak bir teknoloji güncellemesi için küresel bilişim teknolojileri sağlayıcısı SITA ile anlaştı. Teknolojinin bu denli hızlı geliştiği günümüzde yenilikleri yakından takip eden Sabiha Gökçen’in çalışmalarını anlatabilir misiniz?
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, hizmet sağladığı iş ortakları ile beraber sadece düşük bedelli havayollarına değil Star Alliance üyesi havayollarına hizmet eden, güvenlik konusunda taviz vermeyen, hız, zamanında kalkış ve havalimanı içinde kolay ulaşılabilirlik konusundaki bu konular bizim sektörümüzde önemli müşteri tercihleridirfarklı coğrafyalara ulaşabilen bir şehir havalimanı konumunda bulunuyor. İletişimimizin hedefinde İstanbul’un yanı sıra İzmit, Adapazarı, Bursa, Yalova gibi iller de oldu. “Uzaklık” algısını ortadan kaldırmak için iletişim çalışmaları yaptık. Medyadaki önemli kanaat önderleri ile bir araya geldik. Reklam filmi hazırladık. İlerleyen yıllarda bu çalışmalarımızı artırarak devam ettirdik. Sektörümüzde değişen dinamikleri ve İstanbul Havalimanı’nın yanı sıra metro ve Osmangazi Köprüsü gibi ulaşım alanındaki yeni yatırımları dikkate alarak 2019 yılı ile birlikte markamızın iletişim odağına “şehir havalimanı” konseptini yerleştirdik. Şehir havalimanı algısının yanında yolcusuna zaman kazandıran havalimanı konumuna yükseldik. Bir terminal işletmesi için yolcusuna zaman kazandıran uygulamaları hayata geçirmek günümüzde olmazsa olmaz bir realite. Hayata geçirdiğimiz iş birliği kapsamında SITA, havaalanı operasyonlarımızı daha iyi öngörmemiz, planlamamız ve kontrol etmemiz için zamanlı verilere erişmemizi sağlamak amacıyla mevcut Havaalanı Yönetim Çözümü’nün (AMS) yeni versiyonunu kurdu. Bu güncelleme ile havalimanımızın kaynak yönetimi sisteminin otomasyona geçirilmesi de önemli değişikliklerden biri olacak. Bu sayede donanım ve personel gibi kaynakların doğru olarak otomatik belirlenmesi, bir uçağın kapıya yanaşması gibi önceden kurgulanmış senaryolara göre doğru zamanda doğru yerlere sevk edilmesini sağlayacağız. SITA, terminalimiz genelindeki 436 adet ekranla çalışan Uçuş Bilgi Görüntüleme Sistemi’ni son versiyona yükselterek yolcularımızın her adımda bilgilenmesini sağlıyor. Check-in ve boarding altyapılarını paylaşabildiğimiz 200’den fazla ortak kullanımlı terminal donanımı (CUTE) da yenilendi. SITA BagManager (Bagaj Yönetim Sistemi) çözümüyle, gidişte yedi milyon ve gelişte beş milyon adedi aşkın bagajın işlendiği havalimanımızda her bagajı yolculuk boyunca takip etmeyi kolaylaştırıyoruz. Bu ve benzer yeniliklerle marka algımızın güçlenmesi adına yatırımlarımızı sürdürüyor, akıllı havalimanı projelerini hayata geçirmeye devam ediyoruz.
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı dijitalleşmeyi yakından takip ediyor. Örneğin; akıllı pasaport sistemi, self bagaj sistemi… Bize bu uygulamalardan bahsedebilir misiniz?
Bu noktada yolcusuna zaman kazandıran havalimanı olma hedefimiz doğrultusunda havalimanına adım attığınız andan itibaren uçağa binene kadar hemen hemen tüm operasyonel adımlarda dijital uygulamalarımızı hayata geçirdik. Başta self bagaj uygulaması ve elektronik pasaport sistemi gibi müşterilerimize zaman ve konfor kazandıracak uygulamaları devreye aldık. Elektronik pasaport sistemi sayesinde yolcularımız ortalama 45 saniyede pasaport kontrolünden geçiyorlar. Self bagaj sistemi sayesinde bagaj sırasına girmeden yolcularımız kendi bagajlarını sisteme kendileri verebiliyor.
Dijitalleşme konusunda gelecekte başka yenilikler de olacak mı?
Şu sıralarda çipli kimlik kartı ile boarding işlemini gerçekleştirme konusunda son testleri yapıyoruz. Bu uygulama da yolcularımıza zaman kazandıracak. Bunun dışında kayıp bagaj için bulundum.com sitesi ile ortak bir çalışma gerçekleştirdik. Artık terminal içinde eşyalarını kaybeden yolcularımız zaman kaybetmeyecek.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.